Δηλώνω εξ αρχής...άρρωστος με τον Μάνο Χατζιδάκι, οπότε οτιδήποτε δικό του και να κυκλοφορήσει με οποιοδήποτε τρόπο πλέον, εγώ πάλι θα το αγοράσω. Κι ας ξέρω τα έργα του απ' έξω κι ανακατωτά, από τις σειρές των κομματιών μέχρι τις μουσικές τους νότα προς νότα. Εδώ και καιρό ακούγονταν πολλά, ότι ο Γιώργος Χατζιδάκις, ο θετός γιος και κληρονόμος του, ξεπούλησε την εργογραφία του συνθέτη σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία του εξωτερικού, ότι διέλυσε τον Σείριο ή ότι έριξε τα άγια των αγίων βορά στα στόματα των λύκων. Ειδικά το τελευταίο, δεν το πιστεύω, καθ' ότι γνωρίζω πως σχετικά πρόσφατα ο Γιώργος Χατζιδάκις διεκδίκησε και κέρδισε το νόμιμο δικαίωμα της ζωντανής παρουσίασης της μουσικής του συνθέτη- εν ολίγοις, κανείς πλέον δεν θα μπορεί να τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι, χωρίς την άδεια του κληρονόμου του. Κι είναι καλό αυτό; εύλογα θα ρωτήσει κανείς. Κατά τη γνώμη μου, καλό είναι, για να μην τραγουδούν ο Νότης Σφακιανάκης και η Άντζελα Δημητρίου την Κρασογιώργαινα και το Χάρτινο το φεγγαράκι αντίστοιχα, στις πίστες όπου εμφανίζονται. Ο Μίκης Θεοδωράκης ας κάνει ότι θέλει, εν ζωή είναι ο άνθρωπος, γούστο του και καπέλο του να τον τραγουδούν ο Ρέμος, ο Πλούταρχος και η Νατάσσα Θεοδωρίδου. Επειδή αρκετοί θα τσινίσουν εδώ, αντιπαραθέτοντας τον Σφακιανάκη με τον Μάριο Φραγκούλη, με τον οποίο ηχογραφήθηκαν πρόσφατα δύο συλλογές τραγουδιών του Χατζιδάκι υπό την επιμέλεια του κληρονόμου του, οφείλω να τονίσω ότι το θέμα είναι καθαρά αντικειμενικό. Δηλαδή, μας αρέσει- δεν μας αρέσει ο Φραγκούλης, είναι ένας καλός τραγουδιστής που δεν έχει καμία σχέση με τους συναδέλφους του από τα νυχτερινά μαγαζιά. Το μόνο που μπορεί να τεθεί επί τάπητος είναι εάν θα τον επέλεγε ο ίδιος ο Χατζιδάκις ως ερμηνευτή του. Πραγματικά είμαι πολύ περίεργος να έβλεπα τον 85χρονο σήμερα Μάνο Χατζιδάκι να ακούει ή και να διευθύνει επανεκτελέσεις των έργων του. Κι αν αυτό ήταν εφικτό, δεν είχε φύγει δηλαδή από τη ζωή, ποιοι τραγουδιστές θα ήταν στρατιώτες μπροστά του και ποιοι μουσικοί θα βρίσκονταν συμπαραστάτες στο πλευρό του; Ο Σακκάς, η Βενετσάνου, ο Λιούγκος, η Πλάτωνος, η Καγιαλόγλου, ο Γισδάκης, η Πασπαλά, η Γαλάνη και ο Μητσιάς; Οι Raining Pleasure και τα άλλα παιδιά της indi σκηνής που τον λατρεύουν και πάντα ανατρέχουν σ' αυτόν σε δημιουργικό επίπεδο; Ο Γιάννης Αγγελάκας και ο Μανώλης Αγγελάκης; Ο Κ. Βήτα, ο Μιχάλης Δέλτα, ο Πατρελάκης και οι λοιποί δημιουργοί της electronica, που την πρόλαβε ο μακαρίτης και τού πήγαινε πολύ αισθητικά; Ο Αλκίνοος, η Μποφίλιου, ο Χαρούλης και οι καθιερωμένοι εκπρόσωποι του έντεχνου; Ο Κότσιρας; Η Monika; Κανείς δεν μπορεί να ξέρει, παρ' όλο που κρίνοντας ιστορικά από τις επιλογές του Χατζιδάκι αναφορικά με τους ερμηνευτές του, σπανίως έκανε αισθητικές υποχωρήσεις και παραχωρήσεις. Όπως, ας πούμε, συνέβη κάποτε με τον Γιώργο Νταλάρα στη Λαϊκή Αγορά που προσφέρεται σήμερα με την Καθημερινή σε δύο δόσεις. Μπορεί ο συνθέτης και ο δημοφιλής τραγουδιστής να βρίσκονταν στα μαχαίρια από τις αρχές του 1980 για σωματειακούς-συντεχνιακούς λόγους, όταν όμως ετοιμάζονταν οι παραστάσεις του Σείριου στο ZOOM της Πλάκας (περίοδος 1987-88), ο Χατζιδάκις έβαλε νερό στο κρασί του, καταλαβαίνοντας πως δίπλα στον Νταλάρα και την Αλεξίου, το κοινό θα άκουγε και τους δικούς του, ταγμένους αποκλειστικά σ' αυτόν- τότε τουλάχιστον- τραγουδιστές ή, κατ' επέκταση, θα μάθαινε τα υπόλοιπα αυθεντικά μουσικά ταλέντα, από τη Μελίνα Τανάγρη και τον Ross Daly μέχρι τον Σταύρο Παπασταύρου και τις Δυνάμεις του Αιγαίου. Με τον Νταλάρα, ο Χατζιδάκις συνεργάστηκε εκτενώς: τον παρουσίασε στον Σείριο με τα πιο κολακευτικά λόγια, έκανε την παραγωγή στο άλμπουμ Το ελληνικό πρόσωπο του Γιώργου Νταλάρα (αναμφίβολα, ίσως ο σημαντικότερος δίσκος του ερμηνευτή- εκτελεστή Νταλάρα και όχι του ανθρώπου- καλλιτέχνη που έχει άποψη για τα πάντα), ενώ τού έδωσε σε πρώτη εκτέλεση μία πανέμορφη μπαλάντα- σήμα κατατεθέν των παραστάσεων του Σείριου, μελοποιώντας ένα παλιό ποίημα του Νίκου Γκάτσου. Άλλο τώρα αν ο Νταλάρας θα δήλωνε σε εφημερίδα έξι χρόνια αργότερα ότι σέβεται τον Χατζιδάκι, όχι όμως και τους ανθρώπους που τον περιβάλλουν, προκαλώντας την παροιμιώδη απάντηση του συνθέτη: Ευτυχώς που υπάρχουν οι άνθρωποι του περιβάλλοντος μου και με προστατεύουν από ανθρώπους σαν τον κύριο Νταλάρα! Έχω στα χέρια μου μία εκπομπή του Τρίτου Προγράμματος, στην οποία ο Χατζιδάκις μιλούσε για τους ερμηνευτές της μουσικής του. Έλεγε ότι η Έλλη Πασπαλά, ο Βασίλης Λέκκας, η Νένα Βενετσάνου και ο Ηλίας Λιούγκος, τα τέσσερα εξαιρετικά αυτά παιδιά, εκφράζουν την αισθητική των τραγουδιών του, όπως την είχαν εκφράσει στην προηγούμενη δεκαετία (του 1970) η Φλέρυ Νταντωνάκη και ο Ευτύχιος Χατζηττοφής. Δεν είναι τυχαίο ότι μ' αυτές τις φωνές ακριβώς ηχογραφήθηκαν και τα σημαντικότερα έργα του συνθέτη από το ΄80 και μετά, που ο ίδιος πια, όντας βαφτισμένος δεξιός, ουσιαστικά είχε περάσει στην άκρα αριστερά. Τό 'χω ξαναπεί, νομίζω, οι Μπαλάντες της οδού Αθηνάς είναι ένα από τα πιο αναρχικά μουσικοποιητικά έργα του ελληνικού έντεχνου τραγουδιού (το ομαδικό σεξ στην Ερωτική άσκηση για τέσσερις παρουσιάζεται ως συγκλονιστικό ποίημα), φυσική συνέχεια του Μεγάλου Ερωτικού του ΄72, όπου κι εκεί δεν υπήρχε τίποτα πιο ανατρεπτικό απ' την απόδοση ερωτισμού προς το αμφίσημο πρόσωπο της Παναγίας (Κραταιά ως θάνατος αγάπη). Αν το μάθημα Αναρχία και Πολιτισμός έμπαινε διδακτέα ύλη σε κάποια φανταστικά προοδευτικά σχολεία του μέλλοντος, τον Μεγάλο Ερωτικό και τις Μπαλάντες της οδού Αθηνάς θα μελετούσαν και μάλλον όχι τις ανησυχίες των νεολαίων της ηλεκτρικής κιθάρας, όπως σημείωνε κι ο ίδιος ο Χατζιδάκις, ο οποίος εκτιμούσε πολύ μεν το rock του εξωτερικού, αντιμετώπιζε δε με λίγη γραφικότητα τους εν Ελλάδι εκπροσώπους του ως υδροκέφαλα, εξαιρουμένου του ποιητή Σαββόπουλου. Ας ξαναγυρίσουμε όμως στην προσφορά της Καθημερινής. Τα άλμπουμ που θα δοθούν σε διάστημα δεκαέξι ακόμη εβδομάδων ανήκουν στον κατάλογο της EMI και καλύπτουν κυρίως τη δεκαετία του 1960 (Οδός Ονείρων, Μυθολογία, Δεκαπέντε Εσπερινοί, Όρνιθες, Το χαμόγελο της Τζοκόντας κλπ.) Στη δεκαετία του ΄70 υπάγονται τρία έργα (Επιστροφή, Της γης το χρυσάφι, Αθανασία), ενώ σ' αυτήν του ΄80 τέσσερα (Πορνογραφία, 30 Νυχτερινά, Ρωμαϊκή Αγορά, Λαϊκή Αγορά). Εδώ και χρόνια, με τα νέα remasters και τα πλούσια ένθετα των επανεκδόσεων, η τιμή τους στα δισκάδικα ήταν ιδιαίτερα υψηλή στα όρια του απαράδεκτου. Καλύτερα, βέβαια, από την κατάσταση που επικρατούσε στα μέσα προς τέλη του ΄90. Αγόραζες, λόγου χάριν, τη Μυθολογία στις 6.000 δραχμές- διότι οι δύο Αγορές ως διπλά cd είχαν φτάσει στο σημείο να πωλούνται μέχρι και 10.000 δραχμές έκαστη- κι όταν την άνοιγες, αντίκριζες ένα λευκό κομμάτι χαρτί! Πέρσι μόνο, όταν οι εταιρείες κατάλαβαν πως το πανηγύρι μαζί με την ασυδοσία τους έλαβαν τέλος, έριξαν τις τιμές των πολυτελών επανεκδόσεων τους στα 10 και στα 12 ευρώ. Πολύ αργά! Κι έτσι, με τον φόβο οριστικού αφανισμού των δισκογραφικών και των δισκοπωλείων, ο Γιώργος Χατζιδάκις έδωσε το πράσινο φως για μία ακόμη επανέκδοση των έργων του συνθέτη- την τελευταία ενδεχομένως- αυτή τη φορά από μία σοβαρή εφημερίδα εγνωσμένου κύρους. Για την προσφορά του Επενδυτή, τα είπαμε την περασμένη εβδομάδα, η μόνη σχέση που έχει με την αισθητική του Μάνου Χατζιδάκι είναι το εικαστικό της έκδοσης που επιμελήθηκε ο Πέτρος Παράσχης. Τι κι αν πήρε τρελά λεφτά, όπως ακούστηκε, ο κληρονόμος του; Ας τα πήρε κι αν έχει μυαλό ας τα επενδύσει στην έκδοση της αδισκογράφητης ακόμη μουσικής του μεγάλου συνθέτη από τον Σείριο, που ούτως ή άλλως δραστηριοποιείται σαν ανεξάρτητη εταιρεία και μόνο στον τομέα της διανομής συνεργαζόταν μέχρι πρότινος με την ΕΜΙ. Εκτός κι αν πουληθεί μια ωραία μέρα κι ο Σείριος, το τελευταίο προπύργιο των θησαυρών του Μάνου Χατζιδάκι που περιμένουν να δουν το φως. Το απεύχομαι.
Κάποιες σκέψεις έκανα, την πρώτη φθινοπωρινή Κυριακή του 2010 στην Αθήνα, ακούγοντας το πρώτο cd της Λαϊκής Αγοράς που δόθηκε με την Καθημερινή...
ΚΚΚ
* θα συναντήσω τον Γιώργο Χατζιδάκι την ερχόμενη Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου, και αν θελήσει να διευκρινίσει κάποια πράγματα, θα τα μοιραστώ μαζί σας από 'δω.
Κάποιες σκέψεις έκανα, την πρώτη φθινοπωρινή Κυριακή του 2010 στην Αθήνα, ακούγοντας το πρώτο cd της Λαϊκής Αγοράς που δόθηκε με την Καθημερινή...
ΚΚΚ
* θα συναντήσω τον Γιώργο Χατζιδάκι την ερχόμενη Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου, και αν θελήσει να διευκρινίσει κάποια πράγματα, θα τα μοιραστώ μαζί σας από 'δω.
60 σχόλια:
Τα κείμενα σου είναι τόσο βαρετά όσο είναι και η μουσική του Χατζιδάκι.
Πολύς ντόρος για το -σχεδόν- τίποτα.
Ανώνυμος...
τι να σου πω, μού 'κανες τα μούτρα κρέας τώρα. Βαρετά- ξεβαρετά, όλο εδώ μού τριγυρίζεις όμως, ζηλιάρικο παιδί...
και μάλλον όχι τις ανησυχίες των νεολαίων της ηλεκτρικής κιθάρας...
τς τς τς πέταξε τέτοια βαριά φιλοσοφία ο Θεός ο Χατζιδάκις;
Προτιμώ τους νέους της ηλεκτρικής κιθάρας από τις αδερφές που προωθούσε και σένα μαζί που τους προωθείς.
Ανώνυμος...
εντάξει, λοιπόν, άσε σε εμάς τον Χατζιδάκι και τις αδερφές του κι εσύ κοίτα να μαθαίνεις πότε έκλασε ο Keef Hartley ή πότε τον έπαιρνε η Maria Moldaur να μορφωθείς να γίνεεις χρήσιμος άνθρωπος στην κοινωνία.
επίσης, στο post που διάβασες παρ' ότι βαριέσαι να με διαβάζεις, κάτι γράφω περί "ομαδικού σεξ". Θα στο συνιστούσα με συνταγή γιατρού, αν ήταν δυνατόν, δεν ξέρεις τι καλό κάνει μερικές φορές.
Πως γίνεται στα ποιο σοβαρά μαγαζιά να γίνονται τέτοιες όμορφες καλιαρντοσήνες??????
Αγαπητέ εν Μάνω Αδελφέ Μπόσκο ευλόγησον.
Λέγω σήμερα να σου αφηγηθώ εν συντομία περιστατικά εκ των Μεταθανατίων Συναξαρίων ορισμένων Αγίων: του εν Αλεξανδρεία Κωνσταντίνου του Ηγιασμένου, του εκ Χάνδακος Νικολάου του Ισαποστόλου και του Οσίου Μπερτόλδου του Βαυαρού. Κοινόν χαρακτηριστικόν των, ότι τον πνευματικόν θησαυρόν ον κατέλειπαν προς κοινήν ωφέλειαν και σωτηρίαν των ψυχών ημών, τον παρέλαβον οι (ενίοτε άεργοι κηφήνες και ακατάλληλοι) χειροτονηθέντες κληρονόμοι και τα οικονομούν, θέ μου συχώραμε, από τα κεράκια όπου ανάβουν οι προσκυνηταί, όσοι προσέρχονται εις την μνήμην των ζητώντες την οδόν της αληθείας, της παραμυθίας και του γλυκασμού.
Τον μεν Κωνσταντίνον, Αδελφέ μου εκληρονόμησεν ο τελευταίος εραστής (του έργου του, θου Κύριε), Αλέξανδρος, τον οποίον εν συνεχεία εκληρονόμησεν η δευτέρα αυτού σύζυγος Κυβέλη, ήτις ευρέθη επί μακρόν λύουσα και δένουσα επί του πνευματικού έργου του Αγίου ενώ τί του ήτο; Της γούνας του μανίκι θα μου ειπής και θα συμφωνήσω. Η αταξία αυτή έλαβεν τέλος το σ.έ. 2003 ότε και απεκατεστάθη ο Λόγος του Αγίου, επωλείτο πλέον μπιρ παρά στα καροτσάκια έξωθεν των ναών της Ομονοίας, του Ζαππείου, της Κάνιγγος και αλλαχού, ως και ο Μάκης τον έβαλεν εις τας προσφοράς, αλληλούια.
Ερχόμεθα τώρα εις τον Ισαπόστολον, ούτινος η δευτέρα σύζυγος (αμάν αι δεύτερες, Αδελφέ) γραία νωδός υιοθέτησεν τον σχεδόν ομήλικόν της Πάτροκλον τον και Δραχμοφονέα καλούμενον, όστις δεν αφήνει να του ξεφύγει δεκαρίτσα. Ως και δυστυχείς Ιάπωνας πιστούς του Αγίου, αποτολμήσαντας να αναρτήσουν εις λατρευτικήν σελίδα αποσπάσματα των λόγων του, τους έσυρεν εις τα δικαστήρια ο θεομπαίχτης, ποίαν σχέσιν έχων μετά του θαυμασίου Αθλητού; Ο Φάντης με το ρετσινόλαδον θα μου ειπής Αδελφέ μου και πάλιν θα συμφωνήσω.
Η σπαρακτικοτέρα όμως περίπτωσις αναξιοπαθείας των ψυχωφελών καταλοίπων Αγίου είναι, ίσως, εκείνη του Οσίου Μπερτόλδου, ούτινος τα θεόπνευστα και σωτήρια περιήλθον κατόπιν πωλήσεως εις την εν Φρανκφούρτη της Αλαμανίας εδρεύουσα και υπερατλαντικών συμφερόντων διατελούσα, την Ζουρκάμπ αποκαλουμένην, ήτινος η μετά του Οσίου πνευματική και ηθική γειτνίασις είναι, ως εννοείς, παρομοία της γεωγραφικής τοιαύτης των Αγίων Αναργύρων μετά του Τιμίου Ξύλου (Hollywood).
Δια πάντα ταύτα, καλόν, θα έλεγον, είναι οι εκ σπέρματος ή αίματος ή πνεύματος κληρονόμοι μετά συνέσεως να διαχειρίζονται ό,τι τους ηξιώθη και να μη πιάνουν ψηλά τον αμανέ διότι μακάριοι οι πραείς ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.
διάπυρος ευχέτης
jb
ΥΓ Το Άσμα ουδεμίαν μετά της Θεομήτορος σχέσιν έχει. Μη λησμονείς, Αδελφέ, το του μακαριστού Τρεμπέλα σχετικόν πόνημα όπερ και εις την ιερατικήν σχολήν εδιδάχθημεν.
ο αυτός
Δεν ξέρω τι θα έλεγε ο Χατζιδάκις αν άκουγε την Άντζελα Δημητρίου σε ένα μαγαζί της παραλιακής να "ερμηνεύει" ένα τραγούδι του...Μπορώ όμως να υποθέσω το τι θα έλεγε αν έβλεπε τη δουλειά του δίπλα στο dvd της Τζούλιας στα ράφια των περιπτέρων και μάλιστα με την άδεια του πνευματικού του κληρονόμου !!! Απ' τη "ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ" λοιπόν του Χατζιδάκι, στη λαική αγορά των περιπτέρων δίπλα σε τσοντοεφημερίδες...Κρίμα...
Φίλε,είμαστε 2 διαφορετικοί ανώνυμοι στο συγκεκριμένο ποστ,και σίγουρα λίγοι απο τους πολλούς που σε βαριούνται.
Μάλερ γράψε τίποτα ποιοτικό για τον Παναθηναικό και τους ΑΒΒΑ και άσε εμάς να κάνουμε καλιαρντοσήνες.
mahler76...
ε, μα εγώ φταίω με την κάθε μία κομπλεξάρα εδώ μέσα; τουλάχιστον περνάμε καλά, όπως διαπιστώνεις, και οι αναρτήσεις μου δεν αμαυρώνονται από τα σούργελα, όσο κι αν το θέλουν.
Ε,καλό μου κ ποιός δεν είναι άρρωστος κ πωρομένος με τον Μάνο μ α ς??...ε,εχμ ναί έχω να πώ ότι αρχικά δ ε συμπαθούσα,καθόλου τον γιό του..αλλά...ναί,σε αυτό τον παραδέχομαι...ναί ε,είναι μεγάαλος πονοκέφαλος να διαχειρίζεσαι,μόνος? αυτή τη τεράστια περιουσία (πνευματική κυρίως)που σου άφησε,πίσω του ο πατέρας σου..αλλά καλά κάνει ο άνθρωπος κ ΔΕΝ επιτρέπει,στον κάθε άσχετο,ατάλαντο,ντενεκέ να 'ερμηνέυει'τη μουσική του πατέρα του!!!ναί,ναί...το έργο του Μάνου μας είναι για αέρινες κ αγγελικές φωνές όχι,για γαιδουροφωνάρες!!!(ε,εμ συγχίστικα καλό μου πάλι)..έχεις δίκιο πάντως ωραίο το ποστάκι,μ'άρεσε μου αρέσει που αφιερώνεις,τόοσα πολλά ποστάκι για τον Μάνο μας πάντα κ που βρίσκεις έστω,κ μιά μικρή αφορμή να αναφερθείς σε αυτόν...Υσ-κύριε ανώνυμε,λυπάμαι για λογαριασμό σας,πρέπει να ντρέπεστε πραγματικά έχω να πώ,που αναφέρεστε στον μεγαλύτερο συνθέτη που πέρασε από την Ελλάδα με αυτά τα απαίσια λόγια!!!! ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ....έυχομαι μόνο να μη διαβάσει το πόστ,κ το σχόλιό σας ο γιός του..μόνο αυτό...σα δεν ντρέπεστε.....
Νικόλας...
υπάρχουν περίπτερα που κρεμάνε τις κυριακάτικες; κι αυτές, πάλι, πως αντέχουν με τόσο βάρος πια; εμένα, πάντως, ο περιπτεράς μου τις τοποθέτησε ξαπλωμένες κι έτσι ο Χατζιδάκις ήταν δίπλα στην Αρβανιτάκη, τους Μπόνι & Κλάιντ, άντε και στον Αντώνη Ρέμο(στη χειρότερη). Και για να σοβαρευτώ (εγώ, διότι εσύ είσαι σοβαρός και καλά τα λες), το που θα πωληθεί η μουσική του Χατζιδάκι είναι το θέμα; δηλαδή, αν έβγαιναν τα cd του με το δίφωνο, σου λέω ότι δεν θα είχε κανείς τόσο μεγάλο πρόβλημα, μια και το εν λόγω έντυπο καλώς ή κακώς απ' τα περίπτερα διανέμεται ακόμη. Και βέβαια μήπως στα δισκοπωλεία ήταν καλύτερη η κατάσταση; Εξαιρείται ίσως το Metropolis που είχε σε ειδική θέση την εργογραφία του Χατζιδάκι, όπως και των άλλων μεγάλων συνθετών. Να σου πω εγώ όμως πόσες φορές βρήκα δίσκους του μακαρίτη ανακατεμένους με δουλειές καλλιτεχνών που τ' όνομα τους άρχιζε από Μ ή Χ, όλως τυχαίως, θα πάθαινες πλάκα. Προσωπικά, δεν μ' ενοχλεί αυτό και σ'το λέω αλήθεια. Αντίθετα, είχα ενοχληθεί όταν το TV-Tivo έδινε τα cd του Νικόλα Άσιμου. Εκεί για ευνόητους λόγους μου ερχόταν να σπάσω την τηλεόραση.
Ανώνυμος...
πρόσθεσε και που με διαβάζουν φανατικά όμως!
Ανώνυμος (κι άλλος Ανώνυμος- βρωμίσαμε...)...
κάτω τα χέρια απ' τον φίλο μου τον mahler76, που σχολίασε με τον δικό του τρόπο την αγένεια και την αμορφωσιά σου, βλακόμετρο!
Όχι απλά φανατικά,θεό σε έχουν κάνει,περισσότερο και απο τον Χατζιδάκι τους!
Boskο, τέλειο ποστ!!
Μου λύθηκαν πολλές απορίες...
Η προσφορά της Καθημερινής είναι άπαιχτη όπως κ η πρωτοβουλία....δεν συμπεριλαμβάνονται όμως και ο Μεγάλος Ερωτικός μαζί με τις Μπαλάντες της Οδού Αθηνάς...γιατί? Δεν έπρεπε να είναι δεδομένο ότι θα υπάρχουν κ αυτά μεσα, διότι ακουγόταν έτσι κ το φυλλάδιο λέει ότι θα προσφέρονται τα 14 σημαντικότερα έργα του Χατζιδάκι κ το περίμενα πώς και πώς, άσε που το πρώτο το έχω σε βινύλιο κ "λιωμένο" στην κυριολεξία δεν ακουγεται πια έτσι...πέρα από αυτό όμως...αυτά τα δύο δεν είναι μέσα στα σημαντικότερα, μήπως μου διαφεύγει κάτι?
Η βαρετή ανώνυμη ομοφοβία, Bosko, πώς θα μπορούσε να νιώσει Μπαλάντες σαν τις Οδού Αθηνάς...
Καλησπέρες μας!!
Γειά σου Μπόσκο τέρας μορφόσεως και καλλιέργειας και ήθους....
ΕΙΣΑΙ ΟΓΚΟΛΟΙΘΟΣ!!!
jb...
αυτό δεν είναι σχόλιο, αλλά...πατερικό κείμενο και μάλιστα ξεκαρδιστικό! Τις θέσεις σου επί του θέματος τις γνωρίζω από καιρό, τις έχουμε συζητήσει και κατ' ιδίαν απ' όσο θυμάμαι. Να πω μόνο ότι γι' ακόμη μία φορά απόλαυσα τον χειμαρρώδη λόγο σου. Τιμή μεγάλη για το ιστολόγιο να διατυπώνεις τις απόψεις σου κάθε φορά!
Αθανασία...
ναι, ναι, πες τα, Αθανασία μου, στα γαϊδούρια τα ξεσαμάρωτα, στα χταπόδια τα ξεκουκούλωτα, που θα πιάσουν στο βρωμόστομα τους τον Χατζιδάκι μας. Έτσι σε θέλω, μαχητική αναγνώστρια και blogger, χώνε, χώνε και μη μασάς!
Ως ειδικός που είσαι στο έργο του Χατζιδάκι θα ξέρεις καλά πως ο μακαρίτης όσο ζούσε ήταν αυστηρότατος με το που , από ποιον και κάτω από ποιες συνθηκες ακούγονταν η μουσική του !!!Και καλά έκανε από μια άποψη.Το ότι κάποιος έχει κληρονομήσει τα πνευματικά δικαιώματα, έστω και αν αυτός ο κάποιος είναι ο πατέρας του, δε σημαίνει ότι γίνεται αυτόματα και άξιος υπερασπιστής του...
ο μάνος μας χαχαχαχαχαχαχα
Μπόσκο πες Μάλεγ που ίναι κε πατγιώτι μου, όπιος το πιγάξει σλάνγκε που το έφαγκε. Τα βάλω Ότο το κάνι σβαρτς στο ξίλο.
Ανώνυμος (ο ένας και μοναδικός)...
πρώτον: εντάξει, δεν είπα ότι μ' έχεις κάνει θεό, αλλά παραδέξου ότι τις γουστάρεις τις τσάρκες εδώ μέσα, δεν είναι κακό. Άλλωστε, μια και σε κόβω για νεοφερμένο κακοήθες μελάνωμα, σε προκαλώ και σε προσκαλώ να παραμείνεις, γιατί θα διαπιστώσεις πως εδώ μέσα περνάμε πολύ όμορφα.
δεύτερον: τρομάρα σου, ανορθόγραφος είσαι, ακόμη κι όταν επιχειρήσεις να γίνεις ειρωνικός. Επομένως, κατάλαβα ποιος είσαι, μην το ψάχνεις. Λυπάμαι αν σου μίλησα πολύ προσβλητικά τότε και σου ζητάω δημόσια συγνώμη, μπας και φιλοτιμηθείς και κόψεις λάσπη. Ειδάλλως, κάτσε, μη φεύγεις, πλάκα έχεις ειλικρινά.
τρίτον: ναι, ρε χάχα, ο Μάνος μας! Κάτσε να σε περιλάβει η Αθανασία πάλι να σου δείξω εγώ τώρα...
madame rehagel...
σε καλό μας πάλι μεσημεριάτικα!
Despina...
το πως θα πουλήσει η κάθε εφημερίδα την πραμάτεια της λίγη σχέση έχει με την πραγματικότητα. Γνωστό τοις πάσι, ας πούμε, ο Χατζιδάκις είχε αποκηρύξει όσο ζούσε στην Αμερική τους δίσκους "Επιστροφή" (του ΄70 σε ενορχήστρωση Δήμου Μούτση) και "Της γης το χρυσάφι" (του ΄72 σε ενορχήστρωση Γιάννη Σπανού). Ειν' αυτά τα έργα, λοιπόν, ανάμεσα στα σημαντικότερα του συνθέτη; Με τίποτα, θα σου απαντήσω. Κι όμως, κάπως έπρεπε να πλασαριστούν με το νταραβέρι που έγινε μεταξύ του εκδοτικού οργανισμού και της δισκογραφικής. Σαφώς και "Ο Μεγάλος Ερωτικός", "Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς" και "Τα Παράλογα" είναι τα σημαντικότερα έργα του συνθέτη, είχαν βγεί όμως στη Lyra, ενώ εδώ έχουμε επιλογή απ' την εργογραφία του Χατζιδάκι στη MINOS-EMI. Και δεν ειν' αυτός ο μόνος λόγος: ο Γιώργος Χατζιδάκις ξέρει πόσο ο Μάνος θεωρούσε σημαντική τη δουλειά του απ' το ΄70 και μετά, οπότε φαντάζομαι δεν θα έδινε επ' ουδενί λόγω τον "Μεγάλο Ερωτικό" στις εφημερίδες. Θα μπορούσε να τό 'χει κάνει δηλαδή και είμαι σίγουρος πως θα του προτάθηκε πολλές φορές απ' τον όμιλο Modern Times.
Νικόλας...
ο γιος του ήθελες να πεις, όχι ο πατέρας του.
δεν διαφωνούμε, φίλτατε, ούτε γίνομαι υπερασπιστής του υιού Χατζιδάκι (θά 'μουν ο τελευταίος που θά 'χε την ανάγκη μου, πίστεψε με), αλλά σκέψου ότι βρέθηκε ένας κληρονόμος, απ' όλους όσους παραθέτει στο δικό του σχόλιο ο jb, ο οποίος βάζει τα όρια του. Οι δισκογραφικές πέθαναν, το είπαμε, το ίδιο και τα δισκοπωλεία, γιατί να μην ξαναβγούν τα έργα στην τελική απ' το νέο μέσο διανομής που λέγεται εφημερίδα και περίπτερο; Τέλος, θα μας άρεσε αν ο Γιώργος Χατζιδάκις έδινε άδεια στον κάθε πικραμένο να τραγουδήσει τα τραγούδια του πατέρα του; Να γίνει δηλαδή ότι έγινε και συνεχίζει να γίνεται με τα έργα του Μίκη εις το όνομα της κονόμας. Αυτό εγώ θα θεωρούσα πολύ πιο τραγικό απ' το να πωλούνται οι δίσκοι του Χατζιδάκι στα περίπτερα.
ΩΣΤΕ ΕΤΣΙ Ε? ΑΝΑΡΧΟΦΑΣΙΣΤΑΡΙΑ! ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ Η ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΕ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ ΜΠΑΣ ΚΙ ΕΒΛΕΠΑΝ ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ ΟΙ ΔΙΣΚΟΙ ΤΟΥ ΠΟΥ ΝΑΙ ΜΕΣ ΤΙΣ ΑΡΑΧΝΕΣ ΑΛΛΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΖΗΤΙΑΝΕΥΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ. ΜΟΝΟ ΑΝ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΣΙΝΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΝΟΥΛΑ ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑ ΔΕΧΘΩ!!!
Ανώνυμος...
βρε, καλώς μου το, κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια, μού φαίνεται! Κοίτα, αν ποτέ δώσει άδεια ο υιός Χατζιδάκις να ηχογραφήσει η Αννούλα σου τραγούδια του πατέρα του, δεν θα θέλει κράξιμο, αλλά ψυχίατρο.
εδώ κι εσύ, βλαμμένε, λοιπόν, στημένη μού την έχετε όλα τα νούμερα!
Bosko, σε ευχαριστώ για τη διευκρίνηση, πολύ καλά κάνει και κατανοούμε γιατί προσέχει ιδιαίτερα αυτά τα έργα ο Γ.Χατζιδάκις, πιστεύω όμως ότι ακόμα κι αν επέτρεπε να βγουν από μια έγκυρη και σοβαρή εφημερίδα προσεγμένα κ όμορφα, δεν θα ήταν κ τόσο τραγικό να μπούνε στα σπίτια περισσότερων Ελλήνων κ να τα ακούσουνε ίσως κ περισσότερα νέα παιδιά ειδικά, τώρα όποιος τα νιώσει τα ένιωσε...γιατί τα σχολεία του μέλλοντος που αναφέρθηκες στο ποστ με τόσο ποιητικά ουτοπικό κ συγκινητικό τρόπο, πολύ απλά μάλλον δεν θα υπάρξουν ποτέ...καληνύχτα κεμάλ!
φιλιά!
Οι δίσκοι του Χατζηδάκι πιάνουν αράχνες??? τι διαβάζουν τα μάτια μου??
Ανώνυμε, επειδή έχετε μαζευτεί πολλοί που μόλις βρείτε μπλόγκ με ανοιχτά τα ανώνυμα σχόλια με αρχίζετε στο βρίσιμο, γιατί δεν κάνετε ένα hate group στο Facebook που περνάτε άλλωστε όλη σας την μέρα μαζεύοντας ραδίκια, να σας φύγει και το άχτι??
@ΒΟSKO
Αυτή την φρικαλέα διασκευή την έχει εγκρίνει κάποιος?
http://www.youtube.com/watch?v=1dSgAsdr3Eo
Despina...
ίσως ακόμη πιο ουτοπικό θα ήταν στα σχολεία του μέλλοντος- που λέγαμε- να δίνονταν ως διδακτέα ύλη κατ' ευθείαν τα cd του Χατζιδάκι. Κάθε παιδί-μαθητής να έπαιρνε από ένα έργο του Χατζιδάκι προς μελέτη και προς εξέταση. Στην πρώτη λυκείου, όλα τα οργανικά ας πούμε, στη δευτέρα, το σύνολο από τις δεκαετίες του ΄50 και του ΄60 και στην τρίτη λυκείου οι δεκαετίες ΄70 και ΄80, οι ωριμότερες περίοδοι δηλαδή για τον συνθέτη.
mahler76...
ποιος σε βρίζει, καλό μας παιδί, και σε λυπήθηκα τώρα; άσ' τους να τρώνε τα λυσσακά τους, φταίω εγώ που δεν έχω ενεργοποιήσει ακόμη τον αποκλεισμό των ανώνυμων σχολιαστών. Αλλά για σκέψου πόσο λιγότερο θα το διασκεδάζαμε με τόσο ακίνδυνο φθόνο που κυκλοφορεί στη μπλογκόσφαιρα.
επίσης, έχεις και την αμέριστη συμπαράσταση της madame rehagel, την οποία προσκαλώ να ξανάρθει και να βάλει τα πράγματα στη θέση τους!
όσο για το βίντεο, φρικώδες, συμφωνούμε απόλυτα, αλλά το εν λόγω τραγούδι δεν τό 'χε σε μεγάλη εκτίμηση ο δημιουργός του. Άσε που πούλησε όσο ήταν εν ζωή τα δικαιώματα του, σα νά 'θελε να το πετάξει από πάνω του.
αλήθεια? έχει πουλήσει τα δικαιώματα? δεν το ήξερα!!
Ε,άι σιχτίρι επιτέλους σούργελα..(ε,εμ καλό μου,με συγχωρείς αλλά δεν αντέχω να βρίζουν,έτσι κάτι που το θεωρώ ιερό,κ άγιο κ εννοώ φυσικά τη μουσική,του Μάνου μας κ εννοώ τους άμουσους,κ βλάκες ανώνυμους που έχουν κ το θράσσος να εκφράζουν τις ηλίθιες,γνώμες τους εδώ σε αυτό το εξαιρετικό μπλόγκ για τη μουσική,κ τον κιν/φο)
ακούς να τραγουδήσει,η σκυλού η Βίσση Μάνο!!!ΙΕΡΟΣΥΛΙΑΑΑΑΑΑΑΑ! ΕΛΕΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣ ΠΙΑ!ΜΕ ΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ!!!!!ΛΥΠΗΘΗΤΕ ΜΑΣ ΠΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!
mahler76...
αυτό είναι σίγουρο κι έχει γίνει γνωστό, απ' όσο ξέρω. Άσε που έχει ηχογραφηθεί σε αμέτρητες εκτελέσεις από Γάλλους, Μεξικανούς, μέχρι Γιαπωνέζους καλλιτέχνες...
Bosko, μακάρι να γινόταν, αυτά τα έργα ως μάθημα απλότητας και μεγαλείου όχι μόνο σε μουσικό επίπεδο!!
Αθανασία...
ΕΛΕΟΣ, πες το, Αθανασία μου, ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ με τους ανώνυμους παπάρες εδώ μέσα! Ομπρός στον αγώνα να τους κόψουμε τον κώλο ολωνών!
Despina...
χλωμό σε μια χώρα που τα ποσοστά παρατάξεων σαν το ΛΑ.Ο.Σ. όλο και αυξάνονται...
Αγαπητοί μου αναγνώστες-σχολιαστές, ρίξτε μια ματιά στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο-post του blogger varometro για τον Μάνο Χατζιδάκι στον "Κόσμο του Επενδυτή":
http://www.varometro.net/blog/twra_hwriates_pazareuoun_ta_tsimenta/
Αξίζει!
η Απόβλητη Ελληνίδα Στάρ έχει τραγουδήσει Χατζιδάκι
http://www.youtube.com/watch?v=_2nmugT4jho
http://www.youtube.com/watch?v=WOkbpswcC5k
επίσης έχει τραγουδήσει Χατζιδάκι η Βέρα Λάμπρου χχαχαχαχαχα
http://www.youtube.com/watch?v=J9tyGISFCWE&feature=related
Άρε Bosko για σένα δουλεύω χαχαχα
mahler76...
για δες το επόμενο μου post! Ψήνεται! Σ' το αφιερώνω με πολύ αγάπη!
Δηλαδη φασιστικα πρεπει να μην ακουγεται Χατζιδακης σε μαγαζι που τραγουδαει ο Σφακιανακης... Για ποιον λογο? Εχει καμια σχεση ο Σφακιανακης με την Δημητριου 'η γενικα πρεπει να χωριζουμε τους τραγουδιστες σε εντεχνους και ατεχνους.
"Μαλλον οπου ακους κουλτουρα,κατουρα να φυγουμε..."
Ανώνυμος...
δεν θα κάτσω τώρα να σας εξηγήσω τι σχέση έχει ο Notis με την Άντζελα. Ούτε θα μιλήσω για τον διαχωρισμό έντεχνων και άτεχνων. Θα σας πω μόνο ότι ο αγαπημένος σας τραγουδιστής κάποτε είχε αποκαλέσει "κιτς" τον Τσαρούχη. Και να τό 'λεγε και κάνας άλλος πού 'χει άποψη επί των εικαστικών, να λέγαμε κι εμείς ΟΚ. Επομένως, κουλτούρα απ' τη μια, κατούρα απ' την άλλη.
Χμμ, εμενα αυτες οι αυτοκλητες "καταδικες" αλλα και "παραχωρησεις προσβασης" στο εργο του μακαριτη του Μανου μου φαινονται πολυ επικαιρες τωρα με το ΔΝΤ - κατι σαν "δε μπορειτε να κανετε τη δουλεια σας απο μονοι σας, οποτε θα την κανουμε εμεις για εσας"...
Υπεθετα παντα οτι οι καλλιτεχνικες επιλογες του καθενος - οπως και οι εν γενει επιλογες του στην τελικη - ειναι αποτελεσμα προσωπικων διεργασιων και αισθητικης. Αντιθετα, σε αυτη τη χωρα βλεπω οτι ακουμε μουσικη για να "διαφοροποιησουμε" τον εαυτο μας απο τους αλλους, και γραφουμε μιζερα ποστ για να την υπερασπιστουμε (ωσαν να αμφιβαλλουμε γι'αυτο που διαλεξαμε).
Σε απλα λογια - στ'αρχιδια μου αν τραγουδαει Χατζηδακι η Βερα Λαμπρου και η Ανναν Βισσην. Ο ιδιος και αλλοι τοσοι με βοηθησαν να φτιαξω μια αισθητικη ωστε απλα να τις αγνοω, οχι να τις κυνηγαω για να βγαλω "συμπλεγματα ανωτεροτητας" απεναντι τους. Καλως ή κακως κυριοι, η τεχνη ειναι τεχνη και θα επρεπε να ειναι ελευθερη - απο εκει και περα, νιωθουμε τοσο πια μετεωροι για το γουστο μας που πρεπει να καταδικαζουμε σαν τον Πρετεντερη τους "ιεροσυλους"? Ο συνθετης ειναι νεκρος, ολα αυτα γινονται ερημην του, εν αντιθεσει με...θου Κυριε... Δεν τιθεται θεμα μομφης των επιλογων του λοιπον. Το τι θα κανει ο καθενας απο εκει και περα με το εργο του, αν εχουμε λιγο μυαλο μπορουμε να το κρινουμε και να το στηριξουμε ή να το απορριψουμε - δε χρειαζεται σταυροφορους.
Οσο για τους αλλους ανωνυμους, καλως ηλθατε στο μαγικο κοσμο του Ιντερνετ. Υπαρχου ξερετε αυτοι που λεμε trolls, οι οποιοι δε γραφουν τις "ριζοσπαστικες" αποψεις τους (γιατι βασικα δεν εχουν αποψεις), αλλα απλα διασκεδαζουν εκτρεποντας ενα θεμα και εξαγριωνοντας τους συνομιλητες τους. Οσο φιλοξενουνται και -ακομα χειροτερα- απαντουνται posts τυπου "η αδερφη ο Χατζηδακις", τοσο τους δινετε λογο υπαρξης. Εκτος αν οπως προειπα, απαντατε για να τα ακουτε οι ιδιοι, οποτε πασο...
Παντως καλα κανεις και βαζεις τα ονοματα τραγουδιστων που δεν εχουν παρει την εγκριση σου στα κειμενα σου, ετσι θα μπαινει πολυ περισσοτερος κοσμος να διαβαζει τις αποψεις σου που ξεχειλιζουν απο κουλτουρα.
Βλεπεις που εισαι ανιδεος!
Ποτε δεν ειπε κιτς τον Τσαρουχη, επειδη το εγραψε μια εφημεριδα δεν σημαινει οτι το ειπε!
Για να μαθαινεις, στο Ρεξ εχει εναν πινακα του Τσαρουχη, την εποχη που ηταν ο Σφακιανακης στο Ρεξ, ολο το προγραμμα θα ειχε ως θεμα φοινικες και γενικα θα ηταν σαν οαση.
Ετσι δεν θα ταιριαζε ο πινακας με ολο το σκηνικα και θα φαινοταν κιτς. Δηλαδη κιτς εννοουσε πως θα φαινοταν η ολη εικονα οχι ο Τσαρουχης.
Για να προστατευσει τον πινακα απλα τον καλυψε, ουτε τον εβγαλε, ουτε τον εκαψε!
Η ημιμαθεια ειναι χειροτερη απο την αμαθεια φιλε Βοσκε...
Mια μικρή διαφωνία Αντώνη. Ελάχιστοι ως ελαχιστότατοι τίτλοι του Μάνου έπεσαν στα 12 ευρώ τότε...ακόμα και τώρα ταβάνι χτυπούν!
Το καλό με την προσφορά είναι πως μόλις τώρα είδα τα 30 Νυχτερινά και το χαμόγελο της Τζοκόντας στα 10 ευρώ. Μια χαρά δηλαδή και μακάρι να ακολουθήσουν και άλλοι τίτλοι.
Δεν νομίζω πάντως οτι υπάρχει θέμα μη παραδοχής του Μάνου, απλώς κάποιοι βρίσκουν χώρο για πλακίτσα, και εδώ. Κάποιο άλλοι ομοφοβικοί ίσως, κρύβοντας προφανώς μια λανθάνουσα ομοφυλοφιλία...Ας δείξουμε κατανόηση.
Εξηντάρης Θόδωρος
Ανώνυμος...
κατ' αρχάς, δίκιο έχετε σ' αυτό που λέτε ότι ακούμε μουσική βάσει της αισθητικής μας, ως αποτέλεσμα εσωτερικών διεργασιών κλπ. κλπ. Διαφωνώ όμως εκεί που αναφέρεστε σε μίζερα posts που τα γράφουμε για να υπερασπιστούμε το γούστο μας, λες και αμφιβάλλουμε γι' αυτό.
Προσωπικά, ξέρω καλά τα γούστα μου γενικώς και γράφω posts για να τα φωνάξω, σε μιαν εποχή απόλυτης κακογουστιάς και ασχήμιας. Για μένα γράφω πρωτίστως και μετά για όλους τους άλλους. Εδώ μέσα μην ξεχνάτε ότι είναι blog προσωπικό, ούτε free press, ούτε περιοδικό είναι, επομένως είμαι ελεύθερος να λέω ότι μου κατεβαίνει καθημερινά κι εσείς να σχολιάζετε- αν το επιθυμείτε- ώστε κουβέντα να γίνεται.
Δεν προσπαθούμε, κύριε μου, να βγάλουμε κόμπλεξ ανωτερότητας απέναντι στη Λάμπρου ή στη Βίσση. Είναι τελείως έξω απ' τον κόσμο μου, τις χρησιμοποιώ απλά κάπου-κάπου για να γελάσει και λίγο τ' αχείλι μας. Σαφώς και δεν κινδυνεύει η μουσική του Χατζιδάκι και κανενός άλλου σοβαρού συνθέτη από αυτές, μη λέμε τα αυτονόητα. Ξέρετε, όμως, εγώ είμαι και λίγο σταλινικός- σας αρέσει- δεν σας αρέσει, οπότε σε μια ιδανική κοινωνία όλοι αυτοί συν πολλοί άλλοι και όχι απαραιτήτως μόνο από τον καλλιτεχνικό βίο της χώρας, θα έπρεπε να εξοριστούν στη Σιβηρία ή να ψηθούν μαζικά στους φούρνους. Θεωρώ την έκπτωση της ανθρώπινης αισθητικής ως το χειρότερο καθεστώς που επιβάλλεται ιστορικά από τα κράτη στους πολίτες τους και σ' αυτό είμαι ανένδοτος. Θα μου πείτε τώρα "και ποιος εισ' εσύ που μας τη βγαίνεις ως υπέρμαχος της αισθητικής, τη στιγμή που η δική σου αισθητική δεν ταιριάζει με τη δική μου"...αυτό το συζητάω κι αν με πείσετε- δεν αναφέρομαι σε εσάς προσωπικά- να πάω εγώ στη Σιβηρία, δεν έχω πρόβλημα. Στην κοινωνία που ζούμε δεν χωράνε νωθρότητες πλέον, αν μας έμεινε κάτι να το υπερασπίσουμε μέχρι θανάτου αυτό είναι το γούστο μας και τίποτα άλλο.
Πάμε τώρα και σ' αυτό που λέτε περί trolls. Σας είπα ότι εδώ μέσα είναι blog και, αν γνωρίζετε, επικρατεί η άποψη ότι άμα δεν δημοσιεύεις κάποιον, είσαι ψιλοφασίστας. Ο τύπος που έγραψε τις κακιούλες του για τον Χατζιδάκι φοβάμαι ότι τις εννοεί κι ότι δεν σχολίασε απλά για να με φυτιλιάσει. Σχεδόν τον ξέρω, ανήκει σ' αυτούς που λέω στο τελευταίο μου post, των οποίων η παιδεία αρχίζει απ' τους Doors και τελειώνει, ξέρω γω, στους Dire Straits. Την ηλικία του μόνο δεν γνωρίζω. Τα συγκεκριμένα σχόλια τα άφησα ακριβώς για να εκτίθενται οι σχολιαστές εκείνοι με τις απαράδεκτες ομοφοβικές απόψεις τους που δεν διστάζουν να τις εκφράσουν ακόμη και για έναν νεκρό. Κατά τα άλλα, συχνά δεν δημοσιεύω σχόλια, ειδάλλως σε κάθε post θα είχα από 100 comments, τα μισά απ' τα οποία θα ήταν μπινελίκια. Γενικά, είναι σπάνιο στα blogs να ανοίξουν ουσιαστικές συζητήσεις, οι μισοί σε "αποθεώνουν" με κολακευτικά λόγια κι οι άλλοι μισοί σε βρίζουν συμπλεγματικά, είτε γιατί διαφωνούν μ' αυτά που γράφεις, είτε γιατί τους τη σπάει η φάτσα του ιδιοκτήτη του blog. Γι' αυτό και χάρηκα το δικό σας σχόλιο και κάθομαι και σας απαντώ τόσο διεξοδικά, πίνοντας τον πολύ πρωινό καφέ μου. Είπαμε, κουβέντα να γίνεται!
Ανώνυμος...
εσύ τώρα ποιος είσαι; Ο από πάνω που δεν ολοκλήρωσε ότι ήθελε να πεί κι εγώ καθόμουν και του απαντούσα σαν μαλάκας; Ελπίζω πως όχι...
λοιπόν, παρ' όλα αυτά, σωστά μιλάς. Ανήκεις, φαίνεται, σ' αυτούς που ήρθαν στο post, αναζητώντας στο google "Νότης Σφακιανάκης". Είδες που σε τσίμπησα; Άντε, να περνάς κι εσύ πιο τακτικά να τα λέμε.
Ανώνυμος...
ρε συ τώρα θες και τα λες; θα με καραφλιάσεις τελείως πρωί-πρωί; μήπως μου κάνεις πλάκα; πες με και ημιμαθή λοιπόν επειδή δεν ξέρω λεπτομερώς τι συνέβη μεταξύ του Νότη Σφακιανάκη και του επιμελητή του καλλιτεχνικού του προγράμματος αναφορικά με τον πίνακα του Τσαρούχη. Εντάξει, λοιπόν, ο Notis είναι Θεός, είναι άθεος, γουστάρει αρχαία Ελλάδα, πίνει τα μαύρα του, ρίχνει και κάνα χέρι ξύλο για ψύλλου πήδημα, αντικειμενικά έχει καλή λαϊκή φωνή, οπότε, τι; Μόνο την "Κρασογιώργαινα"; Δωσ' του τού ανθρώπου εκεί πέρα τον "Μεγάλο Ερωτικό" να τραγουδήσει τα "Λιανοτράγουδα" ντουέτο με τη Νατάσσα Θεοδωρίδου να ανατριχιάσει έως και το νύχι μας.
Άσε μας, ρε φίλε, θα θεωρήσω ότι μου κάνεις πλάκα, δε μπορεί να μιλάς σοβαρά και να μου τη λες τώρα με αστειότητες.
Θοδωρής Εξηντάρης...
δεν ξέρω τι τιμές παίζουν στα δισκάδικα της Θεσ/νίκης, πάντως εδώ, τον τελευταίο ένα- ενάμισι χρόνο, όπως λέω και στο post, σχεδόν όλη η δισκογραφία του Χατζιδάκι στην EMI έπεσε στα 10- 12 ευρώ. Δεν ισχύει το ίδιο και για τη Lyra που κι εκεί έπεσαν οι τιμές, αλλά όχι κάτω απ' τα 15 ευρώ. Και στη Lyra, όπως γνωρίζεις, εκδόθηκαν τα ωριμότερα και πιο σημαντικά- κατ' εμέ- έργα του συνθέτη.
Ξαναλέω και σε σένα, μη σε ξενίζει ο σχολιαστής που αναφέρθηκε στις σεξουαλικές προτιμήσεις του Χατζιδάκι με τόσο βλακώδη τρόπο. Υπάρχουν κι αυτοί που δικαιούνται να μην τους αρέσει η μουσική του, δεν δικαιούνται όμως να έχουν τέτοιες ρατσιστικές απόψεις. Και όχι βέβαια μόνο για τον Χατζιδάκι. Να τους χαίρεται η μανούλα τους, εν ολίγοις. Τώρα, αν κρύβουν λανθάνουσα ομοφυλοφιλία, που λες, επ' αυτού δεν έχω κάτι να πω, πέραν του να εκφράσω τη λύπη μου.
καλημέρα από την Αθήνα μεσ' στην πρωινή ψύχρα!
"Εντάξει, λοιπόν, ο Notis είναι Θεός, είναι άθεος, γουστάρει αρχαία Ελλάδα, πίνει τα μαύρα του, ρίχνει και κάνα χέρι ξύλο για ψύλλου πήδημα,"
Βοσκε δειχνεις το επιπεδο σου... οκ αφου εισαι τοσο φασιστας και θελεις να του εξορισεις ολους τοτε περαστικα σου, συνεχισε τις ανακριβιες και δειξε οτι εισαι ανίδεος...
Ανώνυμος...
κι εσύ ανορθόγραφος!
ως εκ τούτου σε στέλνω στη Σιβηρία και σένα ή όπου αλλού κάνεις κέφι, εδώ μέσα πάντως σχόλιο σου δεν ξαναδημοσιεύω.
άντε δρόμο κι εσύ, που θα' ρθείς σε post για τον Χατζιδάκι να με ζαλίσεις με τον Σφακιανάκη.
Ανόητε!
Σήμερα είχα την τύχη να πέσω πάνω σε γράμματα που αντάλλαζε ο Μάνος Χατζιδάκις με τον πατέρα μου (όχι τον βιολογικό, τον άλλον) όσο βρισκόταν στο στρατό. Ευτυχώς επιβιώσαν με μικρές "αμιχές" από την πλημμύρα που συνέβη στην αποθήκη. (μόλις μετακομίσαμε). Δεν μπορεσα να διαβάσω πάνω από δύο επιστολές (προς στρατιώτην επιστολή) γιατί (κι εδώ ας με κοροιδέψει όποιος ανώνυμος θέλει) ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό να διαβάζεις λόγια του Χατζιδάκι, να απευθύνονται καταρχήν σε τόσο δικό σου άνθρωπο, γραμμένα στις δικιές του επιστολές (σαν πάπυρος) με το μπλε μελάνι, τα ιδιαίτερα πλαγιαστά του γράμματα και τον γλυκό κι ευγενικό του τρόπο. Νιώθω τυχερή
Άρτεμις
πάλι εδώ
Υ.Γ: μου έλειψες βρε Αντώνη
Αν μου επιτρέπεις, θα διαφωνήσω όσον αφορά την χρήση της Χάρης Αλεξίου στα τραγούδια του, για λόγους δημοφιλίας και εμπορικότητας. Ο Χατζιδάκις θαύμαζε την Αλεξίου ως φωνή και κυρίως ως ερμηνεύτρια. Γνωστή και η δήλωση του πως ακούς το Πέφτει η Βροχή από την Αλεξίου και νομίζεις πως είναι ήδη βρεγμένη. Αλλά και οι συμβουλές που της έδωσε "εσύ πρέπει να παίζεις με το τραγούδι" αν και όταν μετά τα Απρόβλεπτα εκείνη έκανε δίσκο με λαϊκά και τον πληροφορήσαν (βλέπε η Νύχτα θέλει Έρωτα) εν ώρα ραδιοφωνικής συνέντευξης, αυτός απάντησε "Ξανάκανε λαϊκά; Κρίμα την καημένη, την λυπάμαι". Είχε λοιπόν άλλη άποψη για την αξία της.
Σαφώς κι οι σωματειακοί/συνδικαλιστικοί λόγοι είχαν μπει ανάμεσα και στη σχέση του και με την Αλεξίου (όπως και με τη Γαλάνη παρόλο που ήταν "παιδί του") αλλά η εκτίμηση που της είχε ξεκίναγε από τη δεκαετία του 70. Όταν ως πιτσιρίκα της ζήτησε να διασκευάσει κάποια τραγούδια του που όπως αποδείχτηκε βέβαια ήταν για να κάνει ένα προσωπικό δώρο στα γενέθλια του φίλου του Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Ήταν και θέμα εταιρειών εξάλλου το ότι δεν την επέλεξε νωρίτερα.
Στο Σείριο από όσο γνωρίζω ξεκίνησε μόνη της και μετά προστέθηκε η Νένα Βενετσάνου η οποία παραπονέθηκε από μόνη της για την απουσία της, δεδομένου και ότι ο Χατζιδάκις την "παραμελούσε" χάριν του νέου του παιδού, της Έλλης Πασπαλά, η οποία του θύμιζε τη Φλέρυ...
massimo...
καλώς τον που όλο σε παλιές μου αναρτήσεις έρχεσαι και σχολιάζεις.
Λοιπόν, ας τα πάρουμε απ' την αρχή. Σίγουρα ο Χατζιδάκις εκτιμούσε ως φωνή την Αλεξίου (και γιατί όχι; υπήρχε τότε μεγαλύτερη Ελληνίδα λαϊκή ερμηνεύτρια;), όμως αυτό που λες περί δώρου στον Καραμανλή δεν πολυστέκει. Και θα σου πω γιατί: οι δικές μου πληροφορίες λένε πως εν έτει 1972 -την ίδια ακριβώς εποχή που ηχογραφήθηκε και η "Μικρά Ασία" του Καλδάρα με το δίδυμο Νταλάρας/Αλεξίου- η εταιρεία MINOS EMI, θέλοντας να προωθήσει το νέο αίμα της, εν προκειμένω την Αλεξίου, την έβαλε να ηχογραφήσει σε δίσκο 45 στροφών δύο τραγούδια του Χατζιδάκι. Σαν πιλότο περισσότερο, υποθέτω. Ήταν πάγια τακτική των εταιρειών να δοκιμάζουν τους τραγουδιστές τους με χατζιδακικό ρεπερτόριο, αφενός μετά το Όσκαρ και αφετέρου μετά το διεθνές σουξέ της Μούσχουρη.
Επίσης, στον Σείριο το ΄87-΄88, η Νένα Βενετσάνου τραγουδούσε την πρώτη σαιζόν με τον Νότη Μαυρουδή (είχε προηγηθεί το ΄85 ο κοινός δίσκος τους "Έρως ανίκατε μάχαν") και τη δεύτερη, τον "Επιτάφιο" των Θεοδωράκη/Ρίτσου υπό τη διεύθυνση του Χατζιδάκι. Κοινώς, καμία σχέση με την Αλεξίου, άσχετα αν αυτή τραγουδούσε εκεί πέρα τη "Μαριάνθη των ανέμων", τραγούδι της Βενετσάνου σε α΄εκτέλεση.
Επίτρεψε μου να σου πω ότι μάλλον εδώ κάνεις λάθος. Βενετσάνου και Πασπαλά ξεκίνησαν σχεδόν μαζί υπό τη σκέπη του Χατζιδάκι. Πως να ήταν η Πασπαλά το "νέο παιδί", αφού είχε πρωτοσυνεργαστεί δισκογραφικά με τον συνθέτη στην "Πορνογραφία" το ΄82, ενώ η Νένα στις "Μπαλάντες της οδού Αθηνάς", ένα χρόνο αργότερα. Βέβαια, η γνωριμία Νένας Βενετσάνου/Μάνου Χατζιδάκι ξεκίνησε στα τέλη του ΄70 πρώτα με το Τρίτο Πρόγραμμα και λίγο αργότερα με παραστάσεις στον Ζυγό και αλλού. Η Πασπαλά ήρθε όντως λίγο αργότερα και δεν ήταν σε καμία περίπτωση το "νέο παιδί". Αυτό ίσως να το λέγαμε για την Ηδύλη Τσαλίκη που ήλθε, είδε και απήλθε από το χατζιδακικό σύμπαν το διάστημα 1981- 82.
Τέλος, δεν ξέρω που τό 'χεις ακούσει για την Πασπαλά και τη Φλέρυ, πάντως για τον Χατζιδάκι η Πασπαλά ήταν η Πασπαλά με τη φωνή της και μόνον αυτή. Σε ραδιοφωνική εκπομπή, όπως λέω στο post που διάβασες, τη χαρακτήρισε "συνέχεια της Φλέρυς", αλλά μαζί με την υπόλοιπη τριάδα, τη Βενετσάνου, τον Λέκκα και τον Λιούγκο. Δε νομίζω να του θύμιζε ιδιαίτερα τη Φλέρυ. Μπορεί όμως και να ξέρεις κάτι περισσότερο επ' αυτού, οπότε πάσο...
Προφανώς αναφέρεσαι σε κάποιους τουριστικούς δίσκους όπου είχε πει το Χασάπικο 40 και το Αγάπη μέσα στην καρδιά. Έχω κάποια τηλεοπτική συνέντευξη της Αλεξίου στο αρχείο μου, που η ίδια μαρτυρά πως γνώρισε τον Χατζιδάκι ότι ΑΦΟΥ έκανε επιτυχία την κάλεσε ο Χατζιδάκις τηλεφωνικά στο σπίτι της και της ζήτησε με το γνωστό του πληθυντικό την ηχογράφηση αυτών των κομματιών τα οποία μετά από καιρό έμαθε η Αλεξίου ότι τα ήθελε για να τα δωρίσει στον τότε πρωθυπουργό. Και αλλού λέει πως πάλι ο Χατζιδάκις την κάλεσε τηλεφωνικά για να πάει στον Σείριο, στον ενικό αυτή τη φορά..
Τώρα όσον αφορά όλα τα άλλα -κουτσομπολιά να τα πω; - είναι από προσωπικές αφηγήσεις που αν είχα το mail σου θα σου έλεγα και ποιος τα είπε σε ποιον και τα άκουσα και εγώ, όσον αφορά πχ το ότι στην άνθιση του Σείριου ο Χατζιδάκις είχε ξεχάσει τη Νένα η οποία νιώθοντας αδικημένη πήγε και του είπε σε μια από τις πρεμιέρες ένα χαρακτηριστικό "ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ;"και τα σχετικά με την Πασπαλά και τη Φλέρυ που η Πασπαλά τα χρησιμοποίησε υπέρ της. Ίσως τώρα με τα λόγια να παρεξηγούνται όσα γράφω και ζητώ και συγγνώμη από όποιον διαβάζει.
Από αφηγήσεις ανθρώπων που το ζήσανε όλο αυτό απλά ξέρω πως πως δεν τραγουδούσε μόνο ένας στις παραστάσεις πχ στην παράσταση που έκανε η Αλεξίου τα Απρόβλεπτα ήταν στο ένα μέρος η ίδια και στο άλλο η Νένα η οποία και έκλεβε την παράσταση.
massimo...
καλύτερα να το κλείσουμε εδώ, θα έλεγα κι εγώ. Το τι είπε ο ένας και τι είπε ο άλλος, πάντα θά 'ναι άκρως υποκειμενικά πράγματα και δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη. Ας δώσουμε βάση στα όποια ντοκουμέντα και τα υπόλοιπα ποτέ ίσως δε θα μάθουμε πώς ακριβώς έγιναν.
καλό ξημέρωμα :-))
re paidia exo den to prolaba to cd an to exei kapoio na mou stili ta song me eimail tha to ektimousa polli to eimail mou einai tkdekriksi@hotmail.com
Nice post man...οσον αφορά τα σχόλια περί "ιδιαιτερότητας" που ειδα σε καποιο σημειο= στο youtube που ειχα καποια παρομοιας φύσης σχολια από δυο ατομα σε ποστ για το γκει πραιντ, τους εκραξα δεοντως και δεν ξαναπεράσανε απο το μαγαζί. Τους ειπα δηλαδη, μην κολοτρίβεστε εκεί που δεν σας καλούν, μην μπαινετε ακάλεστοι σε ξένα σπίτια και το κυριότερο, οι κρυφόπουστες είναι αυτοί που κατηγορούν= μαλιστα τους ενημέρωσα ότι οι πελατες της συγγρού είναι καταπιεσμένοι ομο που φαντασιώνονται οτι ειναι αντρες επειδη πηδιουνται απο πάπαρους με γυναικεια εμφανιση για να εχουν την ψευδαισθηση οτι τους πηδαει θηλυκο... αρα αυτοί... δεν είναι τοιούτοι. Κανεις τους δεν ξανενόχλησε, όπερ έδει, αντίκρυσαν εαυτούς:-)))
Δημοσίευση σχολίου