Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

οι-θεραπευτικές-συνέπειες-του-σταρχιδισμού-στη-σύγχρονη-ελληνική-κοινωνία

Οι ιστορίες για ανθρώπους που ψαχουλεύουν στα σκουπίδια πληθαίνουν. Πριν ένα χρόνο κάτι τέτοιο θα ακουγόταν υπερβολικό. Το βλέπω και σε μένα τον ίδιο: τα 1.500 ευρώ που περίμενα από εφημερίδα ευρείας κυκλοφορίας έγιναν μετά βίας 400 κι αυτά μεσ' στον Αύγουστο (σιγά μην πληρώνεται κανείς τον πιο νεκρό μήνα του χρόνου), αφού, σύμφωνα με την υπεύθυνη ύλης του εντύπου, αργήσαμε να κόψουμε το δελτίο παροχής. Τα νεύρα που είχα σαν τ' άκουσα δεν περιγράφονται! Αν τό 'ξερα, κυρά μου - μού 'ρθε να της πω - δεν θα ξενυχτούσα για δεκαπέντε μέρες προκειμένου να προλάβετε εσείς να βγείτε στα περίπτερα στην ώρα σας! Και να της τά 'λεγα, τι θα κέρδιζα; Σάμπως θα μου έδιναν τα συμφωνημένα υπόλοιπα 1.100 ευρώ, με τα οποία εγώ υπολόγιζα να βγάλω το καλοκαίρι μέχρι την είσπραξη της επιστροφής φόρου; Πάλι καλά που περιμένω και την εν λόγω βαρβάτη επιστροφή φόρου...Αν την εισπράξω σχετικά γρήγορα και δεν με περάσουν από χίλιους ελέγχους, καθάρισα μέχρι τα μέσα της επόμενης χρονιάς, εννοείται ζώντας συντηρητικά, δίχως καθόλου περιττά έξοδα. Τον καιρό αυτό, όπως μού 'λεγε προχθές και η Πλάτωνος, σου έρχονται 180 ευρώ και χαίρεσαι σα να έχουν ακόμη ένα μηδενικό στο τέλος! Τι θα κάνουμε, γαμώ την ατυχία μου μέσα, πως θα τη βγάλουμε σ' αυτό το κωλοκράτος που γεννηθήκαμε; Έβλεπα χθες στο Σύνταγμα τον άλλον που κρατούσε πανό με το τσιτάτο Κανένα σπίτι στις τράπεζες. Τον πλησίασα και τον ρώτησα αν μένει ακόμη στο ίδιο σπίτι. Ναι - μου απάντησε - μέχρι να μου το πάρει η τράπεζα. Ας μην έπαιρνες δάνειο, του απάντησα κι εγώ υποτιμητικά κι έφυγα. Μάθαμε όλοι στα δάνεια...Ακούς εκεί διακοποδάνειο, δεν έχω ακούσει τίποτα πιο μικροαστικό. Η άλλη, πάλι, κλαίει κι οδύρεται που της έκοψαν δύο επιδόματα! Και πως να μην κλαίει; 1.000 ευρώ ήταν ο μισθός της, τσίμπαγε άλλα δύο χιλιαρικάκια απ' τα επιδόματα, έδινε τα 500 στο δάνειο του σπιτιού, της έμεναν συνολικά 2.500 ευρώ μηνιαίως και τώρα κοιμάται αγκαλιά με την πεθερά της και της κακοφαίνεται και μάλιστα δηλώνει αγανακτισμένη στην πλατεία Συντάγματος! Δηλαδή, το καρκινοπαθές άτομο που γνωρίζω και που πρέπει στο εξής να πληρώνει το φάρμακο-αντίδοτο στις παρενέργειες των χημειοθεραπειών, τι να κάνει; Να βγει με μπαζούκας κι όποιον πάρει ο Χάρος; Υπάρχει βέβαια κι η άλλη άποψη, η πιο οπτιμιστική, του αιωνίως μποέμ φίλου, Ανδρέα Ταρνανά. Τον βρήκα τις προάλλες να λιάζεται σε παγκάκι της Ακαδημίας. Πως τη βγάζεις; τον ρώτησα. Να, μου χρωστάνε 500 ευρώ, απάντησε, αλλά δε βαριέσαι...Πώς δε βαριέσαι; τον συμβούλευσα. Να τους κυνηγήσεις να τα πάρεις τα λεφτά σου. Σώπα, βρε αδερφέ, για φλώρο με πέρασες νά 'χω ανάγκη 500 ευρώ; είπε και με τσάκισε, εφόσον κι ο ίδιος ήξερε αυτό που ήξερα, το ότι δηλαδή ενδεχομένως και να μην είχε να φάει. Θυμήθηκα τότε μιαν ακόμη αλησμόνητη σουρεαλιστική ατάκα του Ταρνανά. Ανδρέα, πά 'να δούμε Μάρκο Φερέρι; τού 'χα τηλεφωνήσει κάποια μέρα πριν πολλά χρόνια. Σώπα, βρε αδερφέ - μού 'χε απαντήσει και τότε - σιγά τώρα εγώ, 1.90 μπόι μην τρέχω να βλέπω Μάρκο Φερέρι! Τέλος πάντων, αν όλοι είχαμε τα μυαλά του Ταρνανά ή του Κυρίου Ιλό πιθανώς να ζούσαμε σ' έναν καλύτερο κόσμο, αυτόν της πλήρους κοινωνικής απελευθέρωσης, έλα όμως που σε ζώνουν οι λογαριασμοί και τα ενοίκια και σε κάνουν να μένεις μ' ανοιχτό στόμα τουλάχιστον μία φορά το μήνα...Μήπως να τα γράψουμε όλα στ' αρχίδια μας, κοινώς να εθιστούμε στο νέο πρωτοποριακό φάρμακο, μπας και βρούμε την υγειά μας και γλιτώσουμε τα άλλα τα πιο γνωστά και οικεία σε όλους πλέον φάρμακα;


Κι επειδή μόλις κλείσαμε το τηλέφωνο με τον φίλτατο μουσικοσυνθέτη Δαμιανό Πάντα, ο οποίος ούτε λίγο-ούτε πολύ μού ζήτησε να συνεργαστούμε σε έναν κύκλο τραγουδιών που θα θίγουν τα κακώς κείμενα της νεοελληνικής κοινωνίας, με έπιασε οίστρος και του αφιερώνω το παρακάτω καινούργιο στιχούργημα μου:


Βλάχο κακομοίρη Μήτσε/ δεν είναι για σε ο Νίτσε/ θά 'σαι πρόβατο της στάνης/ όσο και να παριστάνεις/ πια τον αγανακτισμένο/ όλοι σ' έχουνε χεσμένο

14 σχόλια:

niknat05 είπε...

μπαίνω το blog σας καθημερινά,αλλά δεν είχε τύχει να κάνω κάποιο σχόλιο ποτέ.διαβάζοντας λοιπόν την τελευταία σας ανάρτηση δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να γελάσω.ώρες ώρες είμαι και εγώ σαν το φίλο σας τον ταρνανά κ'λέω οκ,τι να κάνουμε κάποια στιγμή θα φτιάξουν τα πράγματα,άλλες πάλι σκέφτομαι τη ΔΕΗ που έχει λήξει απ΄τις 17 ιουνίου κ'τσιτώνομαι.θέλω ν'αλλάξουν τα πράγματα,να δω καλύτερες μέρες,να βγω κ'γω στους δρόμους,αλλά οι αγανακτισμένοι δε μου γεμίζουν κ'πολύ το μάτι,ίσως επειδή την τελευταία που κατέβηκα κάποιος συνδικαλιστής της γενοπ δεη μιλούσε για εργασιακό μεσαίωνα στη ΔΕΗ-ήμαρτον-!τέλοςπάντων διαβάζοντας αυτά τα ωραία που γράφετε αν μη τι άλλο δείχνετε πως γίνονται αρκετά πράγματα για τα οποία αξίζει να 'μαστε εδώ...

BOSKO είπε...

niknat05...
λυπάμαι, αλλά οι πηγές μου μού λένε ότι τα πράγματα θ' αλλάξουν προς το καλύτερο μετά από πολλά-πολλά χρόνια. Δε γνωρίζω την ηλικία σας, αλλά εγώ πού 'μαι 37 δεν έχω καμιά όρεξη να πενηνταρίσω (και βάλε...) προκειμένου να νιώσω κανονικός πολίτης και άνθρωπος σ' αυτόν τον τόπο. Αρχίζω να σκέφτομαι σοβαρά τη φυγή στο εξωτερικό, διότι εδώ χάμω δεν την παλεύω - ειλικρινά μιλάω. Σε ότι αφορά τους αγανακτισμένους, επειδή πρόσφατα μπλέχτηκα λίγο περισσότερο μαζί τους, λόγω των μουσικών, εύχομαι να μη θυσιάσουν το νεοσύστατο κίνημα τους στο βωμό της Κινέτας ή της Βάρκιζας, εν όψει των θερινών μπάνιων, διότι δυστυχώς αυτό πάει να γίνει. Τώρα, απόψεις θ' ακούσετε πολλές και διάφορες, από σοβαρές μέχρι αρλουμποειδείς, αυτή όμως είναι και η αρχή της δημοκρατίας.
καλωσήλθατε, λοιπόν, στα Άσματα και Μιάσματα.

Ανώνυμος είπε...

BOSKO Προβοκάρεις ασύστολα και το παίζεις και διανοούμενος απο πάνω.Για τα στεγαστικά δανεια τραβα ρωτα αυτούς που τα πήραν μονο και μόνο για να γλυτώσουν το βραχνά του ενοικίου .Διαμερισματακια πήραν όχι βίλλες στην Εκάλη.Οσο για τα επιδόματα ρωτα τους καθηγητές ή τους υπαλληλους του Δήμου με τα 1.500 καθαρα μετα απο 25 με 30 χρονια υπηρεσίας τι σημαινει να τους κόβουν το 500σαρικο ,ακομα και τους χαμηλόμισθους της ΔΕΗ ,γιατι βλέπεις οι υψιλομισθοι ειναι η μειοψηφια που θέλεις εσυ και οι εφημερίδες να μας κάνεις να πιστέψουμς.
Τώρα απο που και ως που εσυ παίρνεις βαρβάτη επιστροφη φόρου μιας και εδω και ένα χρόνο μας κλαίγεσαι ότι είσαι άνεργός; τι φόρο έχεις καταβάλει ; κατι λάκο έχει η φάβα.
Τέλος για τον Αντρέα τον Ταρνανά που τον ξέρω πολύ καλλίτερα απο εσένα μιας και είναι χρόνια φίλος μου (ξεκινήσαμε μαζι στον κινηματογράφο) απέχει παρασάγγας απο τον κο Υλό.Πρόκειται για ένα σοβαρό και υπεύθυνο άτομο και οχι έναν αμετοχο παρατηρητή της ζωής όπως προσπαθεις να τον περιγράψεις με χυδαίες εκφράσεις (αν είχα τα μυαλά του Ταρνανά).Το μόνο κακό είναι ότι σαν δασκαλος δεν κατάφερε να σε διδάξει να στέκεσαι μονος σου στα πόδια σου και όχι να το παίζεις ο μαϊντανός με τους διάσημους φίλους.
Φυσικά και δεν περιμένω να δημοσιεύσεις το σχόλιο,θέλει αρκετο θάρρος να το κάνεις .Εσυ εξάλου δημοσιεύεις μονο τα κολακευτικά σχόλια.
PUNK

Ανώνυμος είπε...

Δεδομένου ότι τα λόγια της Λένας Πλάτωνος ισχύουν δυστυχώς για τους περισσότερους Ελληνες, δεν ξέρω αν είναι προτιμότερο να πάρουμε ένα κουτί γραψαρχιδίνης να μας βρίσκεται ή το πρώτο εισητήριο για έξω...

despinach. είπε...

αγάπη και αλληλεγγύη Αντώνη...

αγάπη...

ασωτος γιος είπε...

Bosko μωρε μαζι σου και γω και συμφωνω σε ολα αλλα πως τα γραψει κανεις ολα , η μανα μου ας πουμε αν ηταν μονη της χωρις εμενα που ζω αξιοπρεπως απο τη δουλεια μου, παιρνει 310 ευρω συνταξη 80 χρονων γυναικα
πως να παρει γραψαρχιδινη? παιρνει και ενα σωρο αντιυπερτασικα χεχε
κοιτα για ολο αυτο το κινημα στο συνταγμα εχω τις επιφυλαξεις μου γιατι το 70 % ειναι ολοι αυτοι οι γνωτστοι δημοσιοι που τους κοβουν τους παχυλους μισθους η οι δεητζηδες και γενικα οσοι ειχαν μαθει ευκολα, ακομη και οι δασκαλοι-καθηγητες που εχουν τοση αδεια και το καλοκαιρι καλα θα τανα να μην μιλανε ευκολα γιαττι υπαρχει στον ιδιωτικο τομεα τοση εκμεταλευση, την ξερεις καλα
και τελικα δε πιστευω οτι υπαρχει φως στο τουνελ
οπως στρωσαμε θα κοιμηθουμε
και εννοω οταν ψηφιζαμε ...

BOSKO είπε...

PUNK...
με βρήκες στις καλές μου, γι' αυτό και σε δημοσιεύω. Διαφορετικά, όπως γνωρίζεις, θα σου έκοβα τον κώλο!
πάμε τώρα να πιάσουμε τα θέματα που έβαλες: ναι, υπάρχουν κι αυτοί οι χαμηλόμισθοι-όπως λες-ή οι εκπαιδευτικοί που έπαθαν πατατράκ, εγώ όμως μίλησα μεμονωμένα ορμώμενος από κάτι που είδα προχθές στο Σύνταγμα. Μου το απαγορεύετε, σοφολογιότατε; Θέλετε να μην εκφράζεται καμία σκέψη εδώ μέσα; Αφού βλέπω ότι με διαβάζεις καθημερινά, εμμονικά σχεδόν, ρούφα τ' αυγό σου και υποκλίσου στη γραφή μου, παπάρα!
ναι, στην ουσία άνεργος είμαι καθ' όλη τη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς, με εξαίρεση μερικές μικροδουλειές που πληρώνονται αστεία ή καθόλου. Γενική ειν' η κατάσταση. Η επιστροφή φόρου, ανόητε, είναι της προηγούμενης χρονιάς, μέσα στην οποία εγώ είχα εκπομπή στο ραδιόφωνο, έγραφα σε έντυπα με κανονικό μισθό και είχα κάνει και ταινία παραγωγής ΕΡΤ-ΕΚΚ. Θα έπρεπε, λοιπόν, να ξέρεις ότι με το νέο και ολότελα αποτυχημένο(γι' αυτούς) φορολογικό σύστημα, οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες πήραν/θα πάρουν φέτος υψηλές επιστροφές φόρου για το 2010. Αυτό όμως που θα έπρεπε να ξέρεις, εφόσον δηλώνεις φίλος του Ανδρέα, είναι ότι εκείνος δε θα έμπαινε ποτέ σε ένα ιστολόγιο εκτοξεύοντας χολή κάτω από ένα nickname, ανώνυμα δηλαδή. Είσαι μάγκας; Σ' τη σπάω; Βγες με τ' όνομα σου και πες ότι θες. Που την είδες τη χυδαιότητα μου απέναντι στον Ανδρέα; Πόσα κιλά μαλάκας μπορείς να είσαι; Ίσα-ίσα που γράφω ότι "αν είχαμε όλοι τα μυαλά του Ταρνανά, ο κόσμος θα ήταν καλύτερος". Αυτό σου μοιάζει χυδαίο εσένα; Νομίζω, φίλτατε...PUNK, ότι το νόημα και αυτού του σχόλιου σου συνοψίζεται στη φράση "ξεκινήσαμε μαζί στον κινηματογράφο"...Άρα, αν λες αλήθεια, είσαι γύρω στα 50, ίσως λίγο νεότερος. Και; Τι έγινε μετά; Να σου πω εγώ: Δεν έκανες τίποτα στη ζωή σου, βυθίστηκες στα σκατά που υπάρχουν σε μεγάλες ποσότητες μέσα σου και τώρα, όλο κόμπλεξ και κακία, επιτίθεσαι σε ανθρώπους που "προχώρησαν".
Φουκαρά μου, για λύπηση είσαι!

υ.γ. οι διανοούμενοι, ξέρεις, όσο εκτιμούν εμένα, άλλο τόσο εκτιμούν και τον Ανδρέα. Απλά αυτός δεν έχει καμία σχέση με το διαδίκτυο και κυρίως, όπως σου είπα πριν, με τα συμπλέγματα υπανθρώπων σαν και του λόγου σου. Άντε τώρα, PUNK, τράβα ν' ακούσεις Sex Pistols να φτιαχτείς λιγάκι...

BOSKO είπε...

Bad Seed...
μέχρι να βρεθεί το πρώτο εισιτήριο για έξω, εγώ ψηφίζω γραψαρχιδίνη:-))
καλημέρα

BOSKO είπε...

despinach. ...
αν και επί της παρούσης ακούγεται ουτοπική η φράση αυτή, που την ακούσαμε προχθές από τη Μαρίζα στην πλατεία, δεν έχω τίποτα άλλο από το να συμφωνήσω κι εγώ μαζί σου/της.

BOSKO είπε...

ασωτος γιος...
και μένα η εκπαιδευτικός φίλη μου, καθηγήτρια γερμανικών συγκεκριμένα σε επαρχιακό σχολείο, κινδυνεύει να μείνει άνεργη, μια και κόβουν τις ξένες γλώσσες, όπως θα ξέρεις.
υπάρχουν οι ΔΕΗτζήδες, οι αργόμισθοι, τα λαμόγια και οι πραγματικά θιγμένοι και ταπεινωμένοι απ' την κυβερνητική πολιτική, πως να το κάνουμε δηλαδή; δεν είναι όλοι ίσοι κι όμοιοι και ο καθένας έχει τις ευθύνες του για την κατάσταση. Εγώ, θα μου επιτρέψεις, έχω τις λιγότερες που δεν τους ψήφισα κιόλας. Δίκιο έχεις σε όσα λες, στη δική μου μάνα που είναι σχεδόν συνομήλικη με τη δική σου, να δεις τι τσεκούρι έπεσε στη σύνταξη της. Και θες και μιαν άλλη μαύρη αλήθεια; Εσύ μπορεί να έχεις επιχείρηση και να ζεις αξιοπρεπώς - ειλικρινά χαίρομαι γι' αυτό - εδώ πέρα, όμως, παρατείνω την παραμονή της μάνας μου στο σπίτι μου, παρ' ότι έχει αναρρώσει η γυναίκα, μόνο και μόνο για να τη βγάζουμε με τη σύνταξη της. Κατάντια κανονική, αγαπητέ. Γι' αυτό σου λέω: Γραψαρχιδίνη για να μη μας δέσουν με κάνα ζουρλομανδύα καλοκαιριάτικα...

niknat05 είπε...

26 είμαι με πτυχίο πανεπιστημίου,μεταπτυχιακό κ'πάνω από χρόνο άνεργη,κ' μιλώ φυσικά για δουλειά κανονική με ασφάλεια γιατί απ'τις άλλες έχω κάνει πολλές...

despinach. είπε...

Βοsko, δεν είναι καθόλου ουτοπικό, είναι η μόνη αλήθεια στις δύσκολες στιγμές...αν δεν υπάρχουν αυτά χαθήκαμε! Δύσκολο ναι είναι! Την κατάσταση αυτή μας την έχουν επιβάλλει ακριβώς για να μην βρισκόμαστε εύκολα μεταξύ μας, να νιώθουμε άσχημα για τον εαυτό μας, να κλεινόμαστε & να μη μπορούμε να βγαίνουμε & να δημιουργούμε! Η περηφάνια μας είναι αυτή που μας βάζει όρια πολλές φορές! Καλημερίζω...απόψε πιθανό να είμαι Σύνταγμα με παρέα να δούμε τι μέλλει εκεί πέρα!

BOSKO είπε...

niknat05...
ασφάλεια;
τι ειν' αυτό;
να εύχεσαι να μην αρρωστήσουμε και χρειαστούμε νοσοκομεία, γιατί θα μας κλαίν' οι ρέγκες

BOSKO είπε...

despinach. ...
μπορεί να περάσω κι εγώ, χωρίς να σ'το λέω με σιγουριά - αναλόγως τα κέφια:-))