ΤΟ BLOG ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΦΛΕΡΥΣ ΝΤΑΝΤΩΝΑΚΗ, ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΤΕΠΕΣ ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΤΗ FATA MORGANA, ΤΟΥΣ ΤΡΟΒΑΔΟΥΡΟΥΣ, ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ MAYA DEREN, ΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ WOODSTOCK, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ: ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΚΟΛΑ(ΟΥ)Ζ(Ο) ΔΕ ΘΕΛΕΙ!
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΟΛΑΖ
UNIVERSAL
Ας μην πέσουμε κατ' αρχάς να φάμε ζωντανό τον Κύπριο σούπερ- σταρ Μιχάλη Χατζηγιάννη (ή ας αφήσουμε τους καννιβαλισμούς για το τέλος αυτού του κειμένου), επειδή αποφάσισε να διασκευάσει και να ερμηνεύσει με τη φωνή του τα ιερά και τα όσια του ελληνικού έντεχνου τραγουδιού, δηλαδή Γιάννη Σπανό, Σταμάτη Κραουνάκη, Μίμη Πλέσσα, Θάνο Μικρούτσικο, Αντώνη Βαρδή, Γιώργο Χατζηνάσιο, Μάριο Τόκα, Κώστα Καπνίση, αλλά και Μανώλη Χιώτη. Επίσης, στιχουργούς σαν τους Λευτέρη Παπαδόπουλο, Λίνα Νικολακοπούλου, Γιάννη Καλαμίτση κ.α., συμπεριλαμβανομένου του ποιητή Νίκου Καρύδη. Ο οποιοσδήποτε μεγαλοέντεχνος τραγουδιστής έκανε έναν τέτοιο δίσκο θα δεχόταν έως και συγχαρητήρια μέσα στο σημερινό άνυδρο τοπίο της εγχώριας δισκογραφίας. Φοβάμαι όμως πώς ούτε οι καλές προθέσεις καμιά φορά σώζουν την κατάσταση. Και εξηγούμαι: ο κύριος Χατζηγιάννης ολοφάνερα κόπτεται για το σουξέ και τη διατήρηση του λαοφιλούς- εντός της πιτσιρικαρίας- προφίλ του, παρά για το Τραγούδι, το Ωραίο, το Μεγάλο και το Αληθινό. Αλλιώς δεν θα διάλεγε το Αν είσαι...(Πως θες να το ξέρω), ένα υπέροχο τραγούδι από την Τρίτη Ανθολογία του Σπανού, βάζοντας του φωνητικά από λικνίζουσες γκόμενες και κάνοντας το κατάλληλο μόνο για μουσική υπόκρουση καραβίσιου dinner (κάπου το' χα ξαναγράψει αυτό για τον εν λόγω καλλιτέχνη). Εν συνεχεία απορώ: ο κύριος Μικρούτσικος είχε πρόβλημα τις προάλλες στον Ιανό που ο συνεργάτης του, στιχουργός Μάνος Ελευθερίου, μίλησε με θερμά λόγια για την Πέγκυ Ζήνα. Σήμερα, που ο Χατζηγιάννης δολοφονεί κανονικά τον Τηλεφωνητή του (το ηχογράφησε πρώτη η Χάρις Αλεξίου), είναι όλα μέλι- γάλα; Και δε χρειάζεται ν' αναφερθώ στα υπόλοιπα κομμάτια, όπως το Θ' αναζητάς (α΄εκτέλεση: Μανώλης Μητσιάς) που επενδύθηκε με εφηβικές ηλεκτρικές κιθάρες, το Ξημερώνει Κυριακή που ανέκαθεν μού μύριζε χούντα και που τώρα με τον ηλεκτρικό- ηλεκτρονικό ήχο του αγγίζει το κιτς ή το Δεν θέλω πια να ξαναρθείς του Χιώτη που έγινε latin μέσω μιας τελείως προβλέψιμης ενορχήστρωσης και με τη συνενοχή μάλιστα της Γλυκερίας (διότι περί συνενοχής πρόκειται, με την εύπεπτη πρόθεση Οι καλοί παντού χωράνε). Αυτό το Οι καλοί παντού χωράνε, το σιχαίνομαι! Είναι υπεύθυνο εν πολλοίς για τα χάλια του ελληνικού τραγουδιού, για το γεγονός ότι κάποιοι το κατήντησαν σούπα ανάλατη, σώμα νεκροζώντανο δίχως σκέψη, μπαγιάτικο κερασάκι στην τούρτα της αισχροκέρδειας και της 'κονόμας. Θυμίζω τέλος πως μια δεκαετία πριν, ίσως και λίγο περισσότερο, τότε που τον Χατζηγιάννη δεν τον ήξερε ούτε η μάνα του στη χώρα μας και ο ίδιος έτρεχε σε μάγισσες και χαρτορίχτρες για να του πουν πότε επιτέλους θα κατακτούσε το πανελλήνιο, η Χάρις Αλεξίου και ο Γιώργος Νταλάρας τον έπαιρναν δίπλα τους, στη δισκογραφία και στις συναυλίες, παρέχοντας μια καθ' όλα συγκινητική θαλπωρή σ' έναν ελπιδοφόρο νέο συνάδελφο τους. Αφού, λοιπόν, ο ομολογουμένως καλλίφωνος Χατζηγιάννης κατάκτησε πράγματι το πανελλήνιο, πετώντας συνθέσεις- ξεροκόμματα σε καλλιτέχνες με πολύ μεγαλύτερη ιστορία και πορεία από τη δική του αντίστοιχη, γιατί στον ερχομό της νέας δεκαετίας δεν επιστράτευσε τη σουξεδοποιό ικανότητα του και βολεύτηκε με το να κατακρεουργήσει αισθητικώς κοσμαγάπητα ελληνικά τραγούδια; Επομένως, ακόμη και ένας σούπερ- σταρ περνάει χοντρή κρίση, όσο κι αν προσπαθεί να μας πείσει στο εξώφυλλο πώς φόρεσε τις τυπάδικες μπότες του, σενιαρίστηκε και τράβηξε για παραμυθένιες πολιτείες. Προσοχή, διότι στη γωνία μπορεί να καραδοκεί το καλάμι οριζοντιωμένο, αυτό που τόσο εύστοχα του επισήμανε κάποτε ο Πάνος Κατσιμίχας! Όσο για κάποιους ιντερνετικούς γραφιάδες που ταυτίζουν το Κολάζ του Μιχάλη Χατζηγιάννη με το Vintage του Βασιλικού, αν μη τι άλλο στερούνται στοιχειωδών γνώσεων, ακόμη και υπόνοιας γούστου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
50 σχόλια:
πλάκα δεν έχει να τα χώνεις αναίμακτα;
τσ τσ τσ τσ εριστικό σε βρήσκω.
μάνος τρεμπεσίνας...
εξήγησε τι εννοείς και θα σου απαντήσω καταλλήλως. Επίσης, παρακάμπτω το ειρωνικό "τσ, τσ, τσ, τσ", όχι τίποτα άλλο, για να μην αρχίσουμε πάλι άνευ λόγου τα μπινελίκια, κατάλαβες;
Καλησπέρα!
Πώς με εκφράζεις ρε συ Βoskaki!!
Πραγματικά μπορώ να φανταστώ πώς ακούγονται τα τραγούδια αυτά καλή ώρα όπως της Πλάτωνος το κομμάτι....και ήθελα να ξερα: Όλοι αυτοί οι κλασσικοί πλέον συνθέτες πώς του δίνουν την άδεια...δε βλέπουν δεν τον ακούνε δεν σκέφτονται πως υπάρχει κίνδυνος εκφυλίσματος των τραγουδιών αυτών κ μάλιστα ότι νέοι άνθρωποι θα τα μάθουν με αυτόν τον τρόπο; Καλή ώρα ας πούμε που έχουν μάθει πολλοί από τον Σφακιανάκη ένα τραγούδι όπως την "Μπαλάντα του κυρ Μέντιου" και νομίζουν ότι είναι αυτουνού..ούτε καν τον Ξυλούρη δεν ξέρουν όχι τον Βάρναλη...Και λέω πάει στο διάολο με τον Πλέσσα κ τον Σπανό με την κατάντια που τους δέρνει τώρα τελευταία με τις Εξωβύζιον κ τα νταγκα ντριν σόου το καμπανάκι για το ελληνικό τραγούδι, αλλά κι ο Μικρούτσικος;!!Άντε τώρα να μην πω και για τον Κότσιρα δηλαδή! Πολύ φόρα πήρα ίσως, αλλά δεν κρατιέμαι τα παίρνω με κάτι τέτοια...
Δέσποινα
ΚΟΛΑΖ. Μουσική παραγωγή, διασκευές, ενορχήστρωση: Γιώργος Ζαχαρίου
*
"Τα ιερά και τα όσια του ελληνικού έντεχνου τραγουδιού" οι συνθέτες,"ομολογουμένως καλλίφωνος" ο Χατζηγιάννης, χάλια όμως οι ενορχηστρώσεις. Κι αντί να χρεωθεί την "αποτυχία" της ενορχηστρωτικής εργασίας ο Γιώργος Ζαχαρίου, του οποίου το όνομα δεν αναφέρεται καν, τη χρεώνεται ο... ερμηνευτής!
Να σημειωθεί ότι ο Γιώργος Ζαχαρίου είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ενορχηστρωτές και βασικός συνεργάτης του Σταμάτη Κραουνάκη. Υποδειγματική -κατ` εμέ- η εργασία του στην παράσταση "Χ Σκηνής - Αυτά που κάψαν το σανίδι" στο Ηρώδειο (Φεστιβάλ Αθηνών, 2008). Ακόμα ηχεί στ` αυτιά μου το "Φίλοι κι αδέρφια" του Ξαρχάκου από το Μπάση και το Νανούρισμα του Χατζιδάκι από τη Σόνια Θεοδωρίδου.
Δέσποινα...
όλοι αυτοί που αναφέρεις, το' χουν χάσει προ πολλού το παιχνίδι, εξ ου και κοιτάνε με διάφορες ταρζανιές να κρατηθούν στην επιφάνεια και- εννοείται- με το ντορβά μονίμως γεμάτο. Γι' αυτό και λείπει ο λόγος ανθρώπων σαν τον Χατζιδάκι, όπως και γι' αυτό είχα φχαριστηθεί πολύ εκείνη την επιστολή του Κατσιμίχα.
* μα, που πήγε ο Τρεμπεσίνας; γύρνα, ρε συ, δε δαγκώνω...
Το σιχαίνομαι αυτό το τυπάκι. Πραγματικά. Και δεν μπαίνω καν σε κόπο να το αιτιολογήσω.
Χαρίλαος Τρουβάς...
η ενορχήστρωση μπορεί να είναι του Ζαχαρίου (εξαίρετος μουσικός, συμφωνώ), το concept όλο όμως είναι του ερμηνευτή και ως εκ τούτου χρεώνεται το αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα ολότελα flat και ξενέρωτο και, να' σαι σίγουρος, τον πρώτο λόγο είχε ο Χατζηγιάννης ΚΑΙ στις ενορχηστρώσεις του υλικού του.
Άρτεμις...
και καλά κάνεις!
γίνεται ν' ακούς Γιάννη Παλαμίδα και Μιχάλη Χατζηγιάννη ταυτόχρονα;
δε γίνεται!
Ένας λόγος παραπάνω να χρεωθεί το αποτέλεσμα ο Ζαχαρίου, αν βάζει την υπογραφή του σε κάτι που δεν εγκρίνει αισθητικά. Ο ενορχηστρωτής είναι συν-δημιουργός. Αν μετείχε στο κόνσεπτ σαν οργανοπαίκτης δε θα του "χρεώναμε" τίποτα. Συμμετέχει όμως ως ενορχηστρωτής. Ο καθένας (πρέπει να)ξέρει πού βάζει την υπογραφή του.
Bosko,
δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου σ' αυτά που λες. Κι εγώ δεν καταλαβαίνω, όπως η Δέσποινα, αυτή την τάση των συνθετών μας να δίνουν τα καταξιωμένα τραγούδια τους προς κακομεταχείριση (γιατί περί αυτού πρόκειται) από κάτι αστερίσκους τύπου Χατζηγιάννη, Κότσιρα και λοιπών ομοίων. Χώρια που τους κατατάσσουν (ατυχώς, κατά τη γνώμη μου) στους έντεχνους - για να μη μου βγουν κακίες και πω στους καλλιτέχνες. Και δυστυχώς αυτό το "έγκλημα" διαπράττεται και από πολύ καλούς συνθέτες μας.
Πάντως, σε παρακαλώ, εξήγησε τι εννοείς με τη φράση "μυρίζει χούντα", που κι αλλού έχεις αναφέρει, γιατί σε αυτό ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Και δε μ' έχεις συνηθίσει (το λίγο καιρό που σε παρακολουθώ) σε λόγια του αέρα. Άσε που "Ο Δρόμος" του Πλέσσα είναι ένα εξαιρετικό ολοκληρωμένο έργο και από άποψη στίχου και από άποψη μουσικής κι ερμηνειών.
Χαρίλαος Τρουβάς...
καλά ντε, τι ζόρι κι αυτό που τραβάς με τον Ζαχαρίου! Ο άνθρωπος μπήκε στο στούντιο, εκτέλεσε τις οδηγίες- εντολές του ερμηνευτή, ταυτίστηκε με την αισθητική του και καλοπληρώθηκε. Τόσο απλά! Η ενορχήστρωση είναι ένα κύμα μόνο απ' το τσουνάμι που λέγεται "Κολάζ"...
Έτσι!! Με πρόλαβες που ήθελα να ρωτήσω κι εγώ δηλαδή: ο τραγουδιστής και ειδικά όταν είναι χρόνια στο κουρμπέτι που λένε δεν έχει λόγο για την αισθητική των ενορχηστρώσεων; Το γούστο που λέμε το καλλιτεχνικό...αν εκείνος δεν το ήθελε έτσι κι ο ενορχηστρωτής δεν θα το έκανε. Όταν δεσμεύεσαι με μία δουλειά με συγκεκριμένο τρόπο τι θα κάνεις; Εδώ μιλάμε για τους συνθέτες που παραχωρούν τα τραγουδια τους στον Χατζηγιάννη κ για τον Χατζηγιάννη όπως τα χειρίζεται.
Δέσποινα
Νερένια...
ωραία πάσα για κουβέντα μου έδωσες, αγαπητή Νερένια. Θ' ακουστούν πολύ υποκειμενικά αυτά που θα πω, αλλά προσωπικά δεν παραδέχομαι την αξία του "Δρόμου", του πιο εμπορικού δίσκου στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. Για την ακρίβεια, δεν αντέχω ούτε διασωληνωμένος το "Άγαλμα" δίπλα στα υπόλοιπα γλυκερά λαϊκά άσματα με τη φωνή του Πουλόπουλου. Μου θυμίζουν τις ταινίες του Γιάννη Δαλιανίδη και την ελληνική μιζέρια μεσούσης της χούντας που, ως φαίνεται, ξεχνούσαν οι τότε άνθρωποι συναισθηματολογώντας καθισμένοι σε μια ασβεστωμένη αυλή με μια γλάστρα βασιλικό δίπλα τους. Για μένα, χούντα δεν ήταν μόνο οι φιέστες και τα ποδόσφαιρα, αλλά και τα δημοφιλή τραγούδια του Μίμη Πλέσσα και του Γιώργου Κατσαρού την ίδια στιγμή που δεν ένιωσα ποτέ το ίδιο με τα τραγούδια του Μίκη ή του Σαββόπουλου- της ίδιας δηλαδή περιόδου. Ο Χατζιδάκις μόνο την είχε "κάνει" Αμερική και όχι κορόιδο θα 'τανε να 'τρωγε την κακογουστιά στη μάπα.
δεν ξέρω αν σε κάλυψα.
Δέσποινα...
ακριβώς έτσι όπως τα λες είναι, μπορώ να σε διαβεβαιώσω!
Καλά μιλάμε τι να πω...είναι όλα τα λεφτά αυτό που είπες με τη γλάστρα βασιλικο...αυτός ο δήθεν ύμνος για τη φτωχολογιά, η μοιραία αποδοχή των καταστάσεων...χωρίς ανάταση ουσιαστική, υμνούμε τη ζωή έτσι ακριβώς όπως είναι με την κατάντια της..μου φέρνει κάτι σε οίκτο, μυρίζει ψοφήμι. Αυτό το τραγούδι που λέει "ξημερώνει Κυριακή μη μου λυπάσαι είναι όμορφη η ζωή να το θυμάσαι" μου προκαλούσε θλίψη αντί συγκίνηση ή ανάταση χωρίς να ξέρω το γιατί. Μισώ κ τις Κυριακές...
Δέσποινα
Δέσποινα...
αυτό που προσπάθησα να εξηγήσω στη Νερένια με τον δικό μου τρόπο, εσύ το είπες με τα σωστά λόγια!
Βοsko μου...απλά με εμπνέει ο τρόπος σου να βάζω σε τάξη ό,τι έχω διαίσθηση.
Δέσποινα
Bosko, ο Τρεμπεσίνας είναι πολύ μαλάκας, μα πολύ όμως!!!
Δέσποινα...
δεκτόν & σ' ευχαριστώ!
γ. ...
κάτι έχω υποψιαστεί, η αλήθεια είναι, αλλά δεν παίρνω και όρκο, διότι με το internet πρέπει να φυλάγεσαι!
Γειάσου καλό μου..εεε,μη χ...σω βραδιάτικα...εντελώς αντιπαθέστατος μου είναι ο κύριος Χατζιγιάννης...μα εντελώς όμως...γενικά όμως υπάρχει ένας χαζός? να το πώ?...οίστρος τελευταία από τους νέους 'καλλιτέχνες'(όχι όλους οκ? να εξηγούμαστε,να μην αδικούμε κ αυτούς που πραγματικά,κάνουν κάτι κ προσφέρουν κάτι σημαντικό)να 'ανακυκλώνουν'τα μεγάλα άσματα που άφησαν εποχή..άλλωτε με ενδιαφέρουσες επανεκτελέσεις..κ άλλωτε με...εκτελέσεις σκέτες...κ να δίνουν είτε ενδιαφέρουσες,δουλειές είτε με.....σκουπίδια...ε,αυτό νομίζω γίνεται κ δώ με τον κύριο,αυτόν...πάντως δε μου είναι ιδιαίτερα συμπαθής...γενικώς...καλησπέρες..φιλιά...
Αθανασία...
το καταλάβαμε, το ότι δεν σου είναι συμπαθής, εννοώ!
φιλιά, καλό βράδυ!
[οφτόπικ]
http://www.youtube.com/watch?v=16tSFu0HsU8&feature=player_embedded
[/οφτόπικ]
υ.γ.: σχεδόν.
Areth...
χαχαχα, το' χω δει, respect!
θραύση έχει κάνει τούτο το βίντεο!
μάνος τρεμπεσίνας...
αντίο, φίλε μου, ώρα σου καλή, μα δεν ξαναβλέπεις δημοσίευση εδώ μέσα και ως εκ τούτου μην μπείς στον κόπο ν' απαντήσεις.
ας το έλεγες αυτό που ήθελες να πείς εξ αρχής αντί να πουλάς στυλάκι και μαγκιά, όπως δηλαδή έκανες απ' την πρώτη στιγμή, προκαλώντας την οργή και τους άσχημους χαρακτηρισμούς από άλλους φίλους bloggers. Τέλος, λοιπόν!
γιατι αντωνη ασχολεισαι με αυτο το νταλαροειδες?Βαλε εδω να δεις το βιντεο απο την πρεμιερα της αλεξιου
http://www.youtube.com/watch?v=EqlIBFoktDE
ΕΙΣΑΙ ΑΠΛΑ ΤΕΛΕΙΟΣ!!!!!Ξερεις ε εχει δημιουργηθει στο facebook αντικλαμπ ονοματι οχι αλλο χατζηγιαννη που αριθμει πανω απο 7000 μελη χαχαχα
kostas...
καλημέρα!
χαχαχα, άκου "νταλαροειδές", φοβερή λέξη!
εντάξει, εντάξει, θα τη δούμε την πρεμιέρα της Αλεξίου, μη μας πάθεις και τίποτα!
δε μου λες, Χαρούλα γουστάρεις πιο πολύ ή...Αννούλα;
σου βάζω δύσκολα τώρα, ε;
kostas...
το ξέρω, αναφέρθηκε πρόσφατα σε μια μεγάλη συνέντευξη του Χατζηγιάννη, στην οποία επίσης μου φάνηκε καβαλημένο καλάμι ο τύπος. Κι η πλάκα είναι πως κάποιος από δω μέσα τον χαρακτήρισε "εύκολο θύμα" μου, λόγω του post αυτού. Χέστηκε τώρα ο συγκεκριμένος ποπ- σταρ για το αν ο bosko, δημοσιογράφοι του ημερήσιου, μηνιαίου και ιντερνετικού Τύπου ή και 7.000 μέλη του αντι-φαν κλαμπ του, τον αμφισβητούν. Μια χαρά την περνάει αυτός κι εδώ που τα λέμε καλά κάνει ο άνθρωπος, αλλά να, τούτο το φλερτ με την "ποιότητα" να έκοβε...
Εσυ που τα ξέρεις..πες μου πως και γιατί εχει βαφτιστεί έντεχνος???Ούτε οι στίχοι του δείχνουν κάτι τέτοιο,ούτε η μουσική του ούτε η όλη συμπεριφορά του!!!Αντε πες μεχρι τους πρώτους 3 δίσκους του είχε κάτι να πει...όταν όμως άρχισε να γράφει για τηλεφωνικά καλώδια άρχισε η υποκρισία και το ψέμμα...Πες μου τι δουλεια ειχε ο χατζηγιαννης στην συναυλία-αφιέρωμα στον Λευτέρη Παπαδόπουλο το σεπέβριο ανάμεσα στα μεγάλα λαικά και έντεχνα ονόματα???Ποιος τον επέλεξε και γιατί??Για κράχτη ε??
*Μωρε και τις 2 τις λατρευω χεχεχεχε
διαβασε ενας γνωστος το κειμενο και μου ειπε αυτα εδω...
nisafi pia tosi epithesi enantion tou! Eipame! Einai o,ti einai, alla gia anarotitheite ...OOOOOloi autoi oi sinthetes pou edosan to prasino fos sto Xatzigianni gia na "peiraksei" ta tragoudia tous, OLOI "treloi" einai? Kai mi mou peite pos oloi ksafnika ... eipan to "nai" gia na paroun lefta apo ta dikaiomata!Giati ama itan etsi tha ta edinan opoudipote! En oligois, thelane kai ta dosane giati kseroun oti os kallitexnis mia aksia re pou.. mou tin exei! Min ta isopedonoume ola! Tora to an aresei se kapoious i ohi i en logo douleia tou, gousto kai kapelo tou kathenos! Alla mi leme mono ta xeirotera gia to Mixali!Giati ksero kai alli paroimia pou leei "Osa de ftanei i alepou ta kanei kremastaria!"
kostas...
ακριβώς, για κράχτη τον είχαν, αλλά κι επειδή πιθανώς τού χρωστούσαν χάρη μεγάλη! Για σκέψου πόσοι "έντεχνοι" τραγουδιστάδες ξανακούστηκαν κατά κόρον στα ραδιόφωνα, λέγοντας τραγούδια του Χατζηγιάννη. Τι Καλδάρας, τι Χατζηγιάννης, ο καθένας αντικατοπτρίζει την εποχή του τελικά.
kostas...
δε μου λες, έτσι ακριβώς στα είπε ο φίλος σου, στα φραγκολεβαντίνικα; Να του απαντήσεις, λοιπόν, πώς -ναι- για τα φράγκα του δίνουν άδεια οι δημιουργοί, τη στιγμή που ως γνωστόν δεν πουλάει τίποτα πλέον και κάνουν αμάν να βγάλουν κάνα φράγκο απ' τα δισκογραφικά δικαιώματα. Ειδικά, αυτοί που τα live δεν είναι πια και το φόρτε τους, ώστε να τα μαζέψουν από 'κει, ασυζητητί θα έδιναν υλικό τους στη χήνα με τα χρυσά αυγά. Μη φανταστεί κανείς τώρα πως λέμε και τίποτα πρωτότυπο...
βασικά είναι όλο αυτο που λές συνενοχή....αλλά γενικότερα τα πράγματα όπως σου έχω πει και παλαιότερα έχουν αλλάξει πάρα πολύ...ο αντύπας γράφει για τη γαρμπή,η βραχάλη μετα την παπαριζου γραφει στη τσανακλιδου...τι να πω εκλιπουν οι σοβαροι στιχουργοι και συνθετες?Ας πούμε ένα λαμπρό παράδειγμα και εξαίρεση είναι η μποφίλιου με τους συνεργάτες της....αλλά να δούμε πόσο θα κρατήσουν
kostas...
η Μποφίλιου και οι συνεργάτες της, όσο ακόμη δουλεύουν σαν ομάδα, θα αντέξουν, είναι σίγουρο αυτό. Από κει κι έπειτα, ας κοιτάξουν να διαχειριστούν σωστά την προσωπική τους στάση μέσα στο τραγούδι με όποιο τίμημα.
μην αναφέρεις όμως την ακατονόμαστη, τι θες τώρα πρωινιάτικα;
1η φλεβαρη ξεκιναει στο γυάλινο να ξέρεις!!!:))Πρέπει να προλάβω όλα τα καλλιτεχνικά δρώμενα γιατι σε 2 βδομαδες πάω φαντάρος κλαψ
kostas...
α, ναι; τρέχω να κλείσω τραπέζι από τώρα! Καλά που μου το' πες! Ακόμη δεν έχεις πάει φαντάρος, ρε κακομοίρη;
άντε σ' αφήνω τώρα έχουμε και δουλειές.
τι μας πέρασες?Κάναμε μεταπτυχιακό :))
Θέλω να πιστεύω ότι στο εξώφυλλο είναι οι ταλαιπωρημένοι φαν του που το σκάνε με το αερόστατο.
Θέλω να πιστεύω ότι στο εξώφυλλο είναι οι ταλαιπωρημένοι φαν του που το σκάνε με το αερόστατο.
Λίαν αγαπητέ Μπόσκο, σε ασπάζομαι σταυρωτά! Είπα κι εγώ να γράψω δυο λόγια μετά από καιρό, όχι πως θα προσθέσω τίποτα δηλαδή, αλλά έτσι, να μην περνάει ο Δράμαλης αντουφέκιστος.
Το πολύ ρετρό λοιπόν, δείχνει ξηρασία, αλλά αν η ξηρασία πλήττει τη χώρα όπου ενδημούν ο κος Χατζηγιάννης και οι συν αυτώ, τα μαντάτα είναι καλά λέω. Εξ άλλου δεν τραγουδάει πια και τα άγια των αγίων! Με καναδυό εξαιρέσεις τα "χατζηγιαννικά" του παρελθόντος τραγουδάει ο άνθρωπος, τιμή στους προκατόχους του αποτίει αν δεν το κατάλαβες. Από φωνή δε, τον λυπήθηκα που τον άκουσα τον κακομοίρη -από ανθρωπιστικής απόψεως, με εννοείς- και γι’ αυτό τό ‘χει ρίξει στη σούπερ ερμηνεία, -και στις strepsils φαντάζομαι, κρίμα το παλικαράκι!
Όμως τέθηκε εδώ και το μεγάλο θέμα της επανεκτέλεσης, αυτή είναι η ταμπακέρα. Το καθ’ ημάς τραγούδι που λες –όπως και κάθε τραγούδι- είτε έντεχνο λέγεται είτε λαϊκό, έχει μια ιδιαιτερότητα έναντι της λόγιας μουσικής: δεν υπάρχει "παρτιτούρα". Έτσι, η πρώτη εκτέλεση, ειδικά δε αν γίνεται υπό την διεύθυνση του συνθέτη, αυτή είναι που νοείται ως "παρτιτούρα", ως το πρότυπο δηλαδή που λίγο ή πολύ είχε στο μυαλό του ο συνθέτης. Όλες οι επόμενες εκτελέσεις βασίζονται σ’ αυτήν, αλλά όπως έχει αποδειχθεί, σπανίως αίρονται στο ύψος της πρώτης. Το καλογυαλισμένο «Άξιον Εστί» φερ’ ειπείν, του βουλευτικού συζύγου, τι το κοινό έχει με την μοναδική πρώτη εκτέλεση των Μπιθικώτση – Δημήτριεφ;
Εξαίρεση αποτελούν οι –εξίσου σπάνιες- δεύτερες εκτελέσεις όπου ο συνθέτης έχει και πάλι τον λόγο. Σου φέρνω σαν παράδειγμα τις υπέροχες «αγοραίες» εκδοχές του Χατζιδάκι, όπου τα παλιά του τραγούδια αναπλάθονται χωρίς να κακοποιούνται.
Το φαινόμενο της επανεκτέλεσης όμως, γίνεται ακραίο και ενίοτε επικίνδυνο στις "ζωντανές" όπου υπό το πρίσμα του εφήμερου και του ψυχαγωγικού, δολοφονούνται αθώα τραγούδια. Παράδειγμα οι ζωντανές εκτελέσεις Χατζιδάκι από την κα Φριτζήλα -που εξελίσσεται σε θηλυκό Νταλάρα (όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω)- και οι αντίστοιχες του κου Μαχαιρίτσα -ο οποίος αφού μας εγοήτευσε το πάλαι με τας παραμεθορίους αυτοϊκανοποιήσεις του, τας επαναλαμβάνει και εις την ενδοχώρα. Όχι, δεν θα σχολιάσω άλλους, όπως τον συμπαθή κο Πασχάλη Τερζή ας πούμε, και την περίφημη ενέδρα που έστησε στον δύσμοιρο «Ταχυδρόμο». Θα με ρωτήσεις τώρα "γιατί γίνεται αυτό" και θα σου απαντήσω "για άλλοθι". Διότι μπορεί να έχει τραγουδήσει ο άλλος ό,τι δεν βάζει ο νους σου αλλά με ένα Χατζιδάκι θεωρεί ότι νίπτει τα ανομήματα και εγγράφεται αυτομάτως εις τας χρυσάς δέλτους της Ιστορίας.
Μπόσκο, αγόρι μου, έτσι έχουν τα πράγματα, τι τα θες; Ο καθείς εις το είδος του. Κι εγώ ήθελα να γίνω αρχιμανδρίτης, αλλά δεν τό ‘χω βρε παιδί μου, δεν τό ‘χω...
Θα με ρωτήσεις τώρα "γιατί γίνεται αυτό" και θα σου απαντήσω "για άλλοθι". Διότι μπορεί να έχει τραγουδήσει ο άλλος ό,τι δεν βάζει ο νους σου αλλά με ένα Χατζιδάκι θεωρεί ότι νίπτει τα ανομήματα και εγγράφεται αυτομάτως εις τας χρυσάς δέλτους της Ιστορίας.
Τα είπες όλα jb!
Αντώνη, φλέγον ζήτημα ο Μιχαλάκης!
trashman...
οι φαν του δυστυχώς δεν την έχουν κάνει ακόμη, με ή άνευ αλεξίπτωτου. Αλλιώς δεν θα υπήρχε σήμερα τούτο το post.
jb...
που ήσουν τόσο καιρό και μου έλειψε η γραφή σου; Σου απαγορεύω να γράφεις πια μία στο τόσο, εσύ πρέπει να σχολιάζεις καθημερινά στο blog μου.
νομίζω πάντως πως αυτό που λες στο τέλος ίσχυε τα παλιότερα χρόνια και αναφέρομαι στο κοντινό παρελθόν. Δηλαδή σήμερα δεν υπάρχει δίσκος- ειδικά live- έντεχνου, ρόκερ, ηλεκτρονικού ή λαϊκού καλλιτέχνη που να μην περιέχει κι ένα τραγούδι Χατζιδάκι. Ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση η μπάλα πήρε μόνο το "Θάλασσα πλατειά", για να μη θυμηθώ την "Πτήση 201" της Πλάτωνος. Στον αντίποδα, ικανότατοι δημιουργοί σαν και του λόγου σας ή και πιο νέα ταλαντούχα παιδιά δεινοπαθούν να βγάλουν το cd τους. Και μετά σου λέει "γιατί τα βάζεις με τον Μιχαλάκη"; Στην πυρά γρήγορα!
Άρτεμις...
πραγματικά!
είδες πως πουλάει ο άτιμος και στα σχόλια των blogs;
ενώ ο χθεσινός μου Fassbinder αμαυρώθηκε από τους Τωητώηδες, γμτ!
Το να βάλουμε κάτω τις γνώσεις μας και να τις μετρήσουμε, φίλε Αντώνη, το θεωρώ μάλλον ανόητο. Ας δεχτούμε μόνο τη δική σου γνώση ως υπαρκτή. Δεν με απασχολεί αυτό.
Το γούστο του καθενός μας ελέγχεται ασφαλώς και αυτό. Ποτέ δεν ήμουν της λογικής ότι όλη η μουσική είναι καλή ή ότι υπάρχει μόνο καλή και κακή μουσική. Ούτε από έξω περνάω από αυτό το έντεχνο mainstream που σας συγκινεί, αλλά δεν με απασχολεί το αν σας συγκινεί και γιατί.Γούστο σας, δικαίωμα σας και καπέλο σας.
Το να ενισχύετε λοιπόν την άποψη σας αναφερόμενος ειρωνικά και με αφορισμούς στην δική μου άποψη και κατ' επέκταση σε εμένα προσωπικά και την όποια υπαρκτή ή ανύπαρκτη αισθητική μου , το εκλαμβάνω λοιπόν ως επιβεβαίωση του ορθού άποψης μου. Ίσως δε και της όποιας αισθητικής μου. Όσοι τυχόν θα απαγοητευτούν από το κολάζ, έχουν το vintage να πορεύονται, λοιπόν.
Φιλικά
Άρης Καραμπεάζης
mic.gr
alphak003@hotmail.com
(τα παραπάνω μάλλον δεν αφορούν τους υπόλοιπους αναγνώστες σας, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω κάποιο e-mail σας, για τον λόγο αυτό γράφονται εδώ)
Άρης Καραμπεάζης...
άρα δεν είσαι μόνο εσύ που ταύτισε το Κολάζ με το Vintage. Εννοώ πως ειλικρινά δεν είχα δει την κριτική σου στο ιντερνετικό έντυπο που εργάζεσαι, αλλά αυτήν ενός site από επαρχιακή πόλη της Ελλάδας (μου τη στείλανε για την ακρίβεια). Πρόθεση μου δεν ήταν να θίξω λοιπόν εσένα, που δε γνώριζα τι είχες γράψει, αλλά έναν συγκεκριμένο τύπο που δε με έχει συναντήσει ποτέ του και κατά καιρούς μου τη "λέει". Ακόμη και με αφορμή τον Βασιλικό- ειδικά μετά την πρώτη δημοσίευση που έκανα εδώ μέσα για τη συνέντευξη του στο δίφωνο- βρήκε έδαφος να μιλήσει προσβλητικά. Κι επειδή, ξέρεις, δεν ανήκω στους σεμνούς και ταπεινούς (του ίντερνετ), δε γουστάρω να μου τη "λέει" κανένας που δεν με ξέρει καν προσωπικά. ΟΚ; από κει και πέρα, εγώ ότι είχα να πω και για τον Βασιλικό και για τον Χατζηγιάννη, τα είπα στο δίφωνο κι εδώ. Εσύ- εννοείται- γράφε ότι σου κάνει κέφι, βάσει της προσωπικής σου αισθητικής, δεν τίθεται θέμα επ' αυτού. Ελπίζω να διαλευκάνθηκε η παρεξήγηση.
Τελικά, μάλλον έπρεπε να κυκλοφορήσουν σε απόσταση τα άλμπουμ. Όσο και να διαφωνώ με την κυκλοφορία του κατά τα άλλα αγαπητού μου Βασιλικού, είναι όντως too much να συνδέεται κατά συρροή το άλμπουμ του με αυτό του Χατζηγιάννη. Και αποδέχομαι και τη δική μου ευθύνη.
Ασφαλώς και λύθηκε, η όποια παρεξήγηση.
Φιλικά
Άρης Καραμπεάζης
Άρης Καραμπεάζης...
ΟΚ, ελήφθη!
Φίλε BOSKO,
ο Καραμπεάζης είναι για τα μπ(ε)άζα ως κριτικός, δανειζόμενος κι εγώ το λογοπαίγνιο του τίτλου σου.
Έχετε μια βασική διαφορά! Εσένα σε διαβάζουν κάθε μέρα (από 'δω) και κάθε μήνα (απ' το Δίφωνο) χιλιάδες αναγνώστες. Αυτόν, μόνον τα 15χρονα από το mic.gr, το Sonik, άντε κι ο μπατζανάκης του. Μην σου απαριθμήσω αισθητικά εγκλήματα που έχει διαπράξει εις βάρος πολλών αξιόλογων νέων παιδιών. Θα σου σύστηνα να είσαι πιο προσεκτικός μ' αυτούς που τους ανοίγεις το σπίτι σου! Όχι τίποτα άλλο, θα σου το γκρεμίσουν και θα πνιγούμε όλοι απ' τα καραμπ(ε)άζα!
Δημοσίευση σχολίου