ΠΟΙΑ ΑΦΙΣΑ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ;
Την απλή, τη λευκή;
ή την πιο σύνθετη, με σταφίδες;Ο γραφίστας Γιώργος Ράκκος, πάντως, έκανε εξαιρετική δουλειά με το σχέδιο του Αλέκου Φασιανού. Παρακαλώ, καταθέστε τη γνώμη σας για το ποια αφίσα να κρατήσουμε από τις δύο που παρουσιάζω εδώ. Σας ευχαριστώ!
50 σχόλια:
Δαγκωτό η πρώτη.
Σπύρος
Μας βάζεις δύσκολα.
Θέλεις να το δούμε σαν αυτόνομο έργο τέχνης ή να κρίνουμε ποιο θα εξυπηρετήσει καλύτερα την "εμπορικότητα" του ντοκυμανταίρ;
Να γράψουμε πώς λειτουργεί αισθητικά στον καθένα μας ή να κάνουμε σαν το αισθητικό να είναι ανύπαρκτο όπως λένε σύγχρονες θεωρίες;
Σόρρυ, αν σου βάζω περισσότερα διλήμματα, αλλά η δική μου, τουλάχιστον, απάντηση θα κριθεί από τις προθέσεις σου.
:-)
Επιλέγω την πρώτη. Λειτουργεί αισθητικά. Επίσης, αν επιτρέπετε, ο τόνος στο άρθρο μια της τρίτης κεφαλίδας δεν χρειάζεται. Μου αρέσει ο Κούνδουρος και ιδιαίτερα οι Μικρές Αφροδίτες. Θα ήθελα να δω την ταινία σας αλλά δυστυχώς δεν θα μπορέσω γιατί διαμένω στο εξωτερικό. Καλή δύναμη.
την πρωτη
Αυτή με τις σταφίδες γιατί έπιασε κρύο και χρειάζονται θερμίδες
Πάλι "δημοκρατικές" διαδικασίες; Δώσε σταφίδα στο λαό που πεινάει.
Θα πώ την γνώμη μου (και ώς συναδελφος - γραφίστρια) προτειτώ την δεύτερη μακέτα, λόγω πρωτοτυπίας και αίσθηση "χειροποίητου" που μου αρεσει πολύ. Το μόνο και στις δύο που θα ήθελα διαφορετικό είναι οι γραμματοσειρά (μία πιό καθαρή και στεγνη.) και επίσης λίγο μεγαλύτερο το "Μπαλαντα για τον..." να μην εχει τόση διαφορα με το μεγαλο, Οδυσσειες σωματων. Μια διαφοροποίηση μπορει να γίνει, ίσως αν δεν είναι τόσο πυκνα.
Την "λευκή"
πρώτο δαγκωτό
νίκος
καναμε το σπιτικο μας γκαλοπ και εντελως δημοκρατικα αποφασισαμε αυτο που θελω ΕΓΩ δηλαδη την πρωτη αφισα
οσια αθανασια του Αιγαλεω
Καλησπέρα Αντώνη! Πολύ καλες και οι δύο αφίσες! Νομίζω όμως ότι προτιμώ τη δεύτερη. Καλή επιτυχία! :)
τη λευκή φυσικά
Η πρώτη είναι πολύ απλή και όμορφη. Άλλωστε μιλάει η τέχνη του ζωγράφου.
Υποθέτω πως η ταινία δεν θα μείνει εντός συνόρων και θα κάνει το ταξίδι της και εκτός Ελλάδας. Άλλωστε ο Κούνδουρος είναι γνωστός και έχει βραβευθεί σε μεγάλα φεστιβάλ. Έτσι σκέφτομαι πως η δεύτερη δίνει περισσότερα στοιχεία για το θέμα της ταινίας. Έχω δηλαδή την υποψία ότι βοηθάει το κοινό που δεν γνωρίζει το θέμα σου επαρκώς. Μπορεί να κάνω και λάθος.
Αναρωτιέμαι γιατί δεν μπορείς να τις βγάλεις και τις δύο. Φαντάζομαι ζήτημα κόστους. Ίσως θα άξιζε αυτή που δεν θα επιλέξεις τελικά να τυπωθεί σε περιορισμένο συλλεκτικό τιραζ για επιλεγμένη πρόωθηση
Σαν απλός θεατής χωρίς να φημήζομαι για το αισθητικό μου κριτήριο θα προτείνω την 2η, αυτήν με τις σταφίδες. Μου ξυπνά περισσότερο την περιεργεια!!!
Βέβαια και οι δύο είναι αξιόλογες-το ίδιο και το θέμα της ταινίας επομένως ότι και να επιλέξεις, το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο.Καλή επιτυχία και πάλι
Και οι δύο είναι πράγματι πολύ καλές, όμως εγώ καθότι φανατική της με απλό τρόπο δοσμένης ομορφιάς, χωρίς δεύτερη σκέψη λέω την πρώτη...
Και σου εύχομαι να αγαπηθεί η ταινία σου όσο την αγάπησες και αγαπάς κι εσύ!
Στη δεύτερη, τη σύνθετη, χάνεται κάπως το σχέδιο του Φασιανού. Δεν ξέρω αν φταίει το χρώμα ή το πλαίσιο με τις φωτογραφίες, αλλά νομίζω ότι αν πρέπει να τονιστεί περισσότερο το σχέδιο, είναι καλύτερη η απλή.
Ασυζητητί τη λευκή!Εκπληκτική!
Την πρώτη... Λιτή, κλασική, πανέμορφη... Αγαπητέ Bosko καλή επιτυχία στην ταινία...
Πάνος Φ.
Λοιπόν επειδή αγαπώ τις μειοψηφίες θα ψηφίσω τη δεύτερη...μου φέρνει και κάτι σε οικολογικό χαρτί...δυνατό επιχειρημα δεν μπορείς να πεις!! Επίσης η δεύτερη έχει το καλό ότι δεν αναδεικνύει μόνο το έργο του Φασιανού αλλά τονίζει παράλληλα με το κολάζ και το έργο του Κούνδουρου στο οποίο είναι αφιερωμένη η ταινία. Αυτά τα ολίγα.
Δέσποινα
Την δεύτερη. Και το σχέδιο του Φασιανού κυριαρχεί και οι υπόλοιπες εικόνες έχουν ρόλο. Για αφίσα ταινίας μιλάμε, όχι για έκθεση εικαστικών. :) Η ταπεινή μου άποψη... βέβαια εγώ είμαι και ολίγον υπερπαραγωγή εκ φύσεως... ;)
Αντώνη την απλή,την απλή...Αυτο το λευκο-μπλέ μου κάνει ολοκληρωμένο στην μινιμαλιά του και δυνατό για αφίσα.Βέβαια αν ήταν ευφικτό και οι δύο να κυκλοφορούσαν θα ήταν καλύτερα...Εύχομαι να πάνε όλα καλά και να σου δωθεί μεγάλη χαρά (ήδη,φαντάζομαι την έχεις πάρει)...
Ανυπομονούμε κι εμείς
:)
Xάρης Βλαστάκης
Από αισθητικής απόψεως ασφαλώς προτιμώ την πρώτη. Μολονότι λιτή είναι με το παραπάνω εύγλωττη. Εξαιρετική η ιδέα του Αλέκου Φασιανού.
Από την άλλη, θα συμφωνήσω με την προλαλήσασα Κατερίνα σ-Μ. Εξαρτάται από το τι καλείται να εξυπηρετήσει η αφίσα. Η δεύτερη είναι πολύ καλή για να δώσει επίσης μια "περίληψη" του έργου του Κούνδουρου.
Πάντως αν διετίθεντο προς πώληση και οι δύο αφίσες, εγώ με κλειστά μάτια θα προτιμούσα την πρώτη.
Κατερίνα σ-Μ. ...
αυτό θα πει να ξεχωρίζεις μεσ' στα πλήθη! Απάντησε με το ποια αφίσα προτιμάς για κάθε ένα από τα ερωτήματα που βάζεις. Ας πούμε, ναι, μας ενδιαφέρει η "εμπορικότητα" του ντοκιμαντέρ, δίχως έκπτωση όμως στον αισθητικό τομέα. Υπό αυτή την έννοια, καλές είναι και οι δύο αφίσες. Μ' ενδιαφέρει ακόμη αυτό που λες περί αισθητικής λειτουργίας στον καθένα.
14 φίλοι συνbloggers ψηφίζουν την πρώτη, τη "λευκή" και άλλοι 7 τη δεύτερη με τις "σταφίδες"...
χμμ, ενδιαφέρουσα μπλογκοσκόπηση και σας ευχαριστώ όλους!
πάντως, ο παραγωγός, ο γραφίστας κι εγώ ακόμη τείνουμε προς τη δεύτερη. Θα δείξει...
μέτριες και οι δυο, δυστυχως. Η γραμματοσειρά ειδικα... Ψηφίζω καμία από τις δύο.
Θα πρότεινα για αφίσσα, ή φωτογραφία του Κούνδουρου ή κάτι αρτιστικο που να παραπέμπει στην πιό γνωστή του ταινία (Ο Δράκος ίσως;)
Το σκίτσο του Φασιανού δε μ'άρεσε, πολύ generic, και δεν θα του ζήταγα καν.
Βέβαια όλα τα παραπάνω είναι trashmanιές, who cares...
trashman...
ΟΚ!
συμφωνώ περί γραμματοσειράς και ήδη είπαμε να αλλάξει, να γίνει λίγο πιο "χύμα", κοντά στο στυλ της γραφής του Φασιανού, ώστε να μη θυμίζει εξώφυλλο βιβλίου του Ταχτσή, λόγου χάριν, χωρίς πάλι αυτό να' ναι κακό απαραιτήτως (μιλάω για την πρώτη, τη λευκή).
τι να κάνουμε, πρέπει κάπως να ικανοποιηθείς κι εσύ, που είσαι πολύ αυστηρός ως ειδήμονας των γραφιστικών και των αφισών...
trashman...
α, μάλιστα, δε σου αρέσει ο Φασιανός, λοιπόν. Τώρα κατάλαβα. Εμένα πάλι μου αρέσει πολύ, καθώς γνώρισα το έργο του μέσα από εξώφυλλα αγαπημένων μου ελληνικών δίσκων (της Κωχ, του Μαυρουδή, του Λιούγκου κ.α.) Ασυζητητί θα του ζητούσα να μου φτιάξει την αφίσα, τη στιγμή που είχε προσφερθεί κι ο ίδιος μάλιστα τη μέρα του δικού του γυρίσματος.
ακόμη, να σου πω ότι κάπου ταυτιζόμαστε στο άλλο που λες: δηλαδή σε περίπτωση που ο Φασιανός δε θα ήθελε να κάνει την αφίσα ή θα έλειπε στο εξωτερικό ή ξέρω γω τι άλλο, είχα σκεφτεί να έμπαινε μόνο μια νεανική πολύ όμορφη φωτογραφία του Κούνδουρου μόνο με τον τίτλο της ταινίας απάνω και τίποτα άλλο. Υπάρχουν όμως και οι συνεργάτες που δε θα ήταν σωστό να μην έμπαιναν τα ονόματα τους. Έτσι, αφού δέχτηκε κι ο Φασιανός, όλα πήραν το δρόμο τους.
Ά, τώρα με μπριζώνεις:
α) να δώ τις ταινίες του Κούνδουρου που δεν έχω δεί (αρκετές, δυστυχώς)
β) να φτιάξω τη δικιά μου αφίσσα, έτσι για τη φάση
Ανέμενε μέηλ τις επόμενες μέρες! χαχα
Καλή επιτυχία στο ντοκυμανταίρ, και ελπίζω του χρόνου η αφίσσα να έχει και τις απαραίτητες "δάφνες",ξέρεις τί λέω..
The Goddamn Trashman...
για κάνε κι εσύ εκεί τα trashman-ικά σου μαγικά μπας και βγάλουμε άκρη. Μόνο για τη φάση, όμως, καθώς η άλλη φάση (του ΕΚΚ δηλαδή) έχει προχωρήσει!
σ' ευχαριστώ για τις ευχές περί ενδεχόμενης νικητήριας δάφνης στην αφίσα! Να πάμε έτσι στη Θεσ/νίκη ξανά τον Νοέμβριο!
Τη δεύτερη. Λειτουργεί καλύτερα ως αφίσα ταινίας από την πρώτη. Με μια αλλαγή στη γραμματοσειρά του τίτλου, θα είναι σαφώς καλύτερη.
Καλή επιτυχία από καρδιάς.
kala, έχεις διευθύντρα κι αρχόντισσα τη Ζωή??? τρελλάθηκα! χθες μιλούσαμε - κι αν μιλάμε για την Ζωή που όλοι αγαπήσαμε φεύγει για Χονγκ-Κονγκ ... σωστά???
Τώρα για την αφίσσα ...
κοιτα εγώ κατά βάθος είμαι μινιμαλιστής αλλά στην επιφάνεια είμαι λίγο πιο μπαρόκ (κι όχι μόνο λόγω κοιλίτσας) τύπος.
Η πρώτη, η λιτή μου αρέσει αλλά "χανονται" τα γράμματα, τα βρίσκω πολύ φλατ.
Η δεύτερη, η "δική" μου είναι πιο παιχνιδιάρικη αλλά πάλι κάτι με χαλάει στα γράμματα ...
Κάνε την πρώτη!!! - πόσες φορές ένας Φασιανός θα σου φτιάξει αφίσσα???
Φερστ πλιζζζ!
Εν τη απλότητη το ωραίον.
Ψηφίζω την 1η.
Το Άρωμα του Τραγουδιού...
σ' ευχαριστώ κι εγώ από καρδιάς, Μάκη. Ακόμη δεν ξέρω σε ποια θα καταλήξουμε, η γραμματοσειρά όμως είναι ένα θέμα. Αν αλλάξει όπως τη φαντάζομαι, μετά πάλι θα μ' αρέσουν και οι δύο!
Giannis Kafatos...
θα το τσεκάρω αυτό για το Χονγκ Κονγκ, μα δε με εκπλήσσει, αφού στο παρελθόν ξαναβρεθήκαμε με κοινούς γνωστούς (βλέπε Έυη)! Επίσης, το όνομα δεν είναι πολύ σπάνιο, πράγμα που σημαίνει ότι η γνωστή σου ίσως να μην είναι η δ/ντρια παραγωγής μου. Άσε να το τσεκάρω και θα τα ξαναπούμε.
περί αφίσας, αυτό που είπες για τον Φασιανό είναι και για μένα ο βασικότερος λόγος ώστε να επιλέξω την πρώτη. Θα δούμε πολύ σύντομα!
Νεφερτίτη...
A.F.Marx...
τελικά θραύση κάνει η πρώτη!
Νομίζω η ψυχολογία παίζει κάποιο ρόλο. Σίγουρα επηρέασε την προτίμηση του κόσμου η προδημοσίευση του σχεδίου του Φασιανού, που όλοι γνωρίζουν και όλοι αγαπούν. Και την βάζεις πρώτη σε αυτή την ανάρτηση, και όχι σε αντιπαράθεση (δίπλα-δίπλα). Το σχέδιο του Φασιανού δεσπόζει στην πρώτη.
Αισθητικά προτιμώ την μινιμαλιστική πρώτη. Λειτουργικά βέβαια δεν είναι σωστή. Κάλλιστα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εικαστική έκθεση του Φασιανού: ο Κούνδουρος είναι απών. Ενώ στη δεύτερη, μπαίνει και το στοιχείο Κούνδουρος.
Για την δεύτερη, χρωματικά θα προτιμούσα κάτι σε sepia tones (που να παραπέμπει σε παλιές φωτογραφίες) ή κάτι σαν παλιό κιτρινισμένο χαρτί.
Και οι 2 καλές ειναι για εντελώς διαφορετικούς σκοπούς όμως.
Αν και μινιμαλ η πρώτη, σε πρώτη ματιά το μόνο που δεν σου φέρνει στο μυαλό είναι ταινία για τον κ. Κούνδουρο αλλά για τον κ. Φασιανό ή κάτι με αρκετά κεντρικό θέμα αυτόν.
Η δεύτερη από την άλλη είναι πολύ περισσότερο αφίσα για ταινια, που όπως έχει ειπωθεί και παραπάνω και το έργο του κ. Κούνδουρου επιδεικνύει αλλά και το σκίτσο του κ. Φασιανού το οποίο μάλλον θες να χρησημοποιησεις.
Καλό είναι να είμαστε υπεράνω και μινιμάλ και κατά των τετριμμένων και ιντελεκτουαλ και και και... αλλά ταινία πουλάς και θα πρέπει να λειτουργεί το promotion.
Μετά από αυτά τα ολίγα 2 πράγματα έχω να πω:
1ον προτιμώ την 2η και
2ον Όταν αφορά δικό σου καλλιτέχνημα πάντα πρέπει να "ζεις" σε μια δικτατορία. Εσύ αποφασίζεις για 'σένα και κανένας άλλος. Αφίσα για την ταινία σου είναι και όχι το Νεξτ Γκρηκ Σινεματόγκραφερ....
Αυτά τα ολίγα.
η πρώτη είναι εικαστικά πολύ ωραία και αναδεικνύει και το εργο του φασιανού.. Η δεύτερη θυμίζει λίγο καλόγουστη μεν εμπορικότατη δε ελληνική κωμωδία.
Την πρώτη.
του γούστου μου η πρώτη αλλά κι εμπορικά να το πάρεις νομίζω η πρώτη είναι πιο κοντά στην αισθητική του τάργκετ κοινού.
Bosko,
"εμπορικά" εξυπηρετούν και οι δύο, και ας καταλάβουν κάποιοι ότι γι αυτές μόνον ζήτησες απόψεις. Η πρώτη αγγίζει τα δικά μου όρια αισθητικής (φτου στις θεωρίες!) και αυτήν θα επέλεγα, αλλά και η δεύτερη είναι μια καλή επιλογή που εκπληροί και τους δύο σκοπούς.
Συμφωνώ με την επισήμανση της Βίκυς Οικονομοπούλου για διαφορετική γραμματοσειρά όπως και για μεγαλύτερη -οπωσδήποτε- στο "μία μπαλάντα για τον Νίκο Κούνδουρο". Το ίδιο και με την πρόταση "μια" αντί "μία".
Στην περίπτωση επιλογής της δεύτερης αφίσας, επειδή τα κείμενα εμφανίζονται σε κομμένο χαρτί, η γραμματοσειρά πρέπει να είναι typewriter, νομίζω.
(* από όσα μου επιτρέπει να κρίνω το πλήρες μέγεθος που βλέπω, μιας και η πρόταση της αφίσας κρίνεται στο πραγματικό της μέγεθος και από απόσταση. Οπότε, εσύ έχεις τη σωστή εικόνα.)
Καλή επιτυχία!
η πρώτη μπόσκο!
τη 2 σου ταιριαζει......εχει χιουμορ....ειναι χαοτικη.....ειναι γενναιδωρη ....καλη επιτυχια.
αγαπητοί μου φίλοι,
ο κύβος ερρίφθη, καταλήξαμε στη δεύτερη αφίσα με κάποιες απαραίτητες μικροαλλαγές που αρκετοί είχατε επισημάνει και σας ευχαριστώ.
το σκεπτικό μας ήταν ότι, ναι, μπορεί η πρώτη αφίσα να ήταν πιο "πολύ" Φασιανός, αλλά η δεύτερη είχε και Φασιανό και Κούνδουρο, το θέμα δηλαδή του ντοκιμαντέρ.
Όσοι πάντως έρθετε σε κάποια από τις προσεχείς προγραμματισμένες προβολές, θα πάρετε δώρο από μια αφίσα του φιλμ, υπογεγραμμένη από τον Κούνδουρο κι από μένα, τον διαδικτυακό φίλο σας.
καλημερίζω!
Πάνω αφίσα με άλλη font!
gazoza...
στχιό τ' αηλάζαρ'
Μπ(ο)ισκοτάκι μου
αν δεν είμαι πολύ καθυστερημένη , στο χρόνο εννοω, αφού μελέτησα τα υπέρ και τα κατά που παραθέτουν οι αγαπημένοι σου φίλοι. Ψηφίζω την δεύτερη. Αυτή η αισθητική είναι πιο κινηματογραφική και μάλιστα της εποχής του κινηματογράφου του ΄Κούνδουρου, εξ άλλου η πρώτη παραπέμπει πάρα πολύ έντονα στο φεστιβάλ της Δράμας. Μήν το κάνεις ή ζήτησε απο τον Φασιανό μία καλύτερη παραλλαγή.
Λιάνα
Ανώνυμος...
σ' ευχαριστώ, Λιάνα μου, αλλά ήδη επιλέξαμε τη δεύτερη αφίσα με μιαν αλλαγή στη γραμματοσειρά. Οπότε, "μέσα" έπεσες!
Δημοσίευση σχολίου