Τι ωραίο να κάνεις τη δουλειά που αγαπάς με ανθρώπους που αγαπάς και χωρίς κανέναν άλλο πάνω απ' το κεφάλι σου! Η σημερινή πρώτη μέρα γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ για τον Νίκο Κούνδουρο στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία! Τραβήξαμε συνολικά 150 μέτρα έγχρωμου φιλμ, αφού τα μοναδικά ασπρόμαυρα κομμάτια μέσα στην ταινία θα είναι το υλικό αρχείου, αλλά και όλα όσα θα περιέχουν τον Κούνδουρο αυτοπροσώπως! Στην πρώτη photo του post, ο bosko με την περιβόητη Aaaton Super16άρα, στο γραφείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου! Ας σας γνωρίσω όμως τώρα το συνεργείο μου με δόξα και τιμή:
Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, διευθυντής φωτογραφίας και Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Εικονοληπτών της Σχολής Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το πέμπτο ντοκιμαντέρ που κάνουμε μαζί μέσα σε εννιά χρόνια, από το 2000 που γνωριστήκαμε (λέω πέμπτο, καθώς συνυπολογίζω κι αυτό για τον Damo Suzuki)!
Ιωάννα Λυγίζου (μακιγιάζ) και Μιράντα Θεοδωρίδου (σκηνογραφική- ενδυματολογική επιμέλεια). Με τη μεν Ιωάννα έχουμε δουλέψει στο βιντεάκι διαμαρτυρίας για τις νεοκλασικές πολυκατοικίες στην Αρεοπαγίτου και στη σειρά με την ιστορία του λαϊκού ελληνικού τραγουδιού. Εδώ, θα αντικαθιστά την Εύη Ζαφειροπούλου, όποτε εκείνη θα τρέχει με τις παραστάσεις του Εθνικού. Με τη δε Μιράντα συνεργαστήκαμε μια χαρά στο Ζωντανοί στο Κύτταρο- Σκηνές Ροκ, σε βιντεοκλίπ και σ' ένα σωρό άλλες δουλειές. Αγαπημένη φίλη, ζητάω πάντα την καλλιτεχνική συμβολή της τα τελευταία χρόνια! Σημειωτέον ό,τι η Μιράντα έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Ποιότητας του ΥΠΠΟ για τη δουλειά της στα κοστούμια της Αλεξάνδρειας της Μαρίας Ηλιού!
Μαρίνος Αθανασόπουλος, ο σημαντικότερος ηχολήπτης του ελληνικού κινηματογράφου, μια ιστορία ολόκληρη από μόνος του! Τελευταία ταινία, της οποίας υπέγραψε τον ήχο, ήταν η Σκόνη του Χρόνου του Τεό! Σε πόσες ταινίες δεν έχει δουλέψει ο Μαρίνος; Τιμή μου που πάντα δέχεται με προθυμία τη θέση του ηχολήπτη και στις δικές μου! Τελευταία, θέλει να με ψήσει να κάνω ντοκιμαντέρ τους...Νοστράδαμος, αν κι εγώ του εξηγώ ό,τι η ιστορία του ελληνικού rock για μένα τελείωσε με το Ζωντανοί στο Κύτταρο!
Μαρίνος Αθανασόπουλος και Ζωή Κανελλόπουλου, η διευθύντρια παραγωγής του κουνδουρικού ντοκιμαντέρ! Απ' ότι μαρτυρά η photo, οι δυο τους γνωρίζονται πολύ καλά εδώ και χρόνια, σε αντίθεση με μένα που συναντήθηκα με τη Ζωή με αφορμή τη συγκεκριμένη δουλειά και μου' χει ήδη αφήσει την καλύτερη εντύπωση!
Γιώργος Χρυσανθακόπουλος, σταθερός βοηθός του Θεοδωρόπουλου στην κάμερα! Πρώτη μας συνεργασία ήταν το 2001 στο ντοκιμαντέρ για τη Φλέρυ Νταντωνάκη και ακολούθησαν επίσης πολλές άλλες δουλειές!
Πρόβα με τον Τεό γι' αυτά που ήθελε και ήθελα να μας μιλήσει, ενόσω ο Μαρίνος- ο κοινός μας πια ηχολήπτης- κάνει τη δουλειά του κι αυτός!
- Έφτασεεεε!
Σε μεγάλα κέφια σήμερα ο Αγγελόπουλος, θυμήθηκε την πρώτη προβολή του Δράκου σε αίθουσα της Αθήνας και μίλησε για τη συμβολή του Κούνδουρου στον ελληνικό κινηματογράφο γενικότερα! Σας παρακαλώ, κύριε Αγγελόπουλε, να είστε λιτός και περιεκτικός, γιατί το φιλμ θα τρέχει! Ξέρετε εσείς... του είπα κι αφού με συνεχάρη για την τόλμη να τραβήξουμε ντοκιμαντέρ σε φιλμ- θα το φωνάζω συνέχεια αυτό!- απάντησε χαμογελαστός: Ξέρω, μην ανησυχείτε...Εξαιρετικός ο Τεό, τον λάτρεψε το κινηματογραφικό team Bosko!
Ε, δεν είναι και λίγο, όπως λέω και στο προηγούμενο post, να είσαι νέος σκηνοθέτης και να ξεκινάς την καινούργια ταινία σου με τη συμμετοχή του Θόδωρου Αγγελόπουλου! Silence και respect στον Τεό! Ο παλιός είναι αλλιώς!
Κυριάκος Κατζουράκης, ζωγράφος και σκηνοθέτης! Αναφέρθηκε στην εικαστικότητα των ταινιών του Κούνδουρου ταυτίζοντας τη χρήση του μαύρου χρώματος στον Δράκο με τους ανθρώπους- σκιές του Κεσσανλή και τη λατρεία του Κούνδουρου για το γυναικείο σώμα με την ιδιαίτερη ποίηση του Εμπειρίκου. Για τον ήχο του φροντίζουν εδώ ο Μαρίνος μετά του υιού του, επίσης ηχολήπτη, Άρη Αθανασόπουλου!
Κατζουράκης και bosko, τέλος τρίτης λήψης! Επειδή η ταινία εστιάζει αρκετά στην εικαστική αξία του κουνδουρικού έργου, σκεφτήκαμε να δώσουμε τον λόγο σε ορισμένους σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους, οι οποίοι θα αναλάβουν ξεχωριστά μία- μία τις ταινίες του Κούνδουρου!
Ο συγγραφέας Παύλος Μάτεσις ήταν ο τρίτος και τελευταίος για σήμερα καλλιτέχνης που μας μίλησε για τον Κούνδουρο! Με φοβερό χιούμορ, θυμήθηκε που τον είχε βάλει ο σκηνοθέτης να ζωγραφίσει το βυζί της Χαράς Αγγελούση σε διάλειμμα μάλιστα των γυρισμάτων του Vortex! Ακόμη, για τη γνωριμία τους στη δραματική σχολή, όταν εκείνος φοιτούσε και ο Κούνδουρος είχε περάσει από κει ψάχνοντας για ηθοποιούς!
bosko και Μάτεσις, απαραίτητη μικρή συζήτηση λίγο πριν την πρώτη λήψη!
Με αφορμή το συγκεκριμένο post από την πρώτη μέρα γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ Οδύσσειες Σωμάτων- Μπαλάντα για τον Νίκο Κούνδουρο, μπορώ να ανακοινώσω ό,τι ο παραγωγός μου, Μιχάλης Γαλανάκης, θα προχωρήσει στο άνοιγμα ενός διαδικτυακού blog, μέσα στο οποίο θα μπορείτε να διαβάσετε και να δείτε τα πάντα από τη ροή του κατασκευαστικού και όχι μόνο μέρους της ταινίας! Μέχρι τότε, γι' αυτό θα φροντίζουν τα Άσματα και Μιάσματα!
21 σχόλια:
geia xara bosko....dimiourgikos kai anysixos...opos panta !
(kanena videaki gia ton marko ?)
Παρακολουθώντας τις εξελίξεις προτρέχω να διαπιστώσω ότι το αποτέλεσμα είναι σίγουρο όταν γίνεται με τέτοιο πάθος κι ενθουσιασμό οτι όχι μόνο θάναι αξιόλογο αλλά και πολύ πολύ ενδιαφέρον.
(κάτι ξέρω κι εγώ απο βαβούρες τέτοιου είδους)
Πολυ καλη αρχη...Σιγουρα καλυτερη θα ειναι η συνεχεια.Ευχομαι καλη επιτυχια
Πάντα αναρωτιόμουν πόσο καλή οργάνωση πρέπει να έχει μια κινηματογραφική ομάδα για να γράψει σε φιλμ. Πάντα δηλαδή, από παλιά. Θεωρούσα μεγάλη ανακούφιση τη δημιουργία των ψηφιακών μέσων αποθήκευσης. Μάλλον όμως είναι κάτι αντίστοιχο με τους δίσκους βινυλίου και τα σιντί. Και το υποθέτω χωρίς να έχω και μεγάλη σχέση με κινηματογράφο. Καλή η ευκολία σε όλους τους πρακτικούς τομείς αλλά η ζεστασιά του αναλογικού και τα χρατς-χρουτς του δίσκου δεν μετριούνται.
Καλή Αρχή Bosko.
Mixalis E. ...
ίσως τραβήξω αύριο, Μιχάλη, στην πρόβα τζενεράλε. Δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ περισσότερο, με τα δικά μου γυρίσματα που προέκυψαν. Κάτι θα κάνω, όμως! Θα κατέβεις Αθήνα, πως το βλέπεις;
"Αισθηματική ηλικία"...
κι εγώ έτσι λέω! Εννοώ πως από τώρα είμαι πολύ σίγουρος για το αποτέλεσμα!
παναγιωτης...
ευχαριστώ! Τα λέμε στο Κύτταρο, την Πέμπτη νομίζω, έτσι;
Χρήστος Μιχαήλ...
εγώ πάλι νομίζω ό,τι όποτε κάνω βίντεο, θα έχει και ημερομηνία λήξης. Μόνο με το φιλμ έχω την αίσθηση της διαχρονικότητας και της πλαστικότητας του κινηματογράφου. Πολύ σωστή η παρομοίωση με τους δίσκους βινυλίου, αν κι εδώ η διαφορά είναι σαφώς πιο αισθητή!
Διαμαρτύρομαι εντόνως, Bosko!
Eμένα δεν με κάλεσες να δώσω την μαρτυρία μου στο ντοκυμανταίρ σου... :-(
Γράφω και στο φακό...
Καλησπέρα!!!
1) Πότε να περιμένουμε τον Κούνδουρο στις αίθουσες?
2) Υπάρχει περίπτωση να συνοδεύεται από προβολή ανανεωμένης κόπιας του Δράκου, διότι το μόνο ψαγμένο δβδ κλαμπ της πόλης δεν το έχει πια, καθώς ένας χοντρομαλάκας το έσπασε?
3) Ποιό βίντεο για την Αρεοπαγίτου?!
Παρακολούθησα την υπόθεση στενά, υπέγραψα κιόλας. Για την ακρίβεια, πλαστογράφησα και τις υπογραφές των γονιών μου, που δε μπόρεσαν να με ακολουθήσουν, καθώς επίσης και τις υπογραφές δύο φίλων μου. :)
Ήθελαν, όμως, να υπογράψουν κι αυτοί, απλώς δε μπορούσαν να πάνε μέχρι εκεί... αυτό, για να μη λέτε ότι είμαι υπόλογος απέναντι στη δικαιοσύνη!
4) Θέλω καιρό τώρα να σε ρωτήσω κάτι που ρωτάω σε κάθε άνθρωπο του κινηματογράφου που γνωρίζω:
Αν κάποτε έπρεπε να απομονωθείς και είχες τη δυνατότητα να πάρεις μαζί σου μία μόνο ταινία, ποιά θα ήταν αυτή;
Σχετικά ανέμπνευστη ερώτηση, βέβαια, αλλά είναι μέρος ενός πολύπλοκου ψυχολογικού τεστ που δουλεύω αυτόν τον καιρό.
Kali arxi, file!
Αντώνη, σου εύχομαι μέσα απ΄ την καρδιά μου καλή επιτυχία!
:))
Κατερίνα σ-Μ...
ε, αφού γράφεις ωραία στο φακό, να σου κάνω ένα γυρισματάκι! Θες να μιλήσεις κι εσύ για τον Κούνδουρο, λοιπόν; με τρώει η περιέργεια ν' ακούσω τι ακριβώς θα ήθελες να πεις!
Σ.Π.Ρ. ...
1/Τον Οκτώβριο του 2010 αν πάνε όλα κατ' ευχήν!
2/ Δε νομίζω να γίνει ποτέ αυτό που λες (θες). Κυκλοφορεί από τη New Star ολόκληρη η φιλμογραφία του Κούνδουρου σε dvd, μαζί και ο "Δράκος" σε πολύ καλή κατάσταση!
3/ Σ' αυτό το link βλέπεις το βιντεάκι διαμαρτυρίας που κάναμε για την Αρεοπαγίτου:
http://bosko-hippydippy.blogspot.com/2008/01/blog-post_6982.html
4/ Δεν ξέρω τι ν' απαντήσω εδώ, αυτή τη στιγμή πάντως ίσως να διάλεγα τη "Φυγή", την πρώτη ταινία του Μίλος Φόρμαν στις ΗΠΑ!
ελπίζω να σε κάλυψα, Σουπουρού my friend!
Rena Fan...
"Me Noima-Horis Simasia"...
σας ευχαριστώ πολύ, να είστε καλά!
Καλά, θα στο μαρτυρήσω εδώ, και όταν έρθει η ώρα για το γύρισμα, ειδοποίησέ με δύο-τρεις μήνες νωρίτερα για να ετοιμαστώ.
Λοιπόν, όταν περνούσα μπροστά από το καθιστικό του για ν' ανεβώ την σκάλα που οδηγούσε στον επάνω όροφο, πάντα σταματούσα κι έκλεβα διακοσμητικές ιδέες. Δεν φταίω εγώ, άφηνε το παράθυρό του τέντα αφού.
Έτσι λοιπόν, βρέθηκα κι εγώ μ' ένα μανουάλι - ασήκωτο μιλάμε - που μέχρι σήμερα δεν έχω βγάλει από το δικό μου καθιστικό. Μέχρι που το είδα στον κύριο Κούνδουρο, νόμιζα ότι τα μανουάλια ήταν μόνο για τις εκκλησίες.
Κατερίνα σ-Μ...
θες να πεις ό,τι σου χάρισε μανουάλι ο Κούνδουρος ή ό,τι βρήκες κάποιο άλλο εσύ, εμπνεόμενη από τη διακόσμηση του; Πάντως, ειλικρινά πολύ το χάρηκα το σχόλιο αυτό και θα το μεταφέρω στον Κούνδουρο, να' σαι σίγουρη!
Πάλι καλά που δεν σκέφτηκες ότι μπήκα κρυφά από το ορθάνοιχτο παράθυρο της αυλής και του το 'κλεψα!
Αυτό το μανουάλι μού έγινε έμμονη ιδέα, σου λέω. Και ευτύχησα όταν σε ένα παλαιοπωλείο των Σερρών βρήκα το ιδανικό. Ήταν σκεπασμένο με λυωμένο κερί που ακόμα διατηρούσε την μυρωδιά του μελιού, και ο παλαιοπώλης μού έκανε καλύτερη τιμή επειδή δεν άστραφτε ο μπρούντζος του(!!!).
Και με την ευκαιρία, επίτρεψέ μου να προσθέσω ένα ακόμα ...μουσικό όργανο στα μέχρι τώρα γνωστά. :-)
Στο ίδιο παλαιοπωλείο, είδα πάνω σε ξεχωριστό ράφι μια σειρά από μπρούτζινες χειροποίητες κουδούνες, σε πολλά μεγέθη. Θυμάμαι ως τώρα να 'τανε το γέρο παλαιοπώλη, να μου εξηγεί ότι ήταν κουδούνες που κρεμούσαν, παλιά, στις αγελάδες. Μία, η μεγαλύτερη, τράβηξε την προσοχή μου - ήταν στο κεντρο του ραφιού, και την συνόδευε μια πινακιδίτσα που έγραφε "1ο βραβείο". Απόρησα και τον ρώτησα. Μου εξήγησε ότι αυτή η κουδούνα είχε πάρει το 1ο βραβείο σε κάποιον Διαγωνισμό Ήχου Κουδούνας για Αγελάδες (δεν θυμάμαι πού και πότε). Γνήσια λαϊκή τέχνη, με χαραγμένα τα αρχικά του κατασκευαστή της.
Εννοείται, ότι έφυγα και με το μανουάλι και με την κουδούνα - μιλάμε για πολλά κιλά βάρος.
Και, αληθινά, εξαιρετικός ο ήχος της. Ό,τι πρέπει για μια ευφάνταστη ενορχήστωση...
Κατερίνα σ-Μ. ...
κι αυτή η ιστορία σου μ' αρέσει! Respect! Να ξέρεις ό,τι οι βουκολικές κουδούνες έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον σε ηχογραφήσεις της- ας την πούμε- εναλλακτικής ή αντεργκράουντ δισκογραφίας. Αναφέρομαι σε δουλειές του Δημήτρη Ζερβουδάκη με τον Βεροιώτη Σούλη Λιάκο, του Θανάση Παπακων/νου, ενδεχομένως και του Αγγελάκα.
καλησπερα κυριε bosko...απαντω σε καποιο σχολιο που σας εκανε ο κυριος Ματεσης σε σχεση με την ταινια "το προσωπο της μεδουσας" κ οχι vortex(εγω ελαβα μερος στο προσωπο της μεδουσας.( το αλλο δεν με αφορα ) οπου "εβαψε το βυζι της....(χυδαιο καπως αλλα)....σας πληροφορω λοιπον οτι ο κυριος Ματεσης ηταν ο μακιγιερ μου και οσο για το.....βυζι δεν θυμαμαι να μου το εβαψε...χαχαχαχαχαχα . Σας ευχαριστω Χαρα Αγγελουση
guvaika...
κυρία Αγγελούση, τι ευχάριστη έκπληξη! Σας συναντώ εδώ, λίγες ώρες αφότου πήρα στα χέρια μου την ηλεκτρονική σας δ/νση, το μόνο μέσο επικοινωνίας που έχω μαζί σας. Κι έτσι, αντί να σας έγραφα εγώ πρώτος απ' αύριο, όπως δηλαδή σκόπευα, μου γράψατε σήμερα εσείς από δω! Ας μην πούμε άλλα μέσω του blog, θα σας στείλω mail με το τηλέφωνο μου να επικοινωνήσουμε.
Ευχαριστώ & χάρηκα πολύ μ' αυτό που συνέβη, έστω και αν σας στενοχώρησε λίγο ο καλοπροαίρετος, χιουμορίστας και σε καμία περίπτωση χυδαίος, σημαντικός συγγραφέας μας.
Δημοσίευση σχολίου