Πέμπτη 22 Μαΐου 2008

NICOLAI DUNGER: THIS CLOUD IS LEARNING ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 1 ΕΥΡΩ!

Άλλη μια καθιερωμένη βόλτα στο κεντρικό Metropolis, μπας και ανακαλύψω τίποτα παλιακό, απ' αυτά που μου αρέσει συνήθως να σκαλίζω, εφόσον για οτιδήποτε καινούργιο ενημερώνομαι, θέλοντας και μη. Κι έτσι, ενώ κρατούσα ήδη στα χέρια μου μια διπλή συλλογή τραγουδιών του Rod Stewart με ηχογραφήσεις της περιόδου 1969- 1974, το μάτι μου έπεσε σ' ένα πανέρι στο πάτωμα του καταστήματος, σε μια γωνιά, με την ταμπελίτσα να γράφει πάνω CDs 0,90 ευρώ! Κοίταξα λίγο γύρω για να δω μήπως με βλέπει κανείς κι ύστερα γονάτισα σχεδόν ψάχνοντας τις προσφορές στο πανέρι, που σίγουρα όλοι θα σνόμπαραν. Από τις σπάνιες φορές που για να αγοράσω το cd ενός καλλιτέχνη με τράβηξε το εξώφυλλο και όχι το όνομα του! Το ομολογώ, ο Σουηδός τραγουδοποιός Nicolai Dunger μού ήταν παντελώς άγνωστος. Πριν λίγο διάβασα μέσω διαδικτύου ό,τι ήταν παλιός ποδοσφαιριστής κι ό,τι έχει εκδώσει αρκετούς αγγλόφωνους δίσκους, αξιοποιώντας το ιδίωμα της ακουστικής folk- pop- rock μουσικής γλώσσας! Κάτι που το καταλαβαίνει κανείς, ακούγοντας το πρώτο track του άλμπουμ This cloud is learning (1999) που πήρα σήμερα από τον κάλαθο αχρήστων του Metropolis. Στο εξώφυλλο, ο Dunger με την κιθάρα του σα να βλέπεις τον συχωρεμένο Tim Hardin από κάποιο folk φεστιβάλ των 60s! Δώδεκα ηλεκτροακουστικές μπαλάντες με καλό και ψαγμένο στίχο και μια φωνή που άλλοτε θυμίζει τον Tim Buckley και άλλοτε τον Kurt Cobain των Nirvana. Επίσης, μια φροντισμένη ενορχήστρωση με κυρίαρχους τους ήχους της κιθάρας, της φυσαρμόνικας, του πιάνου, αλλά και του αγαπημένου μου harpsichord! Ήδη έχω ακούσει και ξανακούσει τα τραγούδια While birds become fishes, What tomorrow και το υπέροχο All I Know, που διαρκεί μόλις ενάμισι λεπτό και κλείνει το δίσκο! Αν σας αρέσουν οι songwriters, είτε αυτοί έρχονται απ' το παρελθόν, είτε ανήκουν στην εποχή μας (Damien Rice, James Blunt), τότε σίγουρα ο βόρειος, μα καθόλου ψυχρός, Nicolai Dunger θα σας κερδίσει! Απ' ότι είδα, έχουν μείνει ακόμη πέντε- έξι κομμάτια. Εγώ, πάντως, χτύπησα διάνα με 90 λεπτά μόνο. Τι παίρνεις πια με λιγότερο από 1 ευρώ; Ένα εισιτήριο λεωφορείου, όχι ολόκληρο έργο τέχνης...

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

molis t' agorasa! Perfect! Thanks!

BOSKO είπε...

ανώνυμος...
και καλά έκανες! Εγώ thanks!