Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009

ΓΥΡΙΣΜΑ VI


Με το σημερινό γύρισμα στα εξαρχειώτικα κινηματογραφικά εργαστήρια Σκλαβής μπορούμε να πούμε ότι ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ Οδύσσειες Σωμάτων- Μπαλάντα για τον Νίκο Κούνδουρο. Μένουν κάποια μικρά συμπληρωματικά από την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς και η λήψη όλου του αρχειακού υλικού που χρησιμοποιήθηκε και από τον Γιάννη Σολδάτο στο βιβλίο του.
Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Ξανθόπουλος ήρθε πρώτος, καταθέτοντας μέσα σε λίγο χρόνο την προσωπική του φιλοσοφική και κοινωνική θεώρηση για ολόκληρη την κουνδουρική φιλμογραφία.

(τραβώντας συνέχεια τη μακιγιέζ Ιωάννα Λυγίζου εν ώρα εργασίας, σκέφτομαι ότι θα μπορούσε να πάρει τις σελίδες του blog από τα γυρίσματα και να τις εντάξει σε ένα από τα πιο δυνατά βιογραφικά folders...Άδικο έχω;)

Μπορεί ο Ξανθόπουλος να μην είχε ποτέ άμεση σχέση με τον Κούνδουρο- σύμφωνα και με τον ίδιο- εγώ όμως θέλω η ταινία που φτιάχνουμε για τον μεγάλο σκηνοθέτη να περιέχει τις γνώμες και τις μαρτυρίες συναδέλφων του διαφορετικής γενιάς και ενδεχομένως διαφορετικού στυλ. Κρατάω το σχόλιο του Λευτέρη ότι σε όλες τις ταινίες του Κούνδουρου, από τη Μαγική Πόλη μέχρι τους Φωτογράφους, οι ήρωες του φοράνε μια μάσκα και οδηγούνται στην αποσύνθεση και στην αυτοκαταστροφή.
Εν αντιθέσει με τον Ξανθόπουλο, σχέση ζωής με τον Κούνδουρο είχε ο άλλος καλεσμένος μας, ο σκηνογράφος Τάσος Ζωγράφος. Τον βλέπετε εδώ, εξαιρετικά στυλάτο 83χρονο έφηβο με το σκουλαρικάκι του και τα μαύρα γυαλιά του, να επιδεικνύει τις α λα Duke Ellington τιράντες του!

Τα δύσκολα χρόνια στη Μακρόνησο, η μπουνιά που έριξε ο Κούνδουρος σε έναν αξιωματικό, οι πείνες που πέρασαν παρέα με τον Θανάση Βέγγο, αλλά και μια...πιπεράτη ιστορία από τα γυρίσματα του Δράκου με ήρωες τον Κούνδουρο, τη Μαργαρίτα Παπαγεωργίου και τον Ντίνο Ηλιόπουλο! Αυτά ήταν τα κυριότερα μέρη από την αφήγηση του σημαντικού εικαστικού που συνεργάστηκε με τον Κούνδουρο σε ταινίες σαν τον Δράκο, τους Παράνομους και τα Τραγούδια της Φωτιάς!

Επίσης στενή σχέση με τον Κούνδουρο είχε από τη δεκαετία του 1950 ο σκηνοθέτης Γιώργος Ζερβουλάκος, φίλος του και βοηθός του. Ο ίδιος ο Κούνδουρος ζήτησε τη συμμετοχή του Ζερβουλάκου στην ταινία, γνωρίζοντας ένα ποιητικό κείμενο που είχε γράψει γι' αυτόν.

Και πραγματικά, το κείμενο που μας διάβασε ο Ζερβουλάκος ξεκινούσε με μιαν αναφορά στον Κωνσταντίνο Καβάφη για να καταλήξει στη Μαγική Πόλη, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κούνδουρου, περνώντας ενδιάμεσα από τη νεορεαλιστική γειτονική Ιταλία και τον Κλέφτη Ποδηλάτων!

Ακολούθως, ο ερμηνευτής και συνθέτης Ηλίας Λιούγκος εκλήθη να μας μιλήσει για το έργο του Κούνδουρου που επρόκειτο να κοσμήσει τον Μεγάλο Ερωτικό του Μάνου Χατζιδάκι!

Είναι η δεύτερη φορά που κινηματογραφώ τον Λιούγκο σε φιλμ μέσα σε μία δεκαετία! Του έλεγα σήμερα πως ακριβώς στην ίδια θέση που κάθεται, το 2001, όταν γυρίζαμε το Φλέρυ- Τρελή του φεγγαριού, καθόταν ο Γιώργος Χρονάς!

Ούτως ή άλλως, ο Λιούγκος πρέπει να ετοιμάζεται, διότι θα γράψει τη μουσική και ένα τραγούδι για τους τίτλους τέλους του ντοκιμαντέρ και υποτίθεται ότι ο παραγωγός (της δισκογραφικής, όχι της ταινίας) πιέζει για την έκδοση του soundtrack!
Θα ήθελα να ευχαριστήσω ακόμη μία φορά όλους τους συνεργάτες μου, όμως αφενός επαναλαμβάνομαι και αφετέρου όπως είπα θα έχουμε μερικά συμπληρωματικά γυρίσματα. Μέχρι το επόμενο μικρό ή μεγάλο γύρισμα, στο επανιδείν λοιπόν!
Ας πάω τώρα να ετοιμαστώ κι εγώ για την αποψινή βραδιά της Μαρίζας στο Metropolis Live Stage!

2 σχόλια:

Αθανασία είπε...

Γειάσου καλό μου!...ααα,βλέπω πάνε μιά χαρά τα γυρίσματα της ταινίας σου!...μπράβο...εξαιρετικά..θα θελα να πώ τα συγχαρητήριά μου στη Μαρίζα μας για τη διάκρισή,της στη Κίνα..της άξιζε...έτσι πιστέυω...και βλέπω ότι έχεις πάρει πολλούς αξιόλογους ανθρώπους να συμμετάσχουν στο γύρισμα..όπως ο Ηλίας Λιούγκος..(τον οποίο συμπαθώ αφάνταστα)έχω να πώ..και μ αρέσει η ερμηνεία του,στα τραγούδια του Μάνου μας...εξαιρετικός καλλιτέχνης...έυχομαι να πάνε όλα καλά..με τα γυρίσματα και να δούμε ένα σπουδαίο ντοκυμανταίρ,που είμαι σίγουρη θα το δούμε!μου έλειψες φίλε!....φιλάκια...

BOSKO είπε...

Αθανασία...
και μένα μου έλειψες, Αθανασία μου, αλλά σε έχω μάθει τόσον καιρό τώρα: αργείς, μα δε λησμονείς! Χώρια που εξ αιτίας σου σταύρωσα σχόλιο και σ' αυτό το παραμελημένο postάκι μου!
Σ' ευχαριστώ για τον πάντα καλό σου λόγο!