Στη σημερινή Ελευθεροτυπία δημοσιεύεται επιστολή του σκηνοθέτη Γιώργου Μυλωνά μαζί με την απάντηση της δημοσιογράφου Βένας Γεωργακοπούλου. Η τελευταία είναι όλα τα λεφτά πραγματικά!
Από τον σκηνοθέτη Γιώργο Μυλωνά, μέλος της Κριτικής Επιτροπής για τα Κρατικά Κινηματογραφικά Βραβεία, πήραμε την παρακάτω επιστολή:
«Στο φύλλο της 15/10/2008 διάβασα σχόλιο-λίβελο για τον παλιό Ελληνικό Κινηματογράφο, ο οποίος συνοδευόταν με τη φωτογραφία μου. Η κ. Γεωργακοπούλου έχει μια άποψη για τον Ελληνικό Κινηματογράφο και τους Ελληνες σκηνοθέτες. Η άποψή της επιβραβεύει όλους τους άξιους συναδέλφους, οι οποίοι δημιούργησαν έναν κινηματογράφο ιδιαίτερης γραφής, πάντα χρηματοδοτούμενο από το Δημόσιο. Στη χώρα μας υπάρχει και μια άλλη μερίδα σκηνοθετών και συγγραφέων, ένας εκ των οποίων είμαι και εγώ, οι οποίοι χωρίς καμιά κρατική βοήθεια, με δικά τους χρήματα δημιούργησαν έναν άλλον κινηματογράφο, τον αποκαλούμενο από την κυρία Γεωργακοπούλου εμπορικό κινηματογράφο. Αυτοί, οι συνάδελφοι, που για χρηματοδότη είχαν τον Ελληνα θεατή, δημιούργησαν τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες, οι οποίες τα τελευταία χρόνια προβάλλονται συχνότατα από όλα τα κρατικά και ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και ψυχαγωγούν μέχρι και σήμερα τον Ελληνα τηλεθεατή. Αυτοί, λοιπόν, κατά την κ. Γεωργακοπούλου, θα πρέπει να πέσουν στο πυρ το εξώτερον».
**Απάντηση της Β. ΓΕΩΡΓ.:
Θυμόμαστε πολύ καλά πως ο κ. Μυλωνάς, χάρη στην προσωπική του φιλία με τον Χρήστο Ζαχόπουλο, διορίστηκε στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απομακρύνοντας από τη θέση αυτή τον Τάσο Ψαρρά. Θυμόμαστε πολλά κι άλλα. Κυρίως όμως δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το πνευματικό του έργο, ήτοι τις ταινίες «Εδώ και τώρα αγγούρια», «Η γκομενάρα από το Μέτσοβο», «Ο βιασμός μιας μοναχής», «Παρθενοκυνηγός» και άλλες πολλές. Οτι αυτός τις κατατάσσει στην κατηγορία του κινηματογράφου που ψυχαγωγεί τον ελληνικό λαό, και βάζει τον εαυτό του να κάνει παρέα με Σακελλάριο, Δημόπουλο, Δαλιανίδη κ.λπ., μας εκπλήσσει. Είναι, όμως, δικαίωμά του. Οπως είναι και δικό μας να επιμένουμε πως με τέτοιο βιογραφικό δεν δικαιούσαι να κρίνεις τους Θόδωρο Αγγελόπουλο, Τώνη Λυκουρέση, Παναγιώτη Καρκανεβάτο, Ελένη Αλεξανδράκη, Πέτρο Σεβαστίκογλου κ.ά. που φέτος είναι υποψήφιοι στα Κρατικά Βραβεία.
12 σχόλια:
Το χειρότερο είναι που ένας άνθρωπος που το μόνο που έχει να επιδείξει ως σκηνοθέτης είναι κάποιες βιντεοκασέτες (και ελάχιστες κινηματογραφικές ταινίες) του χειρίστου είδους, αλλά ταυτόχρονα έχει κερδίσει με τρόπους που φανταζόμαστε αξιοζήλευτες κρατικές θέσεις, έχει το θράσος να κριτικάρει κινηματογραφικούς σκηνοθέτες για τις κρατικές επιχορηγήσεις.
Δε μου αρέσει η δαιμονοποίηση κανενός, αλλά αυτός εδώ το έχει παρακάνει...
frank barrell...
ό,τι και να πούμε λίγο είναι μπροστά στον καννιβαλισμό της κρατικής μηχανής...Αίσχος!
Όταν το θράσος των ανθρώπων ξεπερνάει κάθε όριο, είναι η απόλυτη θλίψη...
Έτσι δε γίνεται παντού βρε Αντώνη; Μπουχτίσαμε πια... Υποκουλτούρα!
Μήπως δεν το βιώσαμε πρόσφατα κι εμείς; Το επίπεδο δάπεδο να πουλάει μαθήματα ήθους!
Και να τολμά ακόμα να έχει λόγο.
Φοβερή η Βένα Γεωργακοπούλου! Της βγάζω το καπέλο και μαγκιά της, αλλά και μαγκιά της Ε.
γητεύτρια...
δε λες τίποτα! Και ξέρεις πού αλλού ήταν μπλεγμένος ο κ. Μυλωνάς, ε; Κάνε μια αναδρομή στα γεγονότα με τον Ζαχόπουλο και την Τσέκου και θα με θυμηθείς!
Έτσι ειν' η Βένα, δε μασάει και εν προκειμένω του ΄ξηγήθηκε πολύ καλά του τύπου!
Τώρα πέτυχες! :) Σε μένα λες να κάνω αναδρομή; Που είχα κάνει ποστ για Ζαχόπουλο, πολύυυυυυυυ πριν σκάσει μύτη η υπόθεση Ζαχόπουλου; Απλά εσύ δεν είχες καν μπλογκ τότε. Οι παλιοί θυμούνται. Γι αυτό και χαίρομαι όταν κάποιοι, άσχετα αν είναι δημοσιογράφοι ή απλοί μπλόγκερς, έχουν άποψη και την διατυπώνουν.
Θα επαναλάβω το κλασικό πια τσιτάτο μου ;)
«Ο αμέτοχος, είναι συμμέτοχος».
Πολλές φωνές μαζί έχουν μεγάλη δύναμη. Αν το καταλάβουμε θα νιώσουμε τη δύναμή μας.
γητεύτρια...
ΟΚ, θα ανατρέξω σ' αυτό το παλιό post στο blog σου! Συμφωνώ, καλά τα λες! Άσε που αυτό το "πολύυυυυυυ" σου, μου θύμισε την αγαπημένη μας Αθανασία!
ααα, το "εδώ και τώρα αγγούρια"
είναι cult!
ευοι!...
μυρίζει τόσο πολύ σαπίλα η υπόθεση που ούτε χιούμορ δε σηκώνει, πίστεψε με...
εννοείται!
σαπίλα μέχρι το λαιμό,
κοιλαράδες ημι-ευνούχοι
υπερτασικοί κι υπερφίαλοι
να κομποδένουν επιδοτήσεις
να επιδοτούν κομποδέματα...
ερώτηση: τι δουλειά (έχεις) να κάνεις με αυτούς?
ευοι!...
εγώ προσωπικά δεν έχω καμία δουλειά, αλλά άνετα θα συνυπόγραφα μια επιστολή για την καθαίρεση του κυρίου απ' το πόστο του στο...Μουσείο Κιν/φου της Θεσ/νίκης!
Διάβασα τυχαία το post και σαν ταπεινός αναγνώστης των blogs, έχω να πω πως κάποιες ταινίες του κυρίου Μυλωνά όπως οι "Φυλακές Ανηλίκων" ή "Οι Φανταρίνες" έκοψαν τρελά νούμερα εισιτηρίων. Είχα δει σε αιθουσα τότε τις Φυλακές Ανηλίκων. Όρθιος. Ενώ ο κύριος Καρκανεέτσης πως τον γράφετε μάλλον τις ταινίες του θα πρέπει να τις βλέπει στο σπίτι του. Δεν παίρνω το μέρος κανενός αλλά όσοι είχαν απήχηση στον κόσμο δεν πρέπει να βρίζονται έτσι. Άσε που στο μουσείο κιν/φου Θεσ. ο άνθρωπος δεν παίρνει μισθό, αυτό ακούστηκε πολύ με την ιστορία με το Ζαχόπουλο. Με καλή πρόθεση πάντα ο άνθρωπος μου φάνηκε ειλικρινής όπως τον είδα στο γυαλί.
Το Γενάρη του 1982 στην Άνεση στους Αμπελόκηπους ένας κατάμεστος κινηματογράφος δάκρυσε με τον Πανικό στα Σχολεία. Αναρωτιέμαι αν η κυρία Βένα έχει δει τις ταινίες του Γ. Μυλωνά, αν είναι ενημερωμένη τουλάχιστον γι' αυτές. Κυρία μου, ο Γιώργος Μυλωνάς είναι καταξιωμένος στη δουλειά του και οι ταινίες του, αν όχι όλες, μα κάποιες, είναι σπουδαίες με πολλά εισιτήρια. Ο γράφων υπήρξε αυτόπτης μάρτυς και συμπληρώνει τον προηγούμενο γράφοντα. Πολύ αμφιβάλλω αν τις ταινίες αυτών που αναφέρετε στο άρθρο σας τις έχει δει κανένας άλλος. Φυσικά και διακαιούται ο Μυλωνάς να κρίνει. Ο Μυλωνάς έχει κάνει εισιτήρια και ανήκει σ' αυτούς που συνέβαλαν στο να υπάρχει κινηματογράφος με λεφτά ιδιωτών και όχι κρατικοδίαιτος. Ή δεν έχετε δει τις ταινίες του Μυλωνά ή εξυπηρετείτε μ' αυτό σας το άρθρο άλλα συμφέροντα.
Δημοσίευση σχολίου