Με τον όρο ρεβιζιονιστής (αναθεωρητής δηλαδή), η κλασική μαρξιστική Αριστερά μεμφόταν στην ουσία τους ευρωπαϊστές κομμουνιστές εκεί, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1970 και για κάμποσα χρόνια μετά. Στις μέρες μας θα λέγαμε πως ο εν λόγω όρος έχει εκπνεύσει τελείως και ακούγεται έως και με γραφικότητα. Μας τον θύμισαν όμως εδώ και μερικές εβδομάδες ο Επενδυτής και σήμερα η Ελευθεροτυπία που κυκλοφορούν ολόκληρες κασετίνες με cd- συλλογές τραγουδιών του Νικόλα Άσιμου. Ούτε θα το φανταζόταν ο μακαρίτης ότι είκοσι χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο του θα γινόταν τηλεοπτικό σποτάκι και η φάτσα του θα κρεμιόταν στα περίπτερα. Συνάντησα προχθές τον εικαστικό και τραγουδοποιό Χρήστο Ζυγομαλά, αλλοτινό σύντροφο του Άσιμου στην cult Exarchia Square Band, και συζητώντας το θέμα εμπνεύστηκε μια παραλλαγή των στίχων του τραγουδιού Μηχανισμός.
Με κάναν μετά θάνατον ρεβιζιονιστή
και μου γυρίσαν δίσκο
αλλά όμως εγώ από την άλλη τη ζωή
τους είπα ΔΕΝ ΤΗ ΒΡΙΣΚΩ
* ευχαριστώ τον Χρήστο Ζυγομαλά γι' αυτό το μικρό χαρτάκι με την άποψη του στους στίχους του αυτόχειρα φίλου του!
** στο μεταξύ, ο Δημήτρης Κανελλόπουλος της Ελευθεροτυπίας με έχει σκλαβώσει κι ας μην ξέρω ούτε στη φάτσα πως μοιάζει. Δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες που από τη στήλη του τιμάει τη ραδιοφωνική εκπομπή μου:
σ' ευχαριστώ και σένα, Δημήτρη!
*** τέλος, ευχαριστώ τον Τέλλο για το χθεσινοβραδινό sms και τον Lolek για το μεταμεσονύχτιο γέλιο! Τα χρειαζόμουν και τα δύο!
16 σχόλια:
Tι να γινει ητανε γραφτο
μα κάνανε κονσέρβα σαν το Σολωμό
να με πουλήσουν
γιά να κονομήσουν
κατι λαμόγια που όταν εγώ ζούσα
μον με φτύνανε και με κλωτσούσαν
κι όπου με βρίσκανε με κυνηγούσαν
μα θε να πώ αμάν πειά
και άειντε στα κομμάτια!
Γεια σου αγαπητέ και ευχαριστώ για την αναφορά σου στον Άσιμο. Είναι όντως όπως τα λέει στο χαρτάκι του! Πώς θυμήθηκαν να τον βάλουν στη ροκ συλλογή τους άραγε η Ελευθεροτυπία..? Εννοείται ότι την πήρα αμέσως.
Την καλησπέρα μου.
Εμένα με ενοχλεί πολύ όλο αυτό με τα cd, τις εφημερίδες, τα περίπτερα...
Δεν ξέρω ρε παιδάκι μου...μπορεί εγώ να είμαι μυστήριο τρένο...αλλά δε θέλω να βλέπω δίσκους ή καλλιτέχνες που αγάπησα να "κρέμονται" έτσι! Και μη μου πει κανείς ότι είναι καλό αυτό γιατί έτσι όλοι έχουν πρόσβαση. Αν κόβεις φλέβες, ακόμα και για ένα τραγούδι, κόβεις τα πάντα, το ψάχνεις παντού και το κάνεις δικό σου. Δεν περιμένεις να βγει στο περίπτερο. Το περίπτερο είναι για να πάρεις τσιγάρα και σοκολάτες!
ΔΙΗΝΕΚΗΣ...
γεια σου, Ζυγομαλά, με το ωραίο nickname σου!
και σ' ευχαριστώ που συνεχίζεις εδώ το τραγούδι του Άσιμου!
danainthesky...
δεν είναι του Άσιμου το χαρτάκι, αλλά του Χρήστου Ζυγομαλά, του από πάνω σου σχολιαστή. Επίσης, δεν είναι περίεργο που κυκλοφόρησε Άσιμο η Ελευθεροτυπία στο πλαίσιο συνεργασίας της με τη MINOS- EMI. Την ερχόμενη βδομάδα πάντως στο cd με τους Τερμίτες θα περιλαμβάνεται και η τελευταία επίσημη ηχογράφηση της Φλέρυς Νταντωνάκη.
El...
να πω ότι δε συμφωνώ μαζί σου, ψεύτης θα ήμουν. Σκεφτόμουν σήμερα που το ΄90- ΄91 περίπου κάναμε σαν παλαβοί για μια σπάνια ηχογράφηση του Άσιμου και αρχίζαμε τα τηλέφωνα και τις επισκέψεις σε σπίτια πρεσβύτερων φρικο- συλλεκτών! Ενώ εν έτει 2009 ο όρος του συλλέκτη μοιάζει να καταρρίπτεται...
Μάλλον ταξιδεύουμε με το ίδιο μυστήριο τρένο λοιπόν! Ωραία είναι όμως...
Καλημέρα!
Καλημέρα στην υπέροχη παρέα σας!
Η καννιβαλιστική διάθεση των εφημερίδων (ή αλλιώς: όλα τα σφάζω-όλα τα μαχαιρώνω για το κέρδος) είναι εμετική. Σε περιπτώσεις δε όπως του Άσιμου είναι και τραγικά σουρρεαλιστική. Οι άνθρωποι είναι απλώς κυνικοί, και βεβαίως πώς να σεβαστούν τον δημιουργό όταν δε σέβονται πρώτα τον ίδιο τον εαυτό τους;
Αλλά επειδή ουδέν κακό αμιγές καλού, να διαφωνήσω ελαφρώς με El και να πώ ότι κάποιοι καλλιτέχνες γίνονται έτσι προσβάσιμοι σε νεώτερες γενιές που τους ανακαλύπτουν.
Θα προτιμούσα πάντως αυτή η υποκρισία του περιπτέρου να εξέλιπε.
El...
Λερναία Ύδρα...
καλημέρα & στους δυο σας!
Παιδιά ξέχασα ένα όμικρον στο "μόν(ο) με φτύνανε και με κλωτσούσαν"
Συγνώμη
Ασιμόστε γιατί χανόμαστε!
Εντάξει βρε παιδιά μην κάνετε έτσι..Η Ελευθεροτυπία δεν είναι και καμιά φυλλάδα!
Εμένα πάλι μου αρέσει να υπάρχουν αυτές οι συλλογές στις εφημερίδες, γιατί καταφέρνω να έχω μουσικό υλικό που αλλιώς θα έπρεπε να τα σκάσω στις δισκογραφικές υπέρ το δεόν! Καμιά φορά όμως δεν ικανοποιούν οι εκτελέσεις που έχουν μέσα, αυτό είναι εξοργιστικό.
Αλλά το πραγματικά ενοχλητικό είναι όταν εκδίδουν πράγματα χωρίς να είναι βέβαιο το αν οι καλλιτέχνες "που έχουν φύγει" θα ήθελαν να εκδοθούν.
Δεσποινα
ΔΙΗΝΕΚΗΣ...
δεκτή η διόρθωση, αγαπητέ!
Ανώνυμος...
όχι, δε μπορούμε να πούμε, το συγκεκριμένο cd της Ελευθεροτυπίας ήταν ένα best του Άσιμου από τις δυο δισκογραφικές δουλειές του στη MINOS προ και μετά θάνατον. Κι εγώ το πήρα, μιας και τα βινύλια του πια τα' χω λιώσει (από τις αρχές του ΄90 που τ' ακούω κατά καιρούς)!
Βρήκα κι άλλο λάθος
"με κάνανε κονσέρβα"
ελπίζω να μη σας ΧENERΩΝΩ
ΔΙΗΝΕΚΗΣ...
ούτε κατά διάνοια!
Λοιπόν άκουσα το CD του Επενδυτή και βρίσκω τη φωνή του Νικόλα μεταλαγμένη
Στην προσπάθειά τους να του αλλάξουνε ορχήστρα "να το γυαλίσουν γιά να τον πουλήσουν" τονε κάνανε τρίο καρώ. Ε, οχι ρε φίλε, σαν ομότιμος καθηγητής της εξαρχιακής έδρας ανίσταμαι
Δημοσίευση σχολίου