το πρώτο προσωπικό της άλμπουμ με συνθέσεις του Μίμη Πλέσσα σε στίχους Ισπανών και Ελλήνων ποιητών. Θεωρώ τη συμμετοχή της από τις πιο δυνατές μέσα σε όλο το ερμηνευτικό team της συναυλίας.
ΤΟ BLOG ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΦΛΕΡΥΣ ΝΤΑΝΤΩΝΑΚΗ, ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΤΕΠΕΣ ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΤΗ FATA MORGANA, ΤΟΥΣ ΤΡΟΒΑΔΟΥΡΟΥΣ, ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ MAYA DEREN, ΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ WOODSTOCK, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τρίτη 24 Αυγούστου 2010
μίμης-πλέσσας-βεάκειο-το-ζήσαμε-κι-αυτό
το πρώτο προσωπικό της άλμπουμ με συνθέσεις του Μίμη Πλέσσα σε στίχους Ισπανών και Ελλήνων ποιητών. Θεωρώ τη συμμετοχή της από τις πιο δυνατές μέσα σε όλο το ερμηνευτικό team της συναυλίας.
Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010
ΤΑ ΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ!

http://translate.google.com/translate?hl=de&sl=el&u=http://bosko-hippydippy.blogspot.com/&prev=/search%3Fq%3Dasmata%26hl%3Dde%26rls%3Dcom.microsoft:de:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GPEA_de%26prmd%3Dv&rurl=translate.google.de&twu=1
Σάββατο 21 Αυγούστου 2010
Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010
review-μιας-ραδιοφωνικής-εκπομπής-με-την-σόνια-θεοδωρίδου
Η ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 1 ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010
λένα-πλάτωνος-heinz-hollaus-underground-άρλεκιν
ζάπινγκ=σινεμά+φανταριλίκι


Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010
τέλος-εποχής-αλλαγή-καθεστώτος-για-τον-μελωδία-99,2


Τρίτη 17 Αυγούστου 2010
αλτσχάιμερ
Για τον Ντοστογιέφσκι, τον Αϊζενστάιν, τον Τολστόι, τον Μαγιακόφσκι, τον Ραχμάνινοφ, τον Τσαϊκόφσκι, τον Σοστακόβιτς, τον Προκόφιεφ, τον Παρατζάνοφ, τον Πουντόβκιν, τον Στραβίνσκι, τον Καντίνσκι, την Ουλάνοβα, την Σαμοΐλοβα...
Τώρα που τα πληγωμένα δάση δηλητηριάζουν τους ανθρώπους, οι τέχνες γίνονται τερατογενέσεις και τα μπαλέτα Μπαλσόι τροφοδοτούν με δίμετρα κορίτσια τα διεθνή λαϊκά πορνεία...
Τώρα που με βλέμμα απλανές βγάζουν απ' το στόμα τους άφωνες χάρτινες κραυγές λογαριασμών, το χρήμα γλυστράει, πώς γλυστράει, κι ότι γλυστράει σαν τίποτα γλυστράει μέσα από τα χέρια τους, χέρια εξουδετερωμένα εργατικά...
Η γιαγιά Ρωσία με αλτσχάιμερ στο τελευταίο στάδιο πεθαίνει...
Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010
περιήγηση-στο-site-του-οπερατέρ-δημήτρη-θεοδωρόπουλου
πέρυσι-τέτοια-μέρα...

Κυριακή 15 Αυγούστου 2010
15αύγουστος

Την είχα πρωτοδεί μαυροφορεμένη να κλαίει πάνω από το παιδικό κρεβάτι μου...
Τεράστια, όσο και ο τοίχος...
Ούτε όμορφη, ούτε άσχημη, απροσδιόριστου παρουσιαστικού...
Τα δάκρυα της σχημάτιζαν ρυάκια που νόμιζα ότι θα με πνίξουν...
Σεπτή και ίσως ντροπαλή μέσα στο κλάμα της, παρθένα στα σίγουρα...
Θα μπορούσε να κλαίει για το παιδί της ή για μένα αποκλειστικά...
Δεν ήταν εικόνισμα, ούτε ζωγραφιά, παρά ένα φάσμα μυστηριώδες...
Μία γυναίκα που δεν θ' αποτελούσε ποτέ το ερωτικό αντικείμενο κανενός άνδρα...
Πως την άφησαν μόνη της αυτή τη γυναίκα να γιορτάζει μέσα σε άδειες πόλεις;
Κάποιοι- λένε- ότι ο 15αύγουστος στο άστυ τους φέρνει εφιάλτες, όμοιους μ' εκείνον των παιδικών χρόνων...
Και γιατί όσοι την έχουν οραματιστεί, την περιγράφουν μαυροφόρα;
Είναι τιμωρός;
Σαλεμένη από τον πόνο της;
Παρηγορήτρα που μοιράζεται τον πόνο και το δάκρυ του κόσμου;
Που τη συναντάς;
Σε κελιά μοναστηριών και φυλακών;
Σε δωμάτια του Μεταξά στον Πειραιά;
Σε πυρακτωμένα βενζινάδικα της Εθνικής;
Σε θαλάμους ψυχιατρείων;
Σε ξωκκλήσια του Λιβυκού πελάγους που ακτινοβολούν το φως της Δύσης;
Σε τατουάζ στο στήθος ενός τζάνκι;
Σε παζάρια μεταναστών;
Πίσω από μια κολώνα ετοιμόρροπης πολυκατοικίας της Ζήνωνος;
Τη συναντάς στον χωρισμό...
Στον θάνατο...
Στην ασιτία...
Στην μοναξιά...
Στο εσωτερικό βλέμμα...
Στην βία και στα πεδία μαχών...
Στην χειραγώγηση των μαζών...
Στους εισαγόμενους θανατηφόρους ιούς...
Στο εσχατολογικό millennium...
Στις προκηρύξεις των αναρχικών...
Στα σκονισμένα ράφια βιβλιοθηκών...
Στα ανεξήγητα οράματα και στα εφιαλτικά όνειρα...
κκκ
* η photo του post, πίνακας της Cassey Williams
Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010
θάλασσες-πλατειές-στο-κανάλι-1-του-περαιά

Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010
καταστροφές-του-αυγούστου





Τρίτη 10 Αυγούστου 2010
η-λένα-πλάτωνος-για-το-"υπάρχω"-τον-καζαντζίδη-και-τον-χρήστο-νικολόπουλο
Ο άνθρωπος αυτός υποβάλλει στο ερωτικό του αντικείμενο την ιδέα ότι είναι ο ένας και μοναδικός στη ζωή της. Είναι σίγουρος, όμως, ή απλώς της το λέει για να την ταρακουνήσει από το τελείωμα της σχέσης τους; Καθόλου δηλαδή αυτονόητο ότι κι αυτός είναι σίγουρος για τη θέση του δίπλα της, παρ' όλη την πρόταξη του Εγώ του. Ενδεχομένως, επίσης, εκείνη με την αμφίθυμη συμπεριφορά της να του δίνει έναυσμα για τέτοια αυτοπεποίθηση στα όρια του παραληρήματος, επομένως δε συμφωνώ απόλυτα με την Αρλέτα που είχε χαρακτηρίσει κάποτε το Υπάρχω φασιστικό τραγούδι. Ακόμη και σ' αυτό το κομμάτι που προτείνει το Εγώ του και που είναι μάλλον οπτιμιστής, όπως και ρομαντικός, εφόσον πιστεύει στον ένα και μοναδικό έρωτα, ο Καζαντζίδης κλαυθμηρίζει και πάλι. Η ερμηνεία του αντιβαίνει το περιεχόμενο του στιχουργήματος, γι' αυτό και ανέκαθεν τον προτιμούσα στα λαικά του Θεοδωράκη και του Χατζιδάκι. Εντούτοις, εκτιμώ πολύ τον Χρήστο Νικολόπουλο. Τον θεωρώ τελευταίο των αυθεντικών λα'ίκών και τον τοποθετώ δίπλα στον Καλδάρα. Η μελοποίηση του στο ποίημα Γκρίζα του Καβάφη είναι εξαιρετική και την είχα ξεχωρίσει με το πρώτο άκουσμα. Τον είχα γνωρίσει μάλιστα στο στούντιο του όταν έφτιαχνα τα Ημερολόγια. Αρχικά δεν τού' χα μιλήσει, αφού δεν τον είχα αναγνωρίσει. Μού 'χε φανεί τόσο νέος! Μετά πήγα και του είπα Κύριε Νικολόπουλε, εσείς είστε; Εγώ είμαι, κορίτσι μου, απάντησε. Μα, εσείς είστε πολύ νέος! Ναι, πραγματικά, χαμογέλασε συνεσταλμένα και τελικά φτιάξαμε παρέα τον καφέ μας. Ένας πολύ αυτόνομος λαικός συνθέτης που ουδέποτε άλλαξε ρότα στη μουσική του, εξακολουθώντας να γράφει πολύ όμορφες μελωδίες. Έχω αναρωτηθεί από ποια δύναμη πηγάζει το ταλέντο αυτού του ανθρώπου τη στιγμή που το λαικό τραγούδι έχει καταλυθεί και επ' αυτού δε χωράει αμφιβολία. Με τον Νικολόπουλο, λοιπόν, νιώθω ότι το ελληνικό λαικό τραγούδι κάνει τον επίλογο του. Τέλος, η μοναδική φορά που είπα επισήμως κι εγώ κάποιο λαϊκό τραγούδι ήταν το 1986 στην τηλεόραση, όταν, καλεσμένη στην εκπομπή της Λιλάντας Λυκιαρδοπούλου, έπαιξα στο πιάνο και τραγούδησα το Όνειρο απατηλό του Καλδάρα!
Κυριακή 8 Αυγούστου 2010
των-φίλων-συνευρέσεις-στα-εξάρχεια
Σάββατο 7 Αυγούστου 2010
ανεμοστρόβιλος-σε-πατατάκια-τσιπς
Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010
τα-τραγούδια-της-σημερινής-εκπομπής-στο-κανάλι-1-του-πειραιά


Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010
υδροχόου-εμού-το-ανάγνωσμα

άδεια-σπίτια-του-αυγούστου



Τρίτη 3 Αυγούστου 2010
angst-essen-seele-auf
Τι ήταν ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ για τη Λένα Πλάτωνος όλα τα προηγούμενα χρόνια;
Ένας αρκετά παρανοηκός, σε σχέση με το τέλος που είχε, σκηνοθέτης με μεγάλο ταλέντο. Δεν είχε τύχει να δω ταινίες του, παρ' όλο που για ένα διάστημα παίζονταν κατά κόρον στις αθηναϊκές αίθουσες. Ανέκαθεν προτιμούσα τον Βιμ Βέντερς που έκανε ένα πιο ποιητικό σινεμά και όχι τόσο στυλιζαρισμένο όσο ο Φασμπίντερ.
Τι ακριβώς σημαίνει στυλιζαρισμένο σινεμά;
Αν μιλήσουμε για την ταινία που είδαμε χτες, Ο φόβος τρώει τα σωθικά, ο Φασμπίντερ παρέχει τα σύμβολα του με έναν τρόπο πασιφανή σα να βλέπεις ελληνική λα'ίκή ταινία ή παραμύθι παιδικό. Ο τρόπος δηλαδή που εκθέτει το καλό και το κακό φαίνεται υπερβολικά απλοίκός. Υποθέτω, όμως, πως πρέπει νά 'ναι στημένο σαν παιχνίδι. Αντιθέτως, οι ερμηνείες συγκριτικά με τη σκηνοθεσία είναι συγκλονιστικές και καθόλου εύκολες.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Φασμπίντερ είχε μια μεγάλη θητεία στο θέατρο.
Πράγματι, η σκηνοθετική ροή του έχει το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης. Μόνο που η ιδιαιτερότητα του έγκειται στην αποφυγή του θεατρικού στόμφου εκ μέρους των ηθοποιών του.
Τι ειν' αυτό που κάνει σημαντικό το Ο φόβος τρώει τα σωθικά;
Η ανθρωπιά του. Ένα βαθιά ανθρώπινο και δίκαιο φιλμ. Και- πολύ σημαντικό- υπάρχει ένα ευτυχές τέλος μετά τα τόσα που έχουν τραβήξει οι δύο ερωτευμένοι ανορθόδοξοι ήρωες. Ακόμη κι αυτό το στοιχείο συντελεί στη λογική του παραμυθιού: Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα...
Ως γνωστόν, ο Φασμπίντερ κουβαλούσε μέσα του το ζήτημα της γερμανικής ενοχής.
Πιστεύω ότι οι περισσότεροι Γερμανοί το κουβαλάνε. Για να ευθυμήσουμε λίγο, θα σου πω ότι το 1970 στη Βιέννη τα είχα μ' ένα παιδί, Αυστριακός, που πήγε φαντάρος. Μου έλεγε, λοιπόν, ότι σε μια άσκηση, εκεί που κάθονταν αμέριμνοι και κάπνιζαν, τους φώναξαν: Έρχονται οι Έλληνες, φυλαχτείτε! Κι εκείνος, έχοντας σχέση με Ελληνίδα, ταράχτηκε τρομερά και δεν ήξερε πως ν' αντιδράσει. Μου το έλεγε μετά με τα σπαστά αγγλικά του και γελούσαμε. Πίσω στο θέμα μας, συνάντησα κι εγώ εκεί αρκετούς Γερμανούς καλλιτέχνες, πιανίστες κυρίως, που έφεραν βαρέως τα εγκλήματα των προγόνων τους.
Πως βρίσκεις το φασμπιντερικό εύρημα του νέου Μαροκινού που φτάνει σε γάμο με μια ηλικιωμένη άσχημη Γερμανίδα;
Οπωσδήποτε εξυπηρετεί το θέμα του, δηλαδή την ξενοφοβία, αλλά παρ' όλα αυτά δίνεται τραβηγμένο απ' τα μαλλιά. Αν θες να μιλήσουμε για τη μουσική του φιλμ, εκτός των αραβικών τραγουδιών που ακούσαμε, στο πλαίσιο της εθνικότητας του ήρωα, τα υπόλοιπα θέματα μου φάνηκαν παιδαριώδη, σαν ξεκάρφωτα νανουρίσματα. Μήπως κι η μουσική τελικά υπηρετεί το παραμύθι;
Με δυο λόγια, τι μένει σε κάποιον που βλέπει το Ο φόβος τρώει τα σωθικά;
Μου άρεσε! Μου άρεσε πολύ! Η εξέλιξη του έρωτα των δύο ανθρώπων που βασιζόταν σε συναισθηματικές και γνήσιες σεξουαλικές επιλογές. Κατά τη γνώμη μου, τα είχαν βρεί πρωτίστως στο κρεβάτι για να οδηγηθούν σε γάμο την τρίτη μέρα της γνωριμίας τους, συγχρόνως όμως με συγκλόνισε αυτή η αλληλοπαραδοχή των διαφορετικών πολιτισμών τους και η υπαρξιακή μοναξιά σε ατομικό επίπεδο που τους ένωσε.
* μια συζήτηση με τη Λένα Πλάτωνος με αφορμή την ιδιωτική προβολή της ταινίας Ο φόβος τρώει τα σωθικά (1974) του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010
κι-ένα-πολύ-ευχάριστο-ηλεκτρονικό-μήνυμα-από-το-εξωτερικό-εν-μέσω-θέρους

Κυριακή 1 Αυγούστου 2010
του-ιούδα-ισκαριώτη
καλό-μήνα-αύγουστο
Ο Αύγουστος είναι μήνας καρμικός για πολλούς, ο πιο βαρετός για άλλους...
ο μήνας των μικροαστικών διακοπών σε ελληνικά νησιά, του beach bar, του freddo, της ρακέτας και των ηχείων που παίζουν σκυλο-ποπ επιτυχίες...
των γρήγορων ερώτων σε ηλιόλουστα σοκάκια με γέρους να κοιτάζουν αμήχανα και με το ποτηράκι τους πάντα γεμάτο ούζο δίπλα...
των ζωγράφων που έκαναν ατελιέ τους σκαριά πλοίων και των εκκλησιών με το εικόνισμα του John Lennon πλάι σ' αυτό του Αγίου Γεράσιμου...
του κυνηγητού της μύγας πάνω απ' τη χωριάτικη σαλάτα και των πιο παράξενων εντόμων που δε βλέπει ποτέ άλλοτε ανθρώπινο μάτι...
των φιδιών που αγαπούν την ελληνορθόδοξη Παναγία και των ταμάτων που οδηγούν στην αθανασία...
των τζιτζικιών που έχουν τρελαθεί και μπορούν να τρελάνουν και σένα...
των περιστερώνων που φιλοξενούν μαυροντυμένες ξεματιάστρες και επιθετικές αγριόγατες...
των ιαχών που σκεπάζουν την πανσέληνο...
των μαύρων γυαλιών, των μαγιό και της Μόστρας, ουχί της Βενετίας, αλλά των επαρχιώτικων νυφοπάζαρων...
των κοριτσιών που χάνουν την παρθενιά τους και των αγοριών που τη βρίσκουν με Marc Almond και Δημήτρη Μητροπάνο...
της ράθυμης reggae και των στριφτών τσιγάρων...
του φεγγαριού - πορτοκαλί λαμπατέρ μεσ' στο σκοτάδι...
των μαύρων σπόρων και των κρεβατίνων...
των ερασιτεχνών ποιητών που αραδιάζουν λόγια σε κυκλαδίτικα λευκά τοιχάκια...
της ευχάριστης δηλητηριώδους μυρωδιάς από το φιδάκι για τα κουνούπια...
της κόκκινης οχιάς βαλσαμωμένης μέσα σε μπουκάλι...
ενός σ' αγαπώ από πετραδάκια σε παραλία του Κρητικού φοινικόδασους...
ενός γλυκού γαμησιού μέσα σε μικρή τέντα...
ενός σ' ευχαριστώ χαραγμένο στην κουπαστή του πλοίου της επιστροφής...