Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Η-Γυναίκα-της-Πάτρας-του-Γιώργου-Χρονά-θα-γίνει-κινηματογραφική-ταινία

Νομίζω είναι ώρα ν' αποκαλύψω το επόμενο κινηματογραφικό μου project, δυόμισι χρόνια μετά το ντοκιμαντέρ για την Κατερίνα Γώγου, που έκλεισε ήδη τον κύκλο του. 
Εδώ και αρκετά χρόνια είχα εκφράσει την επιθυμία να γυρίσω μία ταινία βασισμένη στη Γυναίκα της Πάτρας, το βιβλίο του Γιώργου Χρονά, που παίχτηκε και εξακολουθεί να παίζεται με επιτυχία σε θεατρικές σκηνές εντός κι εκτός Αθήνας. 
Μάλιστα, πίσω, στο 2010, το είχα συζητήσει με τον Νίκο Κούνδουρο, ο οποίος επίσης προτίθετο από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 να κάνει εκείνος ταινία το ίδιο βιβλίο. Φυσικά, μεσολάβησαν οι άλλες ταινίες του από τότε μέχρι σήμερα και το σχέδιο εγκαταλείφθηκε από πλευράς Κούνδουρου. 
Στο trip της κινηματογραφικής Γυναίκας της Πάτρας με ξανάβαλαν πρόσφατα ο ίδιος ο Γιώργος Χρονάς, ο διευθυντής φωτογραφίας Δημήτρης Θεοδωρόπουλος και ο ηθοποιός Απόλλων Μπόλλας. 
Ο Χρονάς πρώτος απ' όλους, το σπίτι του οποίου χωρίζει μισό τσιγάρο δρόμος από το δικό μου, εν μέσω μεσημεριανών και βραδινών τραπεζωμάτων, μού είχε μιλήσει για το πως θα μπορούσε να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη το βιβλίο του. 
Του είχα απαντήσει πως σε ένα τέτοιο έργο θα ταίριαζε ένα ύφος φασμπιντερικής ταινίας δωματίου με κάποια λιγοστά εξωτερικά γυρίσματα που θα έσπαγαν την έντονα θεατρική φόρμα. Συμφώνησε απόλυτα! Το ύφος αυτό σκέφτομαι να υιοθετήσω, λοιπόν, εμπλουτισμένο με ένα κινηματογραφικό εύρημα, σύνηθες μέσα στα ντοκιμαντέρ μου, το οποίο δεν υπάρχει λόγος να φανερώσω από τώρα. 
Αυτές οι συζητήσεις με τον συγγραφέα Χρονά, το ενδεχόμενο δηλαδή να κάνω εγώ ταινία τη Γυναίκα της Πάτρας του, ήταν και ο κύριος λόγος που συνειδητά απέφυγα να δω τις θεατρικές βερσιόν, με δεδομένη τη μεγάλη μου εκτίμηση, τόσο στη σκηνοθέτιδα Λένα Κιτσοπούλου, όσο και στην ηθοποιό Ελένη Κοκκίδου. 
Έπειτα, ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, ο οπερατέρ όλων των ταινιών μου εδώ και δεκατρία χρόνια, λειτούργησε ακόμη μία φορά ως κινητήρια δύναμη. Τι κάνουμε; μου έλεγε και μου ξανάλεγε τους τελευταίους μήνες, η Γώγου τελείωσε, δε μπορείς να μη σκέφτεσαι καινούργια πράγματα! Τον άκουσα, επομένως, τον Δημήτρη και γνωρίζοντας πια καλά πως ότι ξεκινήσουμε, σύντομα το αποπερατώνουμε κιόλας, είπα να ριχτώ με τα μούτρα στο καινούργιο project. 
Τέλος, ήταν και ο ηθοποιός Απόλλων Μπόλλας, μέλος κι αυτός της κοινής δημιουργικής καλλιτεχνικής παρέας μας από τις αρχές του χρόνου, ιδανικός φαντάρος - συνοδός της Πανωραίας, κατά πώς τον σχεδίασε ο Χρονάς, που συνέχεια μου μιλούσε για την υλοποίηση του συγκεκριμένου κινηματογραφικού σχεδίου.  
Ταινία βέβαια δε φτιάχνει κανείς απ' τη μια μέρα στην άλλη και εγώ τουλάχιστον τη φάση ''κάνουμε ταινία - ρεφενέ'', ενώνουμε όλοι τις δυνάμεις μας κλπ., την εξάντλησα στο ντοκιμαντέρ για την Κατερίνα Γώγου. Να το πω αλλιώς, δεν αισθάνομαι άνετα να αρχίσω τα τηλεφωνήματα σε γνωστούς και φίλους, επαγγελματίες του χώρου, παροτρύνοντας τους να δουλέψουν αμισθί για τη δική μου νέα ταινία. 
Κάποια τηλεφωνήματα έκανα όμως και η ανταπόκριση των ανθρώπων ήταν υπέρ το δέον συγκινητική.  
Η Ντίνα Κώνστα θα είναι η τέλεια Γυναίκα της Πάτρας, άπαξ και συμφωνήσουμε! Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο! Την πέτυχα εκτός Αθηνών, ακούστηκε ενθουσιασμένη με το project και σε λίγες μέρες θα συναντηθούμε από κοντά. Δεν ξέρω, μα από την πρώτη στιγμή που διάβασα το βιβλίο, αυτή την ηθοποιό έβλεπα να αφηγείται το ''βίος'' της ηρωίδας. 
Τηλεφώνησα ακόμη του Μαρίνου Αθανασόπουλου, του σπουδαίου ηχολήπτη και φίλου μου, συνεργάτη μου στα ντοκιμαντέρ για το Κύτταρο και τον Νίκο Κούνδουρο. Να με βάλεις μεσ' στον φάκελλο, είπε, μεγάλη μου τιμή και χαρά! Εμένα να δεις, Μαρίνο μου! 
Τον καιρό αυτό συγγράφουμε με τον Χρονά το σεναριακό treatment. Έχω ήδη στα χέρια μου μία αναθεωρημένη θεατρική εκδοχή του βιβλίου, απ' την οποία να προκύψει πιθανώς το οριστικό σενάριο. Η πρώτη γραφή είναι του Χρονά, η δεύτερη θά'ναι δική μου και στην τρίτη θα καταλήξουμε από κοινού. 
Εννοείται πως στην ταινία αυτή, τη μουσική θα συνθέσει η Λένα Πλάτωνος. Χωρίς να είναι ακόμη η κατάλληλη στιγμή για να εκφέρω άποψη, μιλάμε για μία μουσική μάλλον διαφορετική από το σύνηθες ηλεκτρονικό πλατωνικό background. Αυτή τη φορά οι νότες της Πλάτωνος θα ξεχυθούν από λαϊκά μαύρα καταγώγια, πορνεία και καφενεία, ετοιμόρροπα σπίτια και μαχαλάδες. 
Εν κατακλείδι, θα δουλέψουμε μεσ' στο καλοκαίρι ώστε ο φάκελλος να είναι έτοιμος προς κατάθεση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που θα απευθυνθούμε είναι το low budget, δηλαδή για ταινίες μέχρι 50.000 ευρώ μαξιμουμ. 
Εγώ και οι συνεργάτες μου ότι είναι να κάνουμε, θα το κάνουμε με την κατάθεση του φακέλλου: σενάριο, βιογραφικά, crew list, προϋπολογισμός και όλα αυτά τα απαραίτητα που τα έχω ξανακάνει αρκετές φορές στο παρελθόν. 
Εύχομαι να έχουμε θετική ανταπόκριση και η ταινία να υλοποιηθεί μέσα στο επόμενο έτος!
Μέχρι τότε, δουλειά και μόνο δουλειά!
Ευχαριστώ τον Γιώργο Χρονά που μου εμπιστεύεται την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του και όλους τους ανθρώπους που με στηρίζουν και σιγοντάρουν την όρεξη και την καλή μου διάθεση!

2 σχόλια:

mahler76 είπε...

A, καλή αρχή λοιπόν!

Ελευθερία είπε...

Με το καλό!
(άκου δω σύμπτωση: Τις προάλλες πέρασα έξω από τις εκδόσεις Οδός Πανός στη Διδότου και είδα μέσα το Χρονά με κάποιον άλλο που σου έμοιαζε κι αναρωτήθηκα "μπας και είναι ο Bosko;" )