ΤΟ BLOG ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΦΛΕΡΥΣ ΝΤΑΝΤΩΝΑΚΗ, ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΤΕΠΕΣ ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΤΗ FATA MORGANA, ΤΟΥΣ ΤΡΟΒΑΔΟΥΡΟΥΣ, ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ MAYA DEREN, ΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ WOODSTOCK, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τρίτη 4 Μαρτίου 2008
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ...
Ας υποθέσουμε ό,τι όλο αυτό το ξυλίκι δεν πέφτει έξω από κάποιο προάστιο της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αλλά κατά μήκος της προβλήτας με τις αποθήκες- αίθουσες προβολών του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης! Από τα δεξιά του κάδρου εισβάλλουν ο Εϊπίδης μετά της Μουζάκη, η Αργυρού, η κυρία Ελένη Ράμμου και οι παράγοντες του εθνικού μας φεστιβάλ κιν/φου. Από τ' αριστερά τώρα έρχονται καταπάνω τους με σταθερό και εξίσου αποφασιστικό βήμα σύσσωμοι οι Έλληνες σκηνοθέτες με μπροστάρηδες τον πρόεδρο Χάρη Παπαδόπουλο, τον Παπαστάθη, τον Λευτέρη Ξανθόπουλο, τη Ρικάκη και τα άλλα συντρόφια! Θα φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι! Γιούργια! Πίσω και σας φάγαμε! Βουρ στον πατσά, που λένε! Σε ό,τι επακολουθεί, υπάρχει το ίδιο μένος και από τις δύο πλευρές. Μπορείτε να κρίνετε ελεύθερα στο τέλος ποιοι χάσκουν ως πτώματα και ποιοι οδεύουν νικητές στο νοερό λιμάνι της πραγματικά ερωτικής Σαλόνικα Σίτι! Κάποιοι άλλοι, αυτοί που δεν τους κόψανε τις ταινίες, προτίμησαν να πάρουν την κάμερα τους και να απαθανατίσουν τη σκηνή όσο πιο χαλαρά γίνεται! Χθες το απόγευμα, πάντως, έγινε η συνεδρίαση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, ενώ την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί η συνέντευξη Τύπου της "αντιστασιακής" διοργάνωσης στο σινέ- Φιλίπ! Η ατμόσφαιρα μυρίζει- και δικαιολογημένα- μπαρούτι. Προβλέπεται να είναι ένα απ' τα πιο θερμόαιμα ελληνικά φεστιβάλ κιν/φου γενικώς και μακάρι να βγω ψεύτης...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
Καλά τι γαμάτο βιντεάκι είναι αυτό! Που το ξετρύπωσες! Ακόμη γελάω.
Ελπίζω να είμαι καλά από παρασκεύη γιατί θα πέσει πολύ τρέξιμο. Και αμα πέφτουν και τέτοιες φάπες...
Youtube, ρε συ, θησαυρός! Μια εικόνα, χίλιες λέξεις! Από Γκαρίζα Ωχ μέχρι κλωτσοπατινάδες!Πάτησα "καυγάς", τίποτα...Μετά, "ξυλοδαρμός", πάλι τίποτα...ώσπου μου' κοψε και έβαλα "fight" κι ιδού το αποτέλεσμα! Αφού ο κ. Εϊπίδης, ούτε λίγο ούτε πολύ, μας αποκάλεσε "κάφρους"! Κρίμα που δε θα είμαι απ' την αρχή του φεστιβάλ. Ελπίζω να μη μου τύχει τίποτα τελευταία στιγμή και χάσω κι αυτό το 3ήμερο. Άντε, πάμε για καφέ να μου πεις και τη γνώμη σου για τα τεκταινόμενα.
Λοιπόν για να καταλάβω με ποιούς θα είμαι. Δεξιά οι παράγοντες κι αριστερά τα συντρόφια. Σωστά;
Ε ρε γλέντια... Ωραίοι! ;)
Aχ βρε boscoπροβοκατορα,γιατι δεν τον καταλαβαινεις τον Dr Eipidis,γιατι?;-PP
Παρακολουθώ, λίγο κι από μακριά είναι η αλήθεια, τα τεκταινόμενα στο φεστιβάλ Ντοκ Θεσσαλονίκης. Έχω αρκετούς γνωστούς κι ένα -δυο φίλους που παίρνουν μέρος, αλλά δεν παίρνουν επιχορηγήσεις και κάνουν ό,τι μπορούν μόνοι τους. Κάποιοι μάλιστα βραβεύονται κιόλας. Είναι πολύ παρεξηγημένη η υπόθεση "ντοκιμαντέρ' στην Ελλάδα. Όπως όλα στο χώρο του θεάματος γίνονται είτε στο πόδι, είτε όργανωμένα μεν από μεμονωμένους "φτωχούς και μόνους κάουμποϊς" δε. Καμία σχέση με την οργάνωση συναδέλφων τους από την αλλοδαπή. Ακόμη δεν έχω αποφασίσει αν τελικά είναι ευλογία για το είδος το γεγονός ότι δεν το έχει παραλάβει η τηλεόραση (εννοώ σε επίπεδο προβολής) ή τραγωδία. Το βέβαιο είναι ότι, όπως παντού, υπάρχουν κάποιοι επαγγελματίες "παίρνω-επιδότηση-κάνω-τέχνη/"τέχνη"-και σας γράφω ... αλλά υπάρχουν και οι μερακλήδες που με χίλιους δύο τρόπους καταφέρνουν να γυρίσουν τα φιλμάκια τους. Ελπίζω φέτος να μη "μάθουμε" το φεστιβάλ λόγω κόντρας ή / και επεισοδίων. Δεν τού αξίζει! (εκτός αν αυτό είναι η μόνη λύση...)
καλή συνέχεια
www.u-hoo.gr/gianniskafatos
www.u-hoo.gr/gianniskafatos
γητεύτρια...
Παράτα τη λίμνη Λεμάν κι έλα στη χώρα του αμάν! Ωχ, αμάν- αμάν...
ggl...
μα, τι εφευρετικό μυαλό ειν' αυτό; ποιοι συνειρμοί σε οδηγούν να ξετρυπώνεις τέτοια happy βιντεάκια;
giannis kafatos...
φίλτατε, δε σημαίνει ότι όποιοι παίρνουν επιχορηγήσεις κάνουν λιγότερο καλά τη δουλειά τους από ερασιτέχνες κιν/φιστές. Συμβαίνει αυτό που λες, οι "κάνω τέχνη για την τέχνη" (προσωπικά μου αρέσουν αυτοί οι τύποι!), αλλά και η σοβαρή τέχνη ανέκαθεν βασιζόταν είτε στους χορηγούς, είτε στην πολιτειακή στήριξη. Ειδικά το σινεμά είναι βιομηχανία, μια πολύ διαφορετική και δαπανηρή τέχνη απ' ότι η ποίηση ή τα εικαστικά, αν θες. Θυμάμαι ως φοιτητές κιν/φου, νομίζαμε πως θ' αλλάξουμε τον κόσμο, μέχρι που μιαν ωραία πρωΐα πήγαμε απ' τα γραφεία της KODAK κι έπρεπε να μας υπογράψει ο τάδε γραβατωμένος υπάλληλος προκειμένου να παραλάβουμε τα κουτιά του φιλμ. Και μένα το πρώτο ντοκιμαντέρ μου έγινε με λεφτά που είχα βάλει στην πάντα συν την απαραίτητη...γονική συμπαραγωγή. Φρόντισα βέβαια να μη λειτουργήσω απλά βάσει της καλής διάθεσης των φίλων, μα να πληρωθούν κιόλας οι άνθρωποι. Το επόμενο, όμως, ντοκιμαντέρ το έκανα παίρνοντας χρήματα από το Ελληνικό Κέντρο Κιν/φου. Από τον ίδιο φορέα που το έβγαλε και στη διανομή. Το ζήτημα "ντοκιμαντέρ" είναι ανεξάντλητο. Ας μη θίξω και το γεγονός πως και η κουτσή Μαρία πιάνει πλέον μια βιντεοκάμερα και νομίζει πως έγινε αυτομάτως και...Ζαν Ρους. Ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει- δε θα πάψω να το φωνάζω αυτό- όμως όταν συναντάς επίδοξους ντοκιμαντερίστες κι έχουν ως πρότυπο τις τηλεοπτικές εκπομπές έρευνας και όχι τους αυθεντικούς ποιητές της εικόνας, εκεί, ναι, γίνομαι δογματικός. Και δυστυχώς η τάση του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης είναι να προμοτάρει την πρώτη περίπτωση.
ευχαριστώ για την εκτενή απάντηση. Προφανώς όποιος παίρνει επιχορηγήσεις δε σημαίνει ότι είναι κολλητός. Αλλά δυστυχώς το ξέρεις κι εσύ καλύτερα ότι οι περισσότεροι κολλητοί (και αναφέρομαι σε όλους τους χώρους) μπορούν να επιλέξουν και ποια επιχορήγηση θα λάβουν. Καταλαβαίνω επίσης και την αποστροφή σου για τους τηλεοπτικούς ντοκιμαντερίστες ή ‘‘ντοκιμαντερίστες‘‘ (αν προτιμάς). Αλλά επίτρεψέ μου να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου. Δεν είναι κακό τα καλά πράματα της τηλεόρασης (γιατί υπάρχουν και τέτοια) να γίνονται έναυσμα για πιθανούς δημιουργούς. Εγώ, ξέρεις, ζω από την τηλεόραση (δεν ζω γι’ αυτή όμως) οπότε ίσως είμαι πιο ανεκτικός ή λιγότερο δογματικός. Εκείνο που, φαντάζομαι θα συμφωνήσεις, λείπει από την τηλεόραση -δυστυχώς πολλές φορές - είναι η παιδεία, το backround που δεν πρέπει να λείπει από έναν ποιητή της εικόνας. ΓΙατί αν λείπει δεν θα είναι ποιητής θα είναι ‘‘φούσκα‘‘. Σου εύχομαι καλή επιτυχία κι αν μπορώ να δω καπου δουλειά σου let me know!
www.u-hoo.gr/gianniskafatos
Νομίζω ότι συμφωνούμε, Γιάννη, απλά έγραψα παρορμητικά και με παραξήγησες. Άλλο πράγμα ο τηλεοπτικός ρεπόρτερ και άλλο ο ντοκιμαντερίστας. Ίσως τελικά να ήταν για καλό ο εξελληνισμός του όρου "ντοκιμαντέρ" ως "ταινία τεκμηρίωσης". Συμφωνώ επίσης ό,τι και στην τηλεόραση μπορείς να βρεις αξιόλογα πράγματα. Ο Αυγερόπουλος, λόγου χάριν, ειν' ένας άνθρωπος που εκτιμώ πολύ τις δουλειές του και με αυθεντικό όραμα πίσω απ' ότι κάνει. Αν είχαμε δέκα Αυγερόπουλους δε θα φώναζε κανείς για το αίσχος της TV, να' σαι σίγουρος. Και υπό αυτή την έννοια, δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους τηλεοπτικούς ντοκιμαντερίστες, έχω όμως με ένα κρατικό φεστιβάλ ντοκιμαντέρ που κάθε χρόνο μπερδεύει τα μπούτια του όλο και περισσότερο. Όσο για τους κολλητούς και τις επιχορηγήσεις, δυστυχώς είναι έτσι όπως τα λες. Και στο δικό μας χώρο πιο πολύ, εφόσον τίθεται συχνά και θέμα βιοπορισμού. Εγώ δηλαδή πρέπει να μην έχω παράπονο που κουτσά- στραβά τη βγάζω με την έντυπη δημοσιογραφία. Αν παιχθεί κάπου ταινία μου, θα σε ειδοποιήσω να'ρθεις, στο υπόσχομαι. Για την ώρα, τσέκαρε τα τρέιλερ του "Ζωντανοί στο Κύτταρο" από τα δεξιά της πρώτης σελίδας του blog μου. Να' σαι καλά, ευχαριστώ για το δημιουργικό μπούρου- μπούρου.
καλημέρα, αυτό το "δημιουργικό μπουρου-μπουρου" μ' αρεσε τρελλά! Καθόλου πάντως δεν σε παρεξήγησα. Γενικά δεν είμαι παρεξηγησιάρης! Νομίζω ότι έχουμε μια κοινή γνωστή (τουλάχιστον) την Εύη Ζαφειροπούλου? Αν ναι να της δώσεις τα φιλιά μου! περιμένω την πρόσκληση!
Την Εύη την αγαπάω πολύ! Απ' τα καλύτερα παιδιά στο χώρο και η Νο 1 μακιγιέζ! Χαίρομαι, λοιπόν, που τη γνωρίζεις!
Δημοσίευση σχολίου