Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

ΟΤΑΝ Ο ΘΑΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΒΑΦΗ & Ο ΗΛΙΑΣ ΛΙΟΥΓΚΟΣ ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΕ ΛΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ!


Θα μπορείς να πάμε για ηχογράφηση κατά τις έντεκα το πρωί, ρώτησα χθες βράδυ τον Θάνο Σαμαρά, ή μήπως δε θα μπορείς να ξυπνήσεις; Ξυπνάω κατά τις οχτώ, μου απάντησε. Και ξεκινήσαμε! Στις δέκα και τέταρτο ακριβώς!

Προορισμός μας το Παγκράτι και το στούντιο του συνθέτη Νίκου Χαλβατζή, άρτι αφιχθέντα από την Κοζάνη και πολιτογραφημένου, μονίμως πλέον, Αθηναίου. Ο Θάνος ήταν εκείνος που ουσιαστικά μας παρακίνησε να ξεκινήσουμε τη δουλειά αμέσως. Διαφορετικά, πολύ πιθανό ήταν να είμαστε ακόμα εκεί με τον Νίκο, να καπνίζαμε και να πίναμε καφέδες.

Δυο- τρεις βόλτες έκανε ο ηθοποιός μέσα στο διαμέρισμα, βγήκε στο μπαλκόνι, κάπνισε, έδιωξε το όποιο άγχος του κι έπειτα στήθηκε μπροστά στο έτοιμο μικρόφωνο με τα ποιήματα του Κωνσταντίνου Καβάφη στα χέρια του.

Τουλάχιστον με πλάνες ας γελιούμαι τώρα
την άδεια την ζωή μου να μη νιώθω.
Και ήμουνα τόσες φορές τόσο κοντά.
Και πώς παρέλυσα, και πώς δειλίασα

γιατί να μείνω με κλειστά τα χείλη
και μέσα μου να κλαίει η άδεια μου ζωή,
και να μαυροφορούν οι επιθυμίες μου.

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι
στα μάτια, και στα χείλη τα ερωτικά,
στ' ονειρεμένο, το αγαπημένο σώμα.
Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι.

Αυτό που μου άρεσε στην απαγγελία του Θάνου ήταν ότι δεν έφτυνε μία- μία τις λέξεις με στόμφο, όπως συνήθως παγιδεύονται ηθοποιοί που καλούνται να υπηρετήσουν τον λόγο ποιητών του διαμετρήματος ενός Καβάφη!

Η ποίηση του Καβάφη είναι συχνά πεζογραφική, παρατήρησε ο Θάνος, σα να γυρνούσε σπίτι του τα ξημερώματα και να καθόταν να γράψει τις εμπειρίες άλλης μιας βραδιάς που μόλις έλαβε τέλος.

Ως...αμοιβή για τον δανεισμό της φωνής του με το επερχόμενο τεύχος- cd της Οδού Πανός, υποσχέθηκα στον Θάνο Σαμαρά να πάμε παρέα σύντομα απ' το σπίτι της αγαπημένης του, Λένας Πλάτωνος, ώστε ν' ακούσει κι αυτός σε πρώτη παγκόσμια τις δικές της τριπαριστές μελοποιήσεις στον Καβάφη!

Ολοκλήρωσε και ο Ηλίας Λιούγκος τη μουσική του κουνδουρικού ντοκιμαντέρ! Αυτή τη σπάνια φωτογραφία του Μάνου Χατζιδάκι που βρίσκεται πάνω στο πιάνο του Ηλία, από το 2001 ήθελα να απαθανατίσω.
Κι εκεί, στο δεύτερο home studio της σημερινής μέρας, ο Λιούγκος δεν είχε μπροστά του τα ποιήματα του Καβάφη, αλλά τους στίχους της Νικολακοπούλου. Πήρε την κιθάρα του, μου έπαιξε για πρώτη φορά το τραγούδι, με αγωνία σχεδόν, και το τραγούδησε με τη ζεστή φωνή του! Η μελωδία του, τόσες ώρες μετά, ακόμη γυρίζει στο κεφάλι μου!

46 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είσαστε δύο καλλονοί...

"Αισθηματική ηλικία" είπε...

Αχ αυτό το τεύχος της Οδου Πανός να ξερατε με ποση λαχτάρα το περιμένουμε.

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
Είμαστε και φαινόμαστε!

BOSKO είπε...

"Αισθηματική ηλικία"...
που να δεις όταν θ' ανακοινώσω τι άλλο θα περιέχει το cd!
και μου το' λεγες: "δε γινόμαστε παραγωγοί, ρε bosko;"

Ανώνυμος είπε...

Ashima tha itan na valeis ke tin Anna Vissi na pei ena tou Kavafi?

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
Ωραία ιδέα, ρε συ, και την έψαχνα. Πες της να μου κάνει ένα τηλέφωνο.
Θα περιμένω, ΟΚ;

Ανώνυμος είπε...

Ε λοιπόν δεν έχετε γούστο καθόλου σε αυτό το βλογκ!
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΗ ΒΙΣΣΗ; Ολοκληρη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΝΔΗ εχει να ΕΠΗΔΗΞΕΙ αυτή η χώρα!!

Δέσποινα
(μη Βανδή! Σιγά μην έγραφε εδώ η θεά)!!

Λούτρινος είπε...

Τώρα που η Βίσση θέλει να κάνει στροφή στο ποιοτικό μια χαρά θα της έρθει. Έκαστος στο είδος του γι' αυτό λέω μπράβο στη Δέσποινα που υποστηρίζει αυτό που κάνει.Η βίσση μόνα αν πάρει κανά κιλό και μείνει άπλυτη μπορεί να έχει ελπίδα..

BOSKO είπε...

Δέσποινα...
βαλτή απ' τον Λούτρινο είσαι κι εσύ;

BOSKO είπε...

Λούτρινος...
μα δε βαρέθηκες, ρε παιδί;
απορώ πραγματικά!

* zarzuela, ou es- tu?

Ρωμανός Σκλαβενίτης-Πιστοφίδης είπε...

Τι μου κάνετε κύριε bosko
έχω ψιλο-φρίξει με τη σχολή μου, η οποία είναι συνώνυμη της ΔΑΠ και των οίκων ραπτικής.
Πώς τα καταφέρνεις και κάνεις τόσες αναρτήσεις ρε γαμώτο?!
Εγώ θέλω να γράψω, αλλά δεν ξέρω πού θα βρω το χρόνο!
αααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα

Ανώνυμος είπε...

σαπίλα

BOSKO είπε...

Σ.Π.Ρ. ...
χαιρετισμούς από Ζαχάρω!

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
στη μάπα σου!

ξύλο στους ηλίθιους είπε...

Ανώνυμε εσύ είσαι μια σαπίλα και ένα ζώον και μισό που πάσχεις μεγάλη βλακεία και χαζομάρα. Μη τα βάζεις με τον Αντώνη γιατί θα έχεις να κάνεις μαζί μου.

BOSKO είπε...

ξύλο στους ηλίθιους...
thanx για το support, όποιος/α κι αν είσαι...
πολύ πλάκα σπάω μεσημεριάτικα!

Ρωμανός Σκλαβενίτης-Πιστοφίδης είπε...

Όσο απίστευτο κι αν είναι, ένας φίλος από τη σχολή είναι από τη Ζαχάρω! χαχα
Τσέκαρε, σε παρακαλώ: βρήκαν γυναίκες τελικά;

Ανώνυμος είπε...

ποσο σιγουρος ειμαι πως ολοι αυτοι οι ανωνυμοι και οι λουτρινοι κ οι ζουρζουελες ειναι το ιδιο προσωπο.
ουτε ο πεσσοα να ησουν κυρ-μποσκο.

BOSKO είπε...

Σ.Π.Ρ. ...
ΟΚ, θα σου πω αν πέσει κάτι στην αντίληψη μου!

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
βρε καλώς τον γραφικό ποιητή του ίντερνετ!
καιρό είχες να μου γράψεις, σου' λειψα ε;

Ανώνυμος είπε...

Ε, όχι και βαλτή, έχω τη δική μου προσωπικότητα. Ας μην ήσουν κι εσύ ωραίο και αξιόλογο παιδί για να μην σε πειράζω.
Αν δε σ΄αρέσει το σέβομαι και δεν θα το ξανακάνω.

Δέσποινα

BOSKO είπε...

Δέσποινα...
όχι, όχι, να' ρχεσαι όποτε γουστάρεις και να σχολιάζεις.
ένας λόγος παραπάνω που σπάζονται μερικές- μερικές ασημαντότητες.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ BLOG ΣΟΥ.
ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΩΣ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΘΑ ΕΒΑΖΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΧΕΙΑ ΗΧΟΥ.?

Ανώνυμος είπε...

Ανόητο ανώνυμο ζουζούνι, πόσο μαύρα μεσάνυχτα μπορεί να έχεις από στυλ γραφής (που κάνεις και τον ποιητή τρομάρα σου) για να λες ότι ο Λούτρινος και η zarzuela είναι το ίδιο πρόσωπο! Αν συνεχίσω να στο αναλύω θα σου δημιουργήσω υπαρξιακό πρόβλημα, κάτι που δεν έχω πρόθεση να κάνω, αγαπουλίνι μου.

zarzuela (με τ' όνομα)

BOSKO είπε...

zarzuela...
είδες, ρε θαρθουέλα;
θα μας κάνουν ν' αποκαλύψουμε την ταυτότητα σου και δε λέει!
γράφε, γράφε εσύ και γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος!

michael_025 είπε...

Μποσκίτο, λεβέντη μου, τα ονόματα στο palazzo σου μοιάζουν σαν απαστράπτουσες βενετσιάνικες μάσκες τις νύχτες του Rialto. Κρύβουνε πρόσωπα αλλά όχι και βλέμματα πυροκλαστικά ούτε ψυχές φιλοπαίγμονες (και πρόσεξε, είναι ατόπημα βαρύ η αποκάλυψη, πραγματική Αποκάλυψη!)

Δια ταύτα και η ερίτιμος κυρία Ζarzuela δεδικαίωται πλήρως. Τι λέει εν άλλοις λόγοις η χαριτόβρυτος Ισπανίς δεσποινίς; Πως για όποιον «κόβει το ματάκι του», είναι φαεινότερον ηλίου πόσο το ύφος διαφέρει από σχόλιο σε σχόλιο, κι αλίμονό του που γράφει και δεν ξέρει να διαβάζει. Κάλιο να τη στήσει έξω από την Εφορία να γράφει αιτήσεις, προς δυο ευρώ εκάστη.

Πρέπει, λέω, τζιγέρι μου, να είσαι μαϊστορας της γραφής κι όχι ένας απλός σχολιογράφος της νύχτας, όπως οι αφανείς μετριότητές μας, για να απατήσεις έναν ποιητή -προφανής η σπάνις αμφοτέρων των ειδών. Κι εσύ, μυστηριώδη μου, για να περνιέσαι ποιητής μαγγιώρος και ψαγμένος, πρέπει νά ‘χεις προ πολλού κάνει τις vocalises σου προς εξάσκησιν, με τα αναγκαία «a la maniere de» των παλαιών δασκάλων αυτής της τέχνης, ειδεμή, φίλε μου, είσαι χαλκός ηχών και κύμβαλον αλαλάζον ο δυστυχής και πλέον δυστυχείς όσοι τους χάλκινους αλαλαγμούς και τους κρωγμούς σου ακούνε για τραγούδια.

Έχει το γράψιμο, Άγνωστε νέε (;) μου, μυστικά που δεν τα ξέρουν όλα τα μυαλά τα νηστικά. Κι όπως τα ανορεξικά μοδέλα μάλλον για κρεμάστρες χρησιμεύουν παρά για πύρκαυλα θήλεα, ούτω κι εσύ θα χρησιμεύσεις μάλλον για ρεντίκολο των αηδών αοιδών παρά για αηδών.

jb

zarzuela είπε...

Κύριε JB μου να είστε καλά, θα σας στείλω ένα φορτηγό σοκολατάκια Γκοντίβα στη γιορτή σας, ένα βυτιοφόρο J&B 25 ετών και ένα κοντέινερ κοχίμπες να έχετε να τρωγοπίνετε και να καπνίζετε όταν γράφετε. Αμάν πια μπάφιασα με όλους τους δήθεν που αφήνει αυτό το παιδί και μπαινοβγαίνουνε εδώ μέσα, όλοι πραγματογνώμονες γραφολόγοι μου γίνανε και ειδικοί σε θέματα γραπτού λόγου, να τους πάρει το δρακουλότεκνο ο Γερουλάνος να τους βάλει στο ΕΚΕΒΙ να κανονίζουνε τα κοπυράιτ. Αλλά δε φταίνε αυτοί κ. JB μου, ο Μπόσκο φταίει που είναι ψυχούλα και τους λυπάται και δεν τους ρίχνει πίσσα και πούπουλα και τους αφήνει να διασύρουνε μια zarzuela που κακό χρόνο νάχουνε. Εξαιρείται ο Λούτρινος που του έχω αδυναμία γιατί με φτιάχνει το παλιόπαιδο το ομολογώ με κακομάθατε κύριε πρέσβυ...
Ουφ συγχύστηκα πάλι κυριακάτικα και θα πέσει το μαλλί σαν τη Διαμαντοπούλου στη σάουνα θα γίνω.

BOSKO είπε...

αι δοίο όρφα ναι...
νόστιμο το nickname, πόση ώρα σου πήρε για να το βρεις;
ναι, μου αρέσει το τζέρτζελο και σ' ευχαριστώ που μου δίνεις την ευκαιρία για ακόμη ένα.
άκου, λοιπόν, παλιομαλάκα: ο άνθρωπος που τολμάς να πιάσεις στο κωλόστομα σου, ξέρεις πολύ καλά πως έχει αφήσει το κατιτίς του σ' αυτό που λέγεται νεοελληνικός πολιτισμός.
σε αντίθεση με σένα που η Αποτυχία είναι το βασικό συστατικό όλων των τομέων της ζωής σου. Κι όταν λέω "όλων", εννοώ "όλων", κάτι παραπάνω θα ξέρω.
κατά τ' άλλα, χαίρομαι που ο φθόνος σου κάθε φορά σε ξεσκεπάζει.
τέλος, να πεις στη γυναίκα σου ναρθει να πάρει την κιλότα της που ξέχασε σπίτι μου.
την τωρινή σου εννοώ, διότι η πρώην σου τυχαίνει να' ναι και φίλη μου.
άκου να μιλάς εσύ για τρολ, γελοίε τενεκέ! Που κινητοποιήθηκε ολόκληρος μηχανισμός για να κλείσει το ιντερνετικό μπουρδέλο σου.
είσαι φουκαράς, ταλαίπωρος, αντιπαθής και το, κυριότερο, παντελώς ασήμαντος στα της τέχνης, για την οποία- τρομάρα σου- κόπτεσαι κιόλας.
όξω πούστη απ' την παράγκα!

karabiberim είπε...

Δεν είνε δύο αι ορφαναί, πέντε είναι και ταλαιπωρούν το δύστυχο υπογάστριό του. Γιατί το αι-δοίο χρόνια έχει ως φαίνεται να το δει κι αν τόχει δει ποτέ.

zarzuela είπε...

Απαπάάάά! Γίνεται κάτι και δε μας το λέτε; Θα σκάσω. Ελπίζω να μην έκανε κάτι κακό ο Λουτρινάκος. Ανησυχώ...

BOSKO είπε...

karabiberim...
σαν πολύ ασχοληθήκαμε με την ασημαντότητα, μου φαίνεται.
πες τα, karabiberim μου, με τον μοναδικό σου τρόπο.
ούτε τα παπούτσια σου δεν ειν' ικανός να σου δέσει!

BOSKO είπε...

zarzuela...
καλώς το κορίτσι!
μπα, μη σκας, ο Λουτρινάκος τουλάχιστον ειν' ειλικρινής, γουστάρει τη Ντέπι και τίποτα παραπάνω!
αλί σε κάτι αποτυχημένους ποιητάς που δεν τους διαβάζει ούτε η ίδια τους η μάνα!

karabiberim είπε...

Φοράω παντοφλέ!
Θα τον προτείνω για τον Χρυσό Τρίφτη της Ακαδημίας Γραμμάτων και Τεχνών της Ζιμπάμπουε. Τον δίνουνε σε όποιον κάνει το καλύτερο ξύσιμο (...λεμονιών -εννοείται). Να φτιάχνει καμιά γιαουρτόπιτα της προκοπής γιατί τον βλέπω με μπόλικη πρώτη ύλη.

BOSKO είπε...

karabiberim...
είμαστε με παρέα στη Ζαχάρω, διαβάσαμε το σχόλιο σου και χτυπιόμαστε κάτω απ' το γέλιο!
μιλάμε, ο άνθρωπος είναι άρρωστος, ενδεχομένως και να αξίζει τη συμπόνοια μας.
είδες, ρε γμτ, πώς κάνει η αποτυχία τους επίδοξους καλλιτέχνες;
άσχημα θα του καθόταν μια τέτοια θεσούλα κατά Ζιμπάμπουε μεριά;

zarzuela είπε...

Μποσκουέλο, έφυγε ένα βάρος από πάνω μου. Ουφφφφ! Κι ετοιμαζόμουνα να πάρω ηρεμιστικά για να κοιμηθώ. Δεν ξέρω τι παίχτηκε αλλά μη συγχύζεσαι σε παρακαλώ και χαλάσει η επιδερμίδα σου. Είδες η Γιάννα τι έπαθε. Βουήξανε τα κομμωτήρια!
Ο/Η karabiberim δεν σας έχω ξαναδεί. Καλωσορίσατε, να σας βγάλουμε νεραντζάκι!

BOSKO είπε...

zarzuela...
νερατζάκι στις δυόμισι το πρωί;
μια ουισκάδα θα' ταν καλύτερη!
σ' ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, zarzuela μου, και μη χολοσκάς.
του την έχω φυλαγμένη!
στην επόμενη εκδήλωση που θα κληθεί να είναι ομιλητής (δεν πειράζει, ας κάνει κάτι κι αυτός κατά καιρούς) θα' μαι ανάμεσα στο κοινό με έναν κεσέ πρόβειου γιαουρτιού ανά χείρας.
είχα πει να το κάνω και στο παρελθόν, αλλά βαρέθηκα.
απόψε όμως που πρόσβαλλε φίλο μου, αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα να πεθάνει!

Ανώνυμος είπε...

Είστε γελοίοι που τα βάζετε με έναν ποιητή και μπλόγκερ.
Και περνιέστε και για άνθρωποι της τέχνης!
Αλλά τι περιμένεις; Άσματα και Μιάσματα, όνομα και πράγμα!

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
τι έγινε, άκουσες κεσέ γιαουρτιού κι αναστατώθηκες;
άντε, σ' έφτιαξα πάλι, ένα κι ένα για τη μαυριδερή σου σκατόφατσα, ποιητή μου!

zarzuela είπε...

Σε βρίσκω πολύ βίαιο και αναστατώνομαι νυχτιάτικα και θα κόψει και η μάσκα, έχω βάλει μια καινούργια που μου συστήσανε με άργιλο, να με δεις θα τρομάξεις, σαν τον Άη Γιάννη το Ρώσο είμαι. Πάντως άμα το αποφασίσεις με το γιαούρτι να είναι απ' αυτά τα υγιεινά που κάνουνε καλό και στο έντερο...

BOSKO είπε...

zarzuela...
έννοια σου και θα σ' τονε κάνω γω να μην έχει χέρια να ξαναπατήσει πληκτρολόγιο ο καραγκιόζης!
όσο για το γιαουρτάκι, θα προτιμήσω κλασικό, χωριάτικο, α λα παλαιά, να κολλήσει στα μούσια του.
άσε που 'χω μάθει ότι βρωμάει ολόκληρος σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου.
επομένως, πάλι καλό θα του κάνουμε! Αυτά είναι, βλέπεις;

zarzuela είπε...

Αααα τώρα κατάλαβα με ποιητή τάχεις βάλει απόψε. Μα ποιητής και μπλόγκερ γίνεται βρε αγόρι μου; Καμιά ψωνάρα θα είναι σίγουρα ή κανένας μέλλων υφυπουργός σαν τη φίλη μου την Άντζελα που έχει γράψει το "Αυτοκολητάκι". Μπόσκο μην τονε βρίζεις μπορεί να χρειαστείς καμιά επιχορήγηση. Κράτα πισινή.

zarzuela είπε...

Άμα έχει και μούσια θα είναι σίγουρα σοβαρός άνθρωπος και θα μου αρέσει δεν το συζητώ, τον θυμάσαι εσύ τον Ιπποκράτη Σαβούρα που ήτανε κτηνίατρος και πολιτευότανε κιόλας με τη ΝΔ; Που να τον θυμάσαι, κι εγώ αγέννητο ήμουνα αλλά τον έχω δει σε φωτογραφίες και είχε και μούσια, έκτακτος κύριος!!!

BOSKO είπε...

zarzuela...
αχαχαχαχαχαχα!
μπα, δεν παίζει κάτι τέτοιο, έχω μάθει επίσης ότι είναι αντιπασόκος όσο δεν πάει. Και καλά τώρα, ξέρεις, τάχα μου, ιδεολόγος...δε λες καλύτερα που μπορώ να τον συντρίψω κανονικά με ένα- δύο τηλεφωνηματάκια, μα δεν το κάνω, διότι πάνω απ' όλα είμαστε καλοί άνθρωποι εμείς, zarzuela μου;
όπως το λες, γίνεται ποιητής και μπλόγκερ; ασ' τον να γράφει να ξεθυμαίνει, το ίντερνετ προσφέρεται ως εκτόνωση της νοσηρής αγαμίας!

BOSKO είπε...

zarzuela...
αυτός δεν ήτανε που' χε υψώσει τη φωνή του στον Καραμανλή και τον σουτάρανε απ' τη ΝΔ το ΄80;
μπροστά στον ποιητή μας, όμως, ο Σαβούρας είναι ομορφάνδρας!

zarzuela είπε...

Α-ντι-πα-σό-κος; Πες του έχασα πάσαν ιδέα κρίμας το μούσι, να το ξυρίσει να γίνει μπέιμπι φέις σαν τον Αρούλη που τον έλεγε ο Θόδωρος Σαλώμη. Φαντάζομαι τι ποιήματα θα γράφει -ουουου σκοτοδίνη μου έρχεται- από κείνα της Αποστολικής Διακονίας "είμαι μικρούλα χριστιανή" και τέτοια.

BOSKO είπε...

zarzuela...
χωρίς να πέφτεις έξω, σου λέω ότι γράφει λίγο καλύτερα...λίγο όμως, πολύ λίγο, μια σταγόνα, μη φανταστείς!
ε, ρε γέλιο πάλι απόψε!