Το έργο αυτό που θα χαρακτηριζόταν μια μάλλον αντικομφορμιστική αγιογραφία απεικονίζει την Παναγία, μαύρη και γυμνόστηθη, έχουσα στην αγκαλιά της έναν γυμνό, αποστεωμένο σχεδόν, μικρό Ιησού. Το φιλοτέχνησε μέσα σε ένα βράδυ ο Νίκος Κούνδουρος, κατόπιν παραγγελίας της Ιουλίτας Ηλιοπούλου, συντρόφου του Οδυσσέα Ελύτη, λίγα χρόνια μετά το θάνατο του ποιητή. Επρόκειτο άλλωστε να χαριστεί στον Ελύτη από τον Κούνδουρο, αν δεν προλάβαινε ο θάνατος τον πρώτο και οι πολλές άλλες υποχρεώσεις τον δεύτερο. Χθες πέρασα όλο το απόγευμα στο επιβλητικό σπίτι του Κούνδουρου, χτισμένο πέτρα- πέτρα από τον ίδιο, αυτό που η διακοσμητική άποψη του έχει επηρεάσει μέχρι και bloggers φιλότεχνους, όπως μου λέει σε σχόλιο της η Κατερίνα σ-Μ! Όφειλα να ενημερώσω τον Κούνδουρο για την έκβαση των πρώτων γυρισμάτων και για την προβλεπόμενη ροή των επόμενων. Μου έφυγε κι ένα μεγάλο άγχος, καθώς είδαμε στο fast forward το σύνολο του έργου του, επιλέγοντας πλάνα που θα ήθελε ο ίδιος να χρησιμοποιηθούν. Μέσα σ' όλα, ανοίξαμε ντουλάπια και μπαούλα, τραβήξαμε ξανά στον έξω κόσμο χειρόγραφα σενάρια του, αφίσες των θρυλικών ταινιών του, ζωγραφικές του για βινύλια του Θεοδωράκη, του Μαμαγκάκη και του Μαρκόπουλου, όπως και μερικούς αριστουργηματικούς πίνακες του! Ένας απ' αυτούς ήταν κι η Νέγρα Παναγία που σας παρουσιάζω κι εγώ από δω με τη σειρά μου και που την εποχή της Μεταπολίτευσης θα μπορούσε να έχει εμπνεύσει τον Νεγρεπόντη όταν έκαναν τα Νέγρικα με τον Λοΐζο και τη Φαραντούρη! Λέμε τώρα...
2 σχόλια:
Από τα λίγα έργα με θρησκευτικό περιεχόμενο που κάτι μου λένε. Σε ευχαριστώ που μας το έδειξες.
Σ.Π.Ρ. ...
χαίρομαι που σου άρεσε! Εξαιρετικό έργο είναι!
Δημοσίευση σχολίου