Η Σωτηρία σήμερα εμφανίστηκε από τις πέντε παρά, αγχωμένη που θα' ρχόταν και ο Γιώργος Χρονάς μαζί με τη Γιώτα Γιάννα να επιβλέψουν την πρόβα και να κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Πρώτος, έφτασε ο Χρονάς. Μας έφερε τσουρέκι και κρουασάν με σοκολάτα πορτοκάλι. Ύστερα από ένα τέταρτο, κατέφτασε και η Γιώτα Γιάννα. Μικροκαμωμένη, ταχύτατη στις κινήσεις της με ένα εξαιρετικά σπινθηροβόλο βλέμμα και με φρεσκολουσμένα τα μακριά κόκκινα μαλλιά της. Τους παρήγγειλα γαλλικό καφέ, έφερε το δισκάκι η Ρωσίδα από απέναντι, σφραγίστηκαν οι πόρτες του Κύτταρου και ξεκινήσαμε. Η Σωτηρία επί σκηνής να λέει τα λόγια της Γιώτας Γιάννα όπως θα έλεγε και ένα τραγούδι, ένα νέγρικο blues που καταγγέλλει, νοσταλγεί, συνειδητοποιεί, κλαίει, γελάει και τελικά εξυψώνει το Ανθρώπινο. Εγώ σε μια καρέκλα δίπλα της στο ρόλο του δημοσιογράφου Χρονά, ακίνητος και με καρφωμένα τα μάτια μου πάνω της. Από κάτω ο συγγραφέας του έργου κρατούσε σημειώσεις. Η Γιώτα Γιάννα είχε καλύψει ολόκληρο το πρόσωπο της με τα μαλλιά της και αν δεν έβλεπα το χαρτομάντηλο που είχε λιώσει μέσα στα χέρια της, δε θα μπορούσα να καταλάβω, ούτε εγώ, ούτε κανένας άλλος, το πόσο πολύ έκλαιγε. Είναι μεγάλο το μονόπρακτο σε διάρκεια. Ήμασταν έτοιμοι να πούμε του Χρονά να αφαιρέσει κάποια κομμάτια, χάριν της συγκεκριμένης θεατρικής διασκευής. Κι αυτός είχε την ιδέα, η Σωτηρία Λεονάρδου να κατέβει από τη σκηνή και να μπλεχτεί με τον κόσμο, ανάμεσα στα γκαρσόνια που θα σερβίρουν τα ποτά και στους θαμώνες. Μια Σωτηρία ντυμένη όπως ακριβώς και η Γιώτα Γιάννα, αέρινη, σαρωτική μέσα στο χώρο της, σα λιοντάρι που περιφρουρεί την περιοχή του. Δε θα χρειαστεί και μεγάλη προσπάθεια, άλλωστε όλοι επισημάναμε σήμερα τις φυσικές ομοιότητες της Σωτηρίας με τη Γιώτα Γιάννα. Όσο για την ηρωίδα του έργου, που νιώσαμε τη χαρά να την έχουμε κοντά μας, έλαμψε για τα καλά! Τέτοια ψυχική ανάταση είχα χρόνια να διακρίνω σε άνθρωπο! Μου κρατούσε τα χέρια και μου' λεγε με τον γρήγορο λόγο της λαχτάρας, της ηδονής και της ευχαρίστησης πώς τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, στην πρώτη παρουσίαση, θα βρίσκονται στο Κύτταρο όλοι οι φίλοι της, ο Γιάννης Δαλιανίδης, η Ροζίτα Σώκου, η Τζένη Βάνου και ενδεχομένως και η Καίτη Γκρέϋ. Καλά που ήταν εδώ και ο μουσικοσυνθέτης της παράστασης, ο Πάνος Φορτούνας κι έτσι μάθαμε πώς και η Γιώτα Γιάννα σύχναζε στα μέσα του ΄70 στο Trip, το διαβόητο αθηναϊκό ροκ στέκι των ολιγάριθμων τσοπεράδων. Και κάτι ακόμα: το ρόλο του δημοσιογράφου, τον εαυτό του δηλαδή, θα παίξει ο Χρονάς αυτοπροσώπως! Μου έλυσε τα χέρια, καθώς, πρώτον, ηθοποιός δεν είμαι και, δεύτερον, θα έχω πολλά στο νου μου κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, από το στήσιμο της Σωτηρίας μέχρι τις "ψείρες", τα μικρόφωνα και τα απαιτούμενα λιγοστά ηχητικά εφέ. Το κινητό του Χρονά χτύπησε και πήγε λίγο παραπέρα. Ήταν η Λένα Πλάτωνος λογικά στρεσαρισμένη με την παρουσίαση της 18ης Μαρτίου. Θα πάνε όλα καλά! της είπε και μετά το ίδιο είπε και σε εμάς. Η Γιώτα Γιάννα μας φίλησε όλους ξεχωριστά κι έπειτα οι δυο τους χάθηκαν στην Ηπείρου, ανηφορίζοντας προς την Αχαρνών. Έξω ήδη είχε σκοτεινιάσει και αν δεν έμπαιναν στο Κύτταρο οι μουσικοί της μπάντας του Bob Brozman, που παίζει σε λίγες ώρες, τίποτα δε θα μπορούσε να με ξεκολλήσει από τις 15 πυκνογραμμένες σελίδες του Βελούδινου υπόγειου της Γιώτας Γιάννα.
4 σχόλια:
Υπεροχα(ανυπομονουμε αγαπητε:)
"ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ
«Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ»
Διαμαρτύρομαι για την «ακατάλληλη», ώρα προβολης [Κυριακή στις 1 το πρωί]
της εκπομπής «Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ»,
και ζητώ την άμεση αλλαγή της σε μια πιο «ανθρώπινη» ώρα.
Υπ οψιν. Κα ΤΣΙΛΙΚΟΥΝΑ και κάθε άλλο αρμόδιο της ΕΡΤ."
Κάντε το τώρα και διαδωστε το.
keep@ert.gr
Μας έφτιαξες με την περιγραφή σου! Ααααχ! Να δω τί θα κάνω που θα σκάσω αν δεν τα καταφέρω...
ggl...
έτσι, να ανυπομονείτε ώστε να περάσετε από το Κύτταρο!
kulturosupa...
τι να πω, ελπίζω να ευαισθητοποιηθεί η κα...Τσιλικούνα. Δηλαδή, τι να πούμε κι εμείς που ενώ σε όλη την πολιτισμένη Ευρώπη υπάρχει ζώνη ταινιών μικρού μήκους, εδώ τις πετάνε στις δύο και τρεις το ξημέρωμα, λες κι είναι ρετάλια των σήριαλς και των δελτίων ειδήσεων!
γητεύτρια...
εσύ να δεις πως μ' έφτιαξες με το ποίημα του Ζακ Πρεβέρ!
Δημοσίευση σχολίου