Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

το-ντοκιμαντέρ-για-τη-γώγου-απόψε-στο-δημοτικό-θέατρο-λαμίας

Αναχωρώ για Λειανοκλάδι με το τραίνο, 
αφού απόψε, στις 9 το βράδυ, η ταινία  
Κατερίνα Γώγου - Για την αποκατάσταση του μαύρου 
θα προβληθεί στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας. 
Όσοι πιστοί προσέλθετε! 
Με την επιστροφή μου θα δημοσιεύσω review από την πρεμιέρα Κανά - Τσαλιγοπούλου και όχι μόνο. 
Καλό μου ταξίδι και καλή προβολή!

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

οφθαλμολογικόν-post

Άσ' τον Νίτσε, πιάσ' τη Νίτσα, φτύνοντας κατάχαμα το κουκουτσάλευρο. Ανάμεσα στα πόδια είπαμε μια και έτυχε να μην έχει χέρια. Εξάλλου τι να σου κάνει μια σοκολατίνα που περπατάει στο διάδρομο και χωρίς φακό μάλιστα. Την πέτυχα να ζητωκραυγάζει σε συναυλία του Σαββόπουλου και τα ορφανά της ζητούσαν το δίκιο τους και κορεσμένα και άτιμα πρόσφεραν κοκ και μικρόφωνα σε άδειες τουλίπες. Όπως και νά'χει οι αναπτήρες μας ήταν από ένα λάιβ στα Κάτω Πατήσια, ακροβατώντας μεταξύ στέρνας και πλατείας στο Γουδή. Δε θα σου πω αυτό που περιμένεις γιατί το ρολόι μου δείχνει και δέκα, ενώ παρά πέντε οι ψείρες μου θα κατέβουν σε διαδήλωση στην πλατεία Συντάγματος. Λίγο πιο πάνω θυμάμαι σου είχα πάρει δώρο έναν τσολιά με χειμερινή στολή και δυο παπούτσια πάνινα - βίσμα του Πρωθυπουργού. Παρ' όλα αυτά τα απογοητευμένα συκωτάκια δε δίστασαν να βιάσουν την απαγορευμένη πλύστρα μέσα σε μία λεκάνη από φυσικό αέριο. Τόσα απλήρωτα κοινόχρηστα απ' τη χούντα είχαμε να δούμε κι αν τα βλέπαμε έπρεπε να φοράμε δέκα βαθμών μυωπικά γυαλιά. Μολών λαβέ είπε ο αριστερός μου μώλωπας και πήδηξε στο κοινό. Το κοινό, ε; έκραξε ο Σοφοκλής και ανατινάχτηκε ο Εμπεδοκλής. Εμένα οι προσωκρατικοί μου φέρνουνε λιγούρα, σε ένα ταξίδι στην Κεφαλλονιά ένας φίλος δυσλεκτικός έλεγε το Ληξούρι Ξυλούρη. Να δούμε αν θα είναι συνεπής η εργολάβος κηδειών της οξυμένης ακοής του. Όσο για τον κεσέ που άφησες τα χαράματα στο περβάζι να μουχλιάζει, ε, είσαι απυρόβλητος. Πάντως να το θυμάσαι, της γερακίνας γιος δεν είμαι κι ούτε οπωσδήποτε ποδηλατοδρόμος, αλλά θρησκευόμενος από το Τουρκεστάν. Μη λες τέτοια, γιατί δε θα ψηφίσω τον κώδωνα κινδύνου και την υπερευαίσθητη κάμπια. Αφού τα πολιτικά μου δικαιώματα τα ξέχασα σε μια βαλίτσα που πήγαινε πιο γρήγορα από το τραίνο των νευρικών εραστών. Αυτά είπε και έσυρε μια ευθεία Ν Α !!!

Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

από-τη-δεύτερη-παράσταση-αφιέρωμα-στον-μανώλη-ρασούλη-στο-ρυθμός-stage

Ο Παντελής Θεοχαρίδης, η Βάσω Αλλαγιάννη και η Ναταλία Ρασούλη τραγουδούν Μπαίνουμε στον Υδροχόο και το ''Ρυθμός Stage'' καίγεται στην κυριολεξία. Βέβαια, δεν μας μπήκε πολύ καλά ο Υδροχόος φέτος - ακούω ότι πολύς κόσμος τσακώνεται τελευταία -, αλλά κι αυτό μεσ' στο παιχνίδι της ζωής είναι. Εμείς πάντως, όσοι βρεθήκαμε το βράδυ του Σαββάτου στη δεύτερη παράσταση - αφιέρωμα στον Μανώλη Ρασούλη, τα περάσαμε περίφημα! 
Τον Γιώργο Σαρρή, τον ''εθνικό μας νταλικέρη'', όπως τον έλεγε ο Μανώλης Ρασούλης, δεν τον είχα ξαναδεί live. Η ερμηνεία του στις Νταλίκες των Χρήστου Νικολόπουλου - Μ. Ρασούλη, που γύριζε μεσ' στο κεφάλι μου από τα παιδικά μου χρόνια, σίγουρα ήταν μια μεγάλη στιγμή της βραδιάς!
Για τους φαν του Ρασούλη, αν και η λέξη φαν ίσως να αδικεί τους ανθρώπους που αγαπούν το έργο του, η Βάσω Αλλαγιάννη ήταν και είναι μία εμβληματική δημιουργός, ταυτισμένη απόλυτα με την πορεία του. Πόσο συγκινητικό να βλέπεις στην οθόνη τον Μανώλο και τη Svarno να τραγουδούν το Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ στους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού Κέρκυρας του Μάνου Χατζιδάκι και αμέσως μετά το βίντεο να ζωντανεύει με τον Θεοχαρίδη και την κόρη Ρασούλη δίπλα στην Αλλαγιάννη!
Ομοίως συγκινητική ήταν και η Νένα Βενετσάνου στο κείμενο της για το υπό ποιες συνθήκες γνώρισε τον Ρασούλη κάποτε στην Κρήτη, για τη μετέπειτα σχέση που απέκτησαν και φυσικά για τη συνεργασία τους σε ένα μοναδικό τραγούδι.
Το συγκεκριμένο τραγούδι, το Η μαμά μου η αγορά, σε μουσική Πέτρου Βαγιόπουλου και στίχους Μ. Ρασούλη, η Βενετσάνου το ερμήνευσε με την ορχήστρα χωρίς πρόβα και χωρίς να κοιτάει καθόλου το χαρτί με τους στίχους (εν ολίγοις, στη photo διαβάζει ακόμη το δικό της κείμενο).
Γιώργος Γαβαλάς, respect! Μέρος της ιστορίας του ελληνικού rock κι αυτός, συνεργάτης του Μανώλη Ρασούλη, ένας καλλιτέχνης έξω από κάθε κύκλωμα, κανονικός Χέβι-Ματαλάς, όπως τον αποκαλούσε ο στενός φίλος του.
Τον Γαβαλά πετύχαινα καμιά φορά να παίζει στο δρόμο, στην Αρεοπαγίτου, κάτι που έχει χρόνια να συμβεί, γι' αυτό και χάρηκα που τον ξανάδα και θυμηθήκαμε τη συμμετοχή του στο Ζωντανοί στο Κύτταρο - Σκηνές Ροκ.
Εδώ με το γλυκύτατο και ταλαντούχο πλάσμα που ακούει στο όνομα Μαρία Κώτη, που είναι η τραγουδίστρια των Χαΐνηδων και που μαζί με τον Ζαχαριουδάκη μάγεψαν το κοινό του ''Ρυθμός Stage'', κανονικά όμως!
Αγαπημένη και πολύτιμη Νένα Βενετσάνου, σε λίγες εβδομάδες γίνομαι 40 ετών και η γνωριμία μας θα συμπληρώσει 25 ολόκληρα χρόνια! Τη γνωρίζω παιδιόθεν, που λένε!
Αλλά και η Ναταλία Ρασούλη αισθάνθηκε ιδιαίτερη τιμή που η κορυφαία ερμηνεύτρια την τίμησε με το να ανταποκριθεί στην πρόσκληση της, να έρθει και να τραγουδήσει το μοναδικό τραγούδι της με στίχους του πατέρα της! Αν και πολύ θα το ήθελα να παρακολουθήσω την τρίτη και τελευταία παράσταση - αφιέρωμα στον Μανώλη Ρασούλη το ερχόμενο Σάββατο (θα εμφανιστούν οι Παντελής Θεοχαρίδης, Λιζέτα Καλημέρη, Πέτρος Βαγιόπουλος, Σπύρος Γραμμένος και οι Magic de Spell), δε θα μπορέσω καθώς θα βρίσκομαι στη Λαμία για ακόμη μία προβολή του ντοκιμαντέρ για τη Γώγου. 

* οι photos του post είναι της Έλλης Ρουμπέν και δικές μου.

Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

μνήμη-θόδωρου-αγγελόπουλου-στο-προσκλητήριο-της-lifo

Σαν σήμερα έφυγε απρόσμενα από τη ζωή ο Θόδωρος Αγγελόπουλος κατά τα γυρίσματα της τελευταίας ταινίας του. Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που θα κατακλύσει από απόψε την Αθήνα, έγραψα το α΄ μέρος του δικού μου αφιερώματος στη μνήμη του για το Προσκλητήριο της LIFO. Το διαβάζετε εδώ:
http://www.lifo.gr/team/prosklitirio_nekron/45528

η-γαλάνη-στο-passport-και-στη-lifo-η-νατάσσα-παπαδοπούλου-στο-δεύτερο-πρόγραμμα-και-ο-πάνος-τζαβέλλας-στο-ρυθμός-stage

Την περασμένη Τρίτη ανταποκρίθηκα κι εγώ στην πρόσκληση του ραδιοσταθμού ΔΙΕΣΗ για την ανεπίσημη πρεμιέρα της Δήμητρας Γαλάνη στο Passport του Πειραιά. Η βραδιά ήταν αποκλειστικά για δημοσιογράφους και σύμφωνα με την ίδια την καλλιτέχνιδα επρόκειτο για μία πρόβα τζενεράλε, ανοιχτή σε συγκεκριμένο κόσμο, όπως συνέβαινε και τα παλιά καλά χρόνια. Δε λέω τίποτα περισσότερο εδώ, αφού το review μου θα αναρτηθεί αύριο στο διαδικτυακό Προσκλητήριο της LIFO. Για τη LIFO επίσης η Γαλάνη μου παραχώρησε προ ημερών μία απολαυστική συνέντευξη - ποταμό, για την οποία μόνο καλά σχόλια άκουσα και πολύ χαίρομαι. Γενικά, μπορώ να πω ότι νιώθω απόλυτη ικανοποίηση, γράφοντας στο εν λόγω free press και στον διαδικτυακό του τόπο. Δεν είναι μόνο ότι με διαβάζουν πολλοί - το βλέπω από τις στατιστικές καθημερινά -, είναι βασικά ότι ο Τσαγκαρουσιάνος και ο Μιχαήλ, οι δύο κινητήριες δυνάμεις της LIFO, άμα δουν ότι έχεις να δώσεις πράγματα, και σου δίνουν ώθηση, και σε αμοίβουν κιόλας. Σκέψου ότι πλέον ζω με τα λίγα μεν, αξιοπρεπή δε, χρήματα που παίρνω από τη LIFO, εκεί που το ΠΟΝΤΙΚΙ δυσκολεύεται να μας πληρώσει κι όλο λέω ότι θα τα παρατήσω και θ' ασχολούμαι αποκλειστικά με τη LIFO και το Δεύτερο Πρόγραμμα, κι όλο τελικά ξαναδίνω κείμενα. Επιπλέον, τρέφω μεγάλο σεβασμό για τον Στάθη, που το 2001, πριν το ντοκιμαντέρ για τη Φλέρυ Νταντωνάκη κάνει τη φεστιβαλική του πρεμιέρα, τό'χα γράψει σε μία VHS κασέτα και τό'χα στείλει στο σπίτι του στο Κολωνάκι, γνωρίζοντας την εξαιρετική συνέντευξη πού'χε αξιωθεί να πάρει από την ερμηνεύτρια. Και τέλος πάντων φαινόταν εδώ και αρκετά χρόνια, από τότε που η LIFO πάντα ασχολιόταν με τις μουσικές - κινηματογραφικές μου δραστηριότητες, ότι θα'ρχόταν ο καιρός που θα εντασσόμουν στο συντακτικό της team.
 
Ξαναπάω στο Passport και στη Γαλάνη και κρατώ το ντουέτο της με τη Νατάσσα Μποφίλιου, πέραν φυσικά της αναδρομής που επιχείρησε σε όλη τη μεγάλη πορεία της στο έντεχνο τραγούδι. Το ντουέτο αυτό, λοιπόν, μου άφησε την αίσθηση πως οι δύο γυναίκες ασκούν την ίδια ακριβώς μορφή τραγουδιού: Ένα τραγούδι εξωστρεφές μεσ' στην φαινομενική εσωστρέφεια του, επικοινωνιακό, λαϊκό κατά βάση - για να μην πω σουξεδιάρικο - και κατά κόρον αυτό που λέμε ερωτικό. Η Μποφίλιου για την ακρίβεια μοιάζει με τη φυσική συνέχεια της Γαλάνη και η μεταξύ τους χημεία, έστω και σε ένα μόνο τραγούδι, ήταν κάτι που άρεσε στον κόσμο και γι' αυτό τις καταχειροκρότησε.
Εδώ με τη Νατάσσα Παπαδοπούλου, τη χήρα του αείμνηστου ανταρτο-ρόκερ Πάνου Τζαβέλλα, πριν από μερικές ώρες στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Αφορμή για την εκπομπή ήταν η παράσταση - αφιέρωμα στον Τζαβέλλα που θα πραγματοποιηθεί αυτή τη Δευτέρα, 27/1, στο Ρυθμός Stage της Ηλιούπολης. Θα τραγουδήσουν μεταξύ άλλων η Καλλιόπη Βέττα, η Νατάσσα Μωυσόγλου, οι Magic de Spell, αλλά και η Νατάσσα Μποφίλιου μαζί με τον πατέρα της, Νίκο Μποφίλιο. Σημειωτέον, η Μποφίλιου ζήτησε να πει το κομμάτι του Τζαβέλλα, Μάημ - Μάημ, πού'χε ηχογραφηθεί με την Αλεξίου σε εκείνον τον θρυλικό live δίσκο από τη μπουάτ Λήδρα το 1975. Ως δώρο για το...Προσκλητήριο στο ραδιόφωνο, η Νατάσσα Παπαδοπούλου μού έφερε μερικά πολύτιμα δώρα: σπάνιους δίσκους και βιβλία του Πάνου Τζαβέλλα, καθώς και το 45άρι δισκάκι του από τα 1973 με ερμηνευτή τον Γιώργο Νταλάρα. Έτσι, κοντεύω να εγκατασταθώ στο Ρυθμός Stage, μου φαίνεται - το Σάββατο είναι η δεύτερη παράσταση αφιερωμένη στον Μανώλη Ρασούλη με τη Νένα Βενετσάνου κ.α. (ο Παντελής Θεοχαρίδης έρχεται αύριο από Θεσσαλονίκη) και μετά από δυο μέρες θά'χουμε το αφιέρωμα στον Πάνο Τζαβέλλα.

* στο link αυτό μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη 
της Δήμητρας Γαλάνη στη LIFO:
http://www.lifo.gr/mag/features/4132

Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

το-προσκλητήριο-με-νίκο-ξυδάκη-στο-δεύτερο-πρόγραμμα-παίρνει-το-δρόμο-του-σιγά-σιγά

Είναι πολύ ωραίο αυτό που γίνεται κάθε Δευτέρα απόγευμα με τον Νίκο Ξυδάκη στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Το κοινό μας ραδιοφωνικό Προσκλητήριο αρχίζει να καθιερώνεται σιγά - σιγά. Αυτό τουλάχιστον φανερώνουν τα μηνύματα από την Αθήνα μέχρι τη Νίσυρο και τα συγχαρητήρια που δεχόμαστε από τον κόσμο. Και δεν είναι μόνο η εκπομπή, την οποία γουστάρουμε on air, αλλά και το όλο στήσιμο της, η προετοιμασία της. Χθες το πρωί ο Νίκος πήρε τους δρόμους και ξεχύθηκε προς αναζήτηση ποιητικών συλλογών νέων ποιητών - όχι βέβαια στην τύχη, αλλά αυτούς που τους ανακαλύπτουμε μαζί στο διαδίκτυο ή μας στέλνονται τα βιβλία τους. Ήδη παρουσιάσαμε τον George Le Nonce και τη Λίλιαν Μπουράνη, ενώ έπεται ο Δημήτρης Αθηνάκης με την ποιητική συλλογή του που έχει και κινηματογραφικό ενδιαφέρον. Όσο για τις μουσικές που παρεμβάλλονται ενδιάμεσα, μέχρι τώρα οδηγούμαστε σ' αυτές από τα ποιήματα και κυμαίνονται από κλασική μουσική μέχρι jazz και blues. Πάντα όμως θα παίζονται και κομμάτια νέων Ελλήνων δημιουργών και θα σχολιάζονται χωρίς καμία κριτική διάθεση - το τονίζουμε αυτό! Μέχρι την επόμενη Δευτέρα, να ακούτε Δεύτερο Πρόγραμμα αποκλειστικά στο www.ertopen.com 
Εμένα θα με ακούσετε πάλι σήμερα, Τρίτη, στις 6 ακριβώς το απόγευμα και για δύο ώρες με μουσικές επιλογές μου και καλεσμένη μου στο στούντιο την ηθοποιό Βάσια Παρασκευοπούλου. 
Καλό ξημέρωμα σε όλους!

Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2014

με-τον-καβάφη-του-χρονά-στο-ραδιόφωνο-και-τον-ιερό-πόνο-των-πλάτωνος-θεοχαρίδη-στο-home-studio

Πέμπτη 16/1: Με τον ποιητή - εκδότη Γιώργο Χρονά στο στούντιο του Δευτέρου Προγράμματος και σε μία εκπομπή, για την οποία λάβαμε μηνύματα απ' όλη την Ελλάδα και τηλεφώνημα από το Μόναχο της Γερμανίας. Αφορμή ήταν οι δύο επικείμενες παραστάσεις του Χρονά στη Θεσ/νίκη με τίτλο Ο Κ. Π. Καβάφης στο Ξενοδοχείο ''Βαλκάνια''.
Παρασκευή 17/1, του Αγίου Αντωνίου ανήμερα: Η Λένα Πλάτωνος διευθύνει τον Παντελή Θεοχαρίδη, ο οποίος έχει τα άπαντα του Χρονά στα χέρια του. Ο Ιερός Πόνος των τριών τους είναι κάτι που περιμένουμε σαν θείο δώρο μεσ' στο 2014!

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

κάθε-δευτέρα-στο-δεύτερο-πρόγραμμα-live-bosko-&-νίκος-ξυδάκης

Δεν το περιμέναμε να έχει τόση επιτυχία η πρώτη μας κοινή εκπομπή με τον Νίκο Ξυδάκη στο αυτοδιαχειριζόμενο Δεύτερο Πρόγραμμα. Τελικά η παρουσίαση της ποιητικής συλλογής Ο Εμονίδης του George Le Nonce ήταν η καλύτερη έναρξη! Έδωσε την ευκαιρία στον Ξυδάκη να χαρίσει συγκινητικές απαγγελίες και στους δυο μας να επενδύσουμε αυτές ακριβώς τις απαγγελίες με ωραίες μουσικές, από Ella Fitzgerald και Nico μέχρι Debussy και Χατζιδάκι. Το πιο όμορφο μήνυμα ήρθε από έναν ανώνυμο φίλο ή φίλη από την επαρχία: Είχαμε να απολαύσουμε τέτοιο ραδιόφωνο από τότε που ζούσε εκείνος...Πολύ τον/την ευχαριστούμε!
Εδώ με τον Νίκο Ξυδάκη και τον Γιώργο Μητρόπουλο να μας λέει για τη σαρωτική επιτυχία του νέου Δευτέρου με τις 500.000 κλικ μέσα σε μία εβδομάδα! Ότι πρέπει είναι για να σε εμψυχώνει ο πάντα δραστήριος Μητρόπουλος! Κάθε Δευτέρα, λοιπόν, θα τα λέμε από το www.ertopen.com παρέα με τον Νίκο Ξυδάκη για μία ώρα, από τις 7 έως τις 8! Να είστε συντονισμένοι!

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

από-την-προβολή-του-ντοκιμαντέρ-για-τη-γώγου-στην-κινηματογραφική-λέσχη-ηλιούπολης

Με τον Γιώργο Χρονά και τον Δημήτρη Αθηνάκη, τους δύο αγαπημένους φίλους ποιητές, που πολύ με τίμησαν για μία ακόμη φορά με την παρουσία και το λόγο τους. Ένα ευχαριστώ είναι λίγο!
Το ευχαριστώ βέβαια πηγαίνει και στον Δημήτρη Καλαντίδη, τον άνθρωπο που τρέχει την Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης και που κατάφερε να την κάνει τη Νο 1 κινηματογραφική λέσχη της Αθήνας! Διόλου τυχαίο που όλες μου οι ταινίες έχουν προβληθεί στην Ηλιούπολη από το 2002 μέχρι σήμερα με την ίδια πάντα επιτυχία: 250 άνθρωποι προσήλθαν χθες κι έγινε το αδιαχώρητο με αποτέλεσμα να προστεθούν καθίσματα ακόμη κι έξω από την αίθουσα. Μόνο η καημένη η Δήμητρα Οικονόμου ήταν απούσα, αφού τη χάσαμε πριν μερικούς μήνες από τον γαμημένο καρκίνο, σε νεότατη ηλικία. Στη μνήμη της αφιερώσαμε την προβολή και μάλιστα είδαμε κι ένα ημίωρο ποτρτραίτο της Κινηματογραφικής Λέσχης Ηλιούπολης με τη Δήμητρα εν καιρώ δράσης, σκηνοθετημένο από τον Άγγελο Κοβότσο και μέλη της λέσχης.
Στη δική του ομιλία ο Χρονάς αμέσως μετά το τέλος της προβολής διάβασε το ποίημα Rock'n'Roll Αυτοκτονία του Δαυίδ Μπάουι, όπως συνηθίζει να ονομάζει τον David Bowie, αναφέρθηκε στην έκδοση Πάνω-κάτω η Πατησίων της Οδού Πανός και φυσικά στη σχέση του με την Κατερίνα Γώγου.
Το κείμενο του Αθηνάκη με συγκίνησε πολύ, αφού έβριθε από σημειολογικές αναφορές σε σχέση με την ποίηση της Γώγου και το ντοκιμαντέρ. Ειλικρινά, μου θύμισε παλιά κινηματογραφικά κείμενα του Βασίλη Ραφαηλίδη με τέτοια γνώση για το σινεμά και την ποίηση!
Μεταξύ ενός πραγματικά ποιοτικού κοινού, ήταν και ο διανοητής Ευτύχης Μπιτσάκης με τη σύζυγο του, τη ζωγράφο Μαρία Κοκκίνου, ο ερμηνευτής Νίκος Ανδρουλάκης, μέλη της ΑΚΟΑ, πολιτικοί ακτιβιστές, σινεφίλ, καθώς και σύντροφοι της Γώγου από την πρώτη κατάληψη της Βαλτετσίου.
 Ειλικρινά τόσο κόσμο δεν περίμενα να δω σε μια λέσχη - με παρέπεμψε σε φεστιβαλικές προβολές! Το ραντεβού μας ανανεώθηκε για μία επόμενη προβολή πιθανώς του ακριβοθώρητου ντοκιμαντέρ μου για τον Νίκο Κούνδουρο.

Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014

σήμερα-η-προβολή-του-ντοκιμαντέρ-για-τη-γώγου-στη-λιβαδειά

Σε λίγο αναχωρώ για τη Λιβαδειά προκειμένου να παραστώ στην προβολή του ντοκιμαντέρ 
Κατερίνα Γώγου - Για την αποκατάσταση του μαύρου 
στο Δημοτικό Θέατρο Λιβαδειάς. 
Η προβολή θα ξεκινήσει λίγο μετά τις 8 και αμέσως μετά θ' ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. 
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης όσοι είστε εκεί θα μπορείτε να προμηθευτείτε την έκδοση του βιβλίου - cd  
Πάνω κάτω η Πατησίων
καθώς και το τεύχος της Οδού Πανός - αφιέρωμα στην Κατερίνα Γώγου. 
Την εκδήλωση διοργανώνουν η Κινηματογραφική Λέσχη Λιβαδειάς μαζί με την Αντιρατσιστική - Αντιφασιστική Κίνηση Πολιτών Λιβαδειάς.
Επιστροφή αύριο, Κυριακή, για την προβολή του ντοκιμαντέρ στην Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης.

Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2014

η-κατερίνα-γώγου-στο-προσκλητήριο-του-δευτέρου-προγράμματος

Στο σημερινό ραδιοφωνικό Προσκλητήριο του Δευτέρου Προγράμματος, θα παιχτεί ένα ωριαίο αφιέρωμα στην Κατερίνα Γώγου με αφορμή την, προγραμματισμένη γι' αυτή την Κυριακή, προβολή του ντοκιμαντέρ στην Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης. 
Βασικά θα σας παρουσιάσω την έκδοση Πάνω-κάτω η Πατησίων μαζί με ανέκδοτα ηχογραφήματα του Κωνσταντίνου Τσιώλη από τη βραβευμένη μουσική του ντοκιμαντέρ. Ακόμη, θα δοθούν προσκλήσεις για την Κυριακή που θα έχει free είσοδο ούτως ή άλλως, απλά θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 
Συντονιστείτε για μία ώρα, από τις 7 έως τις 8 το βράδυ, στο 
www.ertopen.com

Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2014

ψηφίζουμε-γλυκερία-μπασδέκη

Δαγκωτό όλοι στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ
Στέλλα travel, η γη της απαγγελίας 
(Γ. Σκουρλέτης, Σφαγείο):
http://www.athensvoice.gr/awards

Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου 2014

υποδοχή-του-2014-μετά-μουσικής-στης-ντόρας-μπακοπούλου

Κάθε χρόνο, αρχές Ιανουαρίου, η πιανίστρια Ντόρα Μπακοπούλου δίνει ραντεβού με τους φίλους της στην οικία της, στο δικό της ρεβεγιόν με μια μικρή χρονική καθυστέρηση. Μη φανταστεί κανείς ότι συμμετέχουμε σε βραδιά που θυμίζει...φιλολογικό τσάι, όσοι εν πάση περιπτώσει έχουμε την τιμή να είμαστε μεταξύ των καλεσμένων της.
Η Ντόρα άλλωστε διατηρεί ατόφια μια σπάνια παιδικότητα, η οποία σε συνδυασμό με το χιούμορ του σκηνοθέτη Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου κάνουν το κλίμα σχεδόν εκρηκτικό! Και εξηγούμαι: Έχει θεσμοθετηθεί πλέον να τραβάμε όλοι λαχνό που αντιστοιχεί σε κάποιο δώρο ούτως ώστε να μη φεύγει κανείς παραπονεμένος. Ο Θεοδωρόπουλος είναι πάντα ο κονφερασιέ της βραδιάς. Φωνάζει ένα - ένα τα νούμερα και ο καθένας σηκώνεται, λέει το όνομα του και παραλαμβάνει το δώρο του. Έχει όμως την υποχρέωση να το φορέσει πάνω του, είτε αυτό είναι σκουλαρίκια, είτε βραχιόλι, είτε και...στηθόδεσμος. Φέτος, ας πούμε, στον ερμηνευτή Τάσση Χριστογιαννόπουλο έλαχε μία ινδική μαξιλαροθήκη, την οποία δε δίστασε να φορέσει στο κεφάλι του. Στην Έλλη Πασπαλά πάλι έλαχε ένα βραχιόλι, που επίσης φόρεσε,
στον συνθέτη Βαγγέλη Κατσούλη ένα...μπρίκι και στη μουσική παραγωγό Μαρία Ματέ ένα παιδικό βιβλίο του Τριβιζά. Εμένα μου έλαχε ένα επιχρυσωμένο χαϊμαλί, το φόρεσα στο λαιμό μου και θυμήθηκα τα νιάτα μου και το Μοναστηράκι. Αυτό όμως που άπαντες περιμένουμε με ζωηρή αγωνία είναι το κλου του ρεβεγιόν, δηλαδή η μουσική! Τι άλλο θα ήταν με την αφρόκρεμα των μουσικών εκεί μέσα;
Για το 2014 που μπήκε πριν μερικές μέρες, λοιπόν, στο πιάνο της Μπακοπούλου κάθισε ο Χριστογιαννόπουλος και συνόδευσε τον συνάδελφο του, τον βαρύτονο Τάσο Αποστόλου, στα Όμορφη πού'ναι η Κρήτη και Δεν ήταν νησί από τον Καπετάν - Μιχάλη του Χατζιδάκι. Μαγεία!
Δίπλα μου η Ματέ θυμόταν τρομερές ιστορίες με τον Χατζιδάκι που ήθελε πρώτα να καπνίσει ένα ολόκληρο davidoff και μετά να βγει να διευθύνει, ενώ ο κόσμος ήδη είχε αρχίσει να δυσανασχετεί με την καθυστέρηση.
Έπειτα τη θέση της στο πιάνο πήρε η οικοδέσποινα Μπακοπούλου συνοδεύοντας τον Τάσση Χριστογιαννόπουλο σε ακόμη δύο κομμάτια από τον Καπετάν - Μιχάλη, την Κρασογιώργαινα και το Που είναι ο θεός. Ξανά μαγεία, παρ' όλο τον τραυματισμό που υπέστη πρόσφατα ο δεξιός ώμος της Ντόρας και την ανάγκασε να ακυρώσει δύο παραστάσεις της!
Το ρεβεγιόν έληξε τις πρώτες πρωινές ώρες αφού οι ένοικοι της πολυκατοικίας τηρούν το πρωτόκολλο της κοινής ησυχίας και δε σκαμπάζουν, οι άκαρδοι, από Χατζιδάκι και Καπετάν - Μιχάλη, παιγμένο μάλιστα από μια Ντόρα Μπακοπούλου!
Και του χρόνου νά'μαστε καλά για να ξανασυναντηθούμε στο καθιερωμένο ραντεβού μετά μουσικής! Και πάλι Καλή Χρονιά σε όλο τον κόσμο με υγεία και όσο το δυνατόν περισσότερη ευτυχία!

Σάββατο, 4 Ιανουαρίου 2014

από-την-παρουσίαση-της-ποιητικής-συλλογής-και-το-live-του-νίκου-ερηνάκη-und-die-haken

Έγινε η παρουσίαση της ποιητικής συλλογής ανάμεσα σε όσα πέφτει η σκιά του νεαρού Νίκου Ερηνάκη στο μπαρ των εκδόσεων Γαβριηλίδης, στο Μοναστηράκι, και ήμασταν όλοι εκεί. Για την ακρίβεια, στο χώρο επικράτησε το αδιαχώρητο καθ' όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Μάθαμε έτσι και μερικές λεπτομέρειες που δε γνωρίζαμε και που δεν μου αποκαλύφθηκαν ούτε πριν μία εβδομάδα, που κάλεσα στο Δεύτερο Πρόγραμμα τον Ερηνάκη με τον μουσικό Στέφανο Χυτήρη. Αναφέρομαι στο ότι τον Ερηνάκη οδήγησε στον εκδότη Γαβριηλίδη ο ποιητής Χριστόφορος Λιοντάκης, ο οποίος είναι φαν της ποίησης του νέου! 
Χωρίς πολλά λόγια, προλόγους κλπ., ο Ερηνάκης πήρε τη θέση του μαζί με τους υπόλοιπους Haken (Haken θα πει Γάντζοι, το σχήμα που τον συνοδεύει δηλαδή) στη μικρή σκηνή, η οποία στήθηκε ειδικά για το χθεσινοβραδινό event: Δημήτρης Κοκκινογένης, Ηρακλής Θεοχαρόπουλος, Στέφανος Χυτήρης και ο Νίκος Ερηνάκης αυτοπροσώπως στις απαγγελίες.
Εσύ μας αγαπάς και θα σου φάνηκαν όλα ωραία, έσπευσε να μου πει αμέσως μετά το τέλος του live ο Ερηνάκης κι ενώ η αλήθεια είναι πως, ναι, πράγματι, εκτιμώ αυτά τα παιδιά για ότι κάνουν στο πλαίσιο μιας τέχνης περιθωριακής - αν θέλετε - υπό την έννοια μιας τέχνης όχι για τη μάζα σίγουρα, δε μπόρεσα να μην του πω πώς ζήτημα είναι αν άκουσα τι έλεγε μόνο σε ένα ή δύο απ' τα περίπου δέκα κομμάτια του cd που έπαιξαν ζωντανά. Απ' τη μια κατανοώ το noisy χαρακτήρα του όλου εγχειρήματος (πιο noisy δε γίνεται) και υπήρξαν στιγμές που είπα μέσα μου πως οι πιτσιρικάδες έβαλαν κάτω κανονικά τον Γιάννη Αγγελάκα με τους Επισκέπτες του, ο Αγγελάκας όμως πάντα δίνει τη δέουσα προσοχή στο λόγο του, όχι μόνο όταν τον γράφει, αλλά και όταν τον ερμηνεύει επί σκηνής.
Είμαι σίγουρος δηλαδή πως ο ποιητής Τίτος Πατρίκιος που τον βλέπετε στη γωνία δεξιά να παρακολουθεί το live του Νίκου Ερηνάκη und die Haken, θα ήθελε καλύτερη επαφή με την ποίηση του νέου καλλιτέχνη - μην ξεχνάμε πως βρισκόμασταν στην παρουσίαση μίας ποιητικής συλλογής, ασχέτως αν ο χώρος είχε μετατραπεί στο παρακείμενο...six d.o.g.s. Εύχομαι στα επόμενα live τους να συνεχίσουν με την ίδια ένταση, αλλά να ανεβάσουν λίγο το μικρόφωνο του ποιητή performer, διαφορετικά κινδυνεύουν οι λέξεις του να χαθούν μέσα σε μία ηλεκτρο-ψυχεδελική καταιγίδα.
Κι αν αυτό είναι πάλι άποψη, το δέχομαι, μολονότι ο ποιητής έδειξε να ανησυχεί πραγματικά για το πώς έφτασε ο λόγος του στο κοινό από κάτω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δημοσιογράφος Λιάνα Μαλανδρενιώτη δίπλα μου που πήγε κι αγόρασε το βιβλίο την ώρα του live, θέλοντας να βλέπει τα ποιήματα και να μην τα προσπεράσει (ή την προσπεράσουν) μεσ' στη γενική βαβούρα. Μία βαβούρα ωστόσο εξαιρετικής δυναμικής που άλλοτε μας πήγε σε τριπαριστά live των 60s - 70s και άλλοτε σε τελετές ασσασσίνων, χαμένων στα βάθη του χρόνου! Παρόντες στην παρουσίαση του βιβλίου του Νίκου Ερηνάκη ήταν οι ποιητές Τίτος Πατρίκιος, Χριστόφορος Λιοντάκης, Μαρία Λαγγουρέλη, George Le Nonce, Δημήτρης Αθηνάκης κ.α.