Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

γιάννης-οικονομίδης:-τα-όσκαρ-και-όλη-αυτή-τη-φάση-τα-γράφω-στον-πούτσο-μου

Μου φαίνεται, τον τίτλο του από κάτω post θα έπρεπε να τον βάλω σ' αυτό! Όπου χωριό, η περίφημη Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου- τρομάρα μας! -με τη χοντράδα, στην οποία υπέπεσε προχθές το βράδυ! Περί του κόλλα uhu, ο καθείς ας κάνει κατά βούληση τις αντιστοιχίες του. Έχουμε και λέμε, λοιπόν: ενώ ο Μαχαιροβγάλτης του Γιάννη Οικονομίδη σάρωσε τα βραβεία στη φετινή τελετή της Ακαδημίας, κάποιοι, δηλαδή οι ίδιοι που τον βράβευσαν, έκριναν ότι δεν είναι κατάλληλη η συγκεκριμένη ταινία για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα Όσκαρ! Αντ' αυτού επέλεξαν το Attenberg της Αθηνάς- Ραχήλ Τσαγγάρη, κάτι που επί της παρούσης δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία. Όπως έγραψε και η Βένα Γεωργακοπούλου στην Ελευθεροτυπία, την εφημερίδα που κατά κόρον στήριξε τον θεσμό της Ακαδημίας, είναι σα να είπαν του Οικονομίδη, καλή η ταινία σου, αλλά για τον Μικρόκοσμο, όχι για τα Όσκαρ! Ο Οικονομίδης, απ' την άλλη, όπως ήταν αναμενόμενο, λιγότερο για ότι έγινε και περισσότερο για το εκρηκτικό του χαρακτήρα του, ξεσπάθωσε και τα είπε όλα με απολαυστικό, ομολογουμένως, τρόπο στη συνέντευξη του στη Χρυσούλα Παπαϊωάννου επίσης στην Ελευθεροτυπία. Επιτέλους! Να κι ένας διανοούμενος σ' αυτή τη χώρα που βγαίνει ευθαρσώς και δηλώνει Στον πούτσο μου όλα! Εύγε, Ιωάννη, I like you!

16 σχόλια:

Αθανασία είπε...

Καλό μου γειάσου!μα καλά τηλεπάθεια παιδάκι μου?ίσως!και ότι χτές το βράδυ,που καθόμουν με τη μάνα μου,στη τιβί,είδα κάμποση ώρα την τελετή απονομής των βραβείων της Ακαδημίας...με παρουσιαστές τους Χαραλαμπόπουλο-Λούλη!!!!!!!!!!(λόλ,λόλ.λόοοολ)!!!!
ε,και το'δα και γώ ότι η ταινία αυτή πήρε πολλά βραβεία,και το ωραίο ξέρεις πιό είναι καλό μου? ότι...γύρισα σε μιά,στιγμή (όταν έδειχνε τα υποψήφια,ντοκυμανταίρ)κι είπα στη μητέρα μου-(που βλέπαμε μαζί την απονομή)'λες να είναι κάπου εκεί μέσα,και ο φίλος μου ο Αντώνης????????)με κάνα ντοκυμανταίρ??????????χααααααααααχααααααααααααααχααααααααααχαααααχαααααααααααχαααααα!είδες σύμπτωση καλό μου?....πάντως τι να πώ...ε,δε μπορώ να πώ,ότι μου άρεσε και ιδιαίτερα....σαν κακή απομίμηση της απονομής του Χρυσού φοίνηκα των Καννών μου φάνηκε!.......φιλάκια...και..ωραίος
ο κύριος Οικονομίδης! μ' άρεσε το στυλάκι του!.....

Θεοδόσιος Π. Βαφειάδης είπε...

Ο Οικονομίδης και ο Γιάνναρης (κυρίως αυτοί οι δύο) μ' έκαναν ν' αγαπήσω τον νέο, τον "καινούργιο" ελληνικό κινηματογράφο.
Αυτές οι επιτροπές... κρίμα!

Ανώνυμος είπε...

Κι εμένα μου είχε φανεί κάπως, αλλά... είπα να το πάρω λίγο ανάποδα το θέμα.

Πόσο "τιμητικό" είναι για το Attenberg να προτείνεται, όταν από τα υπόλοιπα βραβεία έχει αποσπάσει μόνο ένα;

Βρε, κόμπλεξ ήταν ή μήπως αποδίδουν στα Όσκαρ αυτό που πραγματικά τους αξίζει;

-Εφορμόμενη από το σχόλιο της Αθανασίας, μήπως να κοίταζες μπας και σε παίρνει για τίποτα σχετικό; Εμπρός στο δρόμο που άνοιξε ο Carrenard! Λεφτά για τίποτα καλύτερο, δεν υπάρχουν...-

Κλυτία

BOSKO είπε...

Αθανασία...
νομίζω πως για να συμμετάσχεις στα βραβεία της νεοσύστατης Ακαδημίας πρέπει να είσαι μέλος, κάτι για το οποίο δεν έχω "τρέξει", ούτε εγώ, ούτε οι συνεργάτες μου, η αλήθεια είναι. Ίσως με αφορμή ένα επόμενο ντοκιμαντέρ, που βάσει των τωρινών συνθηκών με το ΕΚΚ, ένας θεός ξέρει μόνο πότε θά 'ρθει αυτό. Δεν έχω δει καμία μέχρι τώρα απονομή της Ακαδημίας, καθώς την έχω κόψει οριστικά πλέον την τηλεόραση.

BOSKO είπε...

Θεοδόσης Βαφειάδης...
υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι νέοι σκηνοθέτες, σίγουρα όμως ο Οικονομίδης και ο Γιάνναρης ανήκουν στα "δυνατά χαρτιά" της σημερινής εγχώριας κινηματογραφίας!

BOSKO είπε...

Κλυτία...
για το τελευταίο που λες σου απάντησα ήδη μέσω της απάντησης στην Αθανασία.
μόνο "κάπως" ειν' αυτό; επιεικώς απαράδεκτο...Ήταν που θα είχε διαφάνεια και σοβαρότητα η Ακαδημία, για την οποία μας είχαν πρήξει κανονικά. Κι αυτό που λέω δεν έχει καμία σχέση με το Attenberg, που θεωρώ επίσης καλή ταινία.

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι, αλλά "τζάμπα μάγκας" ο Γιάννης Οικονιμίδης! Αν είχε "αρχ..." -για να να χρησιμοποιήσω το δήθεν αντικομφορμιστικό λεκτικό του- θα αρνιόταν την ίδια την "ιδεολογία" των βραβείων και όλα τα σχετικά! Η αποδοχή βραβείων σημαίνει την αναγνώριση πνευματικών "αφεντικών" από ευσεβείς υπηκόους. Αμάν πια με τους γιαλαντζί "αντικομφορμιστές"...

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
λυπάμαι, αλλά αν κι εσύ είχες αρχίδια (εγώ το γράφω ολογράφως), θα έβγαινες με το ονοματεπώνυμο σου και τότε -νά 'σαι σίγουρος- θα γινόταν ουσιαστικός διάλογος. Τώρα, το σχόλιο σου μοιάζει να προέρχεται από ακόμη έναν "ανώνυμο" κομπλεξικό και ζηλόφθονο, αν βέβαια προέρχεσαι από τον ίδιο χώρο.
για να μη λες, όμως, ότι αποφεύγω την απάντηση σε ότι μπήκες στον κόπο να γράψεις, σου λέω ότι και τα βραβεία είναι μία δικαίωση του κόπου σου, ειδικά όταν κάνεις σινεμά, που είναι η πιο δαπανηρή τέχνη. Η στάση της Ακαδημίας ήταν άκρως προσβλητική απέναντι στον σκηνοθέτη, επομένως δικαίως αντέδρασε έτσι.
και, πίστεψε με, το βήμα που παρέχει το διαδίκτυο σε κάθε ανώνυμο "πικραμένο της ζωής (και της τέχνης)" είναι πολύ πιο γιαλαντζί φάση από τις δηλώσεις του Οικονομίδη και του κάθε αδικημένου καλλιτέχνη.

Ανώνυμος είπε...

Εξηγήσεις προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Δεν έκανα καμία προσωπική εκτίμηση για το Attenberg. Αναφέρθηκα απλά στα στοιχεία της επιτροπής που δε το αναγνώρισαν ως καλύτερο σε πολλά πεδία, αλλά... το πρότειναν τελικά. Με μια διεστραμμένη οπτική (απ'αυτές που μου αρέσουν κι υιοθετώ) μου βγάζει ένα "σιγά και τι είναι τα Όσκαρ; Μμμμ, γι' αυτά καλό είναι!" -Εντάξει, βλέπω και τη λογική, αλλά ... είπα, μ'αρέσουν οι κουλές θεωρίες. :-P -

O Carrenard γύρισε το Donoma με κόστος 150 ευρώ. Απίστευτο; Θα μπορούσε να γίνει άραγε και τίποτα άλλο αντίστοιχο;
Νομίζω ότι μετά από αυτόν, πολλοί το σκέφτονται...

Κλυτία

George Tsitiridis είπε...

εγω να θέσω ενα άλλο ερώτημα
για να κάνω και το δικηγόρο του διαβόλου .

Το μεν ειναι βραβεία ελληνικά και για την ελλάδα
τα Οσκαρ πρέπει να μιλάνε για κάτι πιο οικουμενικό

Ο έξοχος Μαχαιροβγάλτης ειναι μια πολυ καλή ελληνική ταινία..
Εχει αλήθεια καμια ελπίδα για να διακριθεί στο εξωτερικό ?
οχι οτι πιστεύω στο Ατεμπέργκ και τόσο αλλά πιστεύω οτι ο Κυνόδοντας εκει ήταν που ήταν καλός..

BOSKO είπε...

Κλυτία...
ακόμη διαφωνώ- και πότε θ' αλλάξω γνώμη, θα μου πεις- μ' αυτή τη λογική του "κάνω σινεμά με 150 ευρώ"...Για μένα, μιλάω πάντα. Μέρος της γοητείας κατασκευής μίας ταινίας είναι και τα κιν/φικά εργαστήρια, η αγωνία των εμφανιστηρίων, η αγορά του φιλμ, ο κατάλληλος μαρκαδόρος που θα γράψει πάνω στην κλακέτα, η ανεύρεση χορηγιών για τους καφέδες και τις τυρόπιτες κατά το γύρισμα, ακόμη και τα ένσημα που φροντίζεις να "κολλήσεις" στους συνεργάτες σου. Εγώ έτσι "μεγάλωσα" μεσ' στο σινεμά, έτσι έκανα μέχρι και την τελευταία δική μου και έτσι τώρα σου τα περιγράφω γλαφυρά. Δεν ξέρω τι μέλλει γενναίσθαι και ο καθένας ειν' ελεύθερος να κάνει ότι θέλει, εννοείται αυτό! Όπως εννοείται ότι κι εγώ, δίχως τη στήριξη οικονομικού οργανισμού (ΕΚΚ, ας πούμε), πολύ δύσκολα θα ξαναέκανα ταινία. Είμαι λίγο τελειομανής σε ότι αφορά το τεχνικό σκέλος και πολύ ειλικρινής, πιστεύω.

BOSKO είπε...

pisoglendis...
εξήγησε μου πρώτα τι είναι "ελληνικότητα" κατ' εσέ και το συζητάμε. Επίσης, τι "ελληνικό" στοιχείο είχε ο "Κυνόδοντας", σύμφωνα με σένα; Ο ίδιος ο Λάνθιμος πάντως μίλησε, περιγράφοντας κάπου τη δουλειά του, ως για κάτι έξω απ' τα στεγανά της "ταινίας με εθνικά χαρακτηριστικά" κλπ.

George Tsitiridis είπε...

Να ξεκαθαρίσω οτι είπα πως ο Κυνόδοντας είναι μια ταινία που μπορούν να την παρακολουθήσουν όλοι.
Δεν ειπα οτι εχει Ελληνικά στοιχεία ακατανόητα που δεν αφορούν τους ξένους

Επίσης να ξεκαθαρίσω οτι ο Οικονομίδης μ αρέσει πάρα πολύ.
Δεν εχω δει το Μαχαιροβγάλτη ακόμα. Το έχω ομως πάρει και θα το δω τις επόμενες μέρες.
Το Ατεμπέργκ το είδα και είναι μια ταινία στην ίδια λογική με τον Κυνόδοντα από τους ίδιους συντελεστές φτιαγμένη σχεδόν με τον ίδιο τρόπο.
Κάποιοι μίλησαν για συνέχεια και συγγένεια μεταξύ των ταινιών.
Και γ αυτό λέω μήπως η επιλογή έγινε με το σκεπτικό πως οτι έκανε ο Κυνόδοντας θα κάνει και αυτή.
Μήπως δηλαδή φοβήθηκαν ότι ο Μαχαιροβγάλτης είναι πολύ "ελληνική" για τα γούστα της Ακαδημίας
και επέλεξαν μια υποτίθεται σίγουρη επιτυχία.
Δεν ξέρω τι είναι ελληνικό και τι όχι και τι πρέπει να ειναι ελληνικό και γιατί αυτο θα πρέπει να αφορά η οχι εναν Αμερικάνο η έναν Αφρικανό.
Ας πούμε το Σπιρτόκουτο είναι πολύ ελληνικό για τα Οσκαρ ?
πάντος εγω στο Σπιρτόκουτο θα έδινα εκατό Οσκαρ.
Για το Μαχαιροβγάλτη θα σου πω σύντομα ...

Ανώνυμος είπε...

O pisoglendis νομίζω ότι ανέλυσε στην εντέλεια τη "λογική", που θέλει τον Έλληνα να βρίσκει συνταγές επιτυχίας και τα σχετικά (εδώ πάει κι ο κομπλεξισμός που μας διακατέχει). Ό,τι κυνοδοντίζει λοιπόν θα στέλνεται, άσχετα αν ακόμα κι ο ίδιος ο Κυνόδοντας δε το πήρε...

Τις ταινίες των 150 ευρώ, δε τις θεωρώ σε καμία περίπτωση το μέλλον του κινηματογράφου, αλλά το χαστούκι στο σύστημα. Κι ο Carrenard τη καινούρια του με παραγωγό την ετοιμάζει. Όμως δεν τον έχω και τίποτα, οπότε... δεν έχω λόγο να το πάρω πατριωτικά.
:-P

Κλυτία

George Tsitiridis είπε...

το ίδιο συμβαίνει χρόνια στις Κάννες και στα άλλα φεστιβάλ Φεστιβάλ
τι μια είναι μόδα το Ιραν την άλλη το Ιρακ και η Ιαπωνία.
Και ακόμα και η χειρότερη ταινία του Ιράν πρέπει να γράψει ο κριτικός οτι ειναι ενα ποιητικό αριστούργημα.
Επίσης για χρόνια όλοι γυρίζανε ταινίες για να γίνουν Αγγελόπουλοι
Λέτε να αρχίσουν να ξεπετάγονται κλώνοι του Λάνθιμου και Κυνόδοντες παντού?

BOSKO είπε...

pisoglendis...
Κλυτία...
καλά μου τα λέτε κι οι δύο, δεν διαφωνώ πουθενά.
θα πω μόνο ότι δεν πιστεύω πως θ' ακολουθήσουν κλώνοι του "Κυνόδοντα". Υπάρχουν τόσοι και τόσοι Έλληνες κιν/φιστές, παλιοί και νεότεροι, που τραβάνε τον αποκλειστικά δικό τους δρόμο.