Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

γενικώς-και-αορίστως


Χαράματα περιφέρομαι με το ταξί στους άδειους δρόμους της κυριακάτικης Αθήνας. Το μυαλό του ταξιτζή είναι καθηλωμένο στα συμπλέγματα των οικονομικών ευκαιριών, στους ευπροσήγορους στόχους και στο μετάξι των ημερών που περιμένει νά'ρθουν. Τον βαριέμαι αφόρητα, επιθυμώ να βγάλει τον σκασμό ώσπου να με πάει εκεί που θέλω και καθώς νοσταλγεί τον δικτάτορα Παπαδόπουλο συν τοις άλλοις, ανακρίνω τον καθρέφτη του οχήματος του για την κατάσταση της στοματικής μου κοιλότητας. Τον καταισχύνω σκαιότατα για την πληροφορία ότι οι τραπεζίτες έχουν τα χάλια τους και ο κυνόδοντας θέλει σφράγισμα επειγόντως. Με τις άκρες των χειλιών νά'χουν φτάσει στο σαγόνι, επιδίδομαι συνοφρυωμένος σε μια σειρά αμήχανων κινήσεων, λες και μυρμήγκια από παντού ροκανίζουν τα καθίσματα, το σώμα μου...αλλά επιμένω, σφίγγω τα δόντια. Σκέφτομαι ποιος στίχος άραγε, ποια προσωδία, ποια παρήχηση να μας αναπαύσει εδώ που φτάσαμε, στα πέρατα του πάθους, με το κορμί να βουλιάζει στο έρεβος της έξαψης και με τους αρμούς της νύχτας να σφίγγονται σαν τανάλιες ανάμεσα στα νεύρα μας με αρμονία θαυμαστή. Καταλήγω στο ότι η μοναξιά, το μεγάλο επίτευγμα της ζωής, έρχεται χλευαστική να χορδίσει πάνω στα νεύρα των ανθρώπων ένα σκληρό και νοσηρό κονσέρτο στη μείζονα κλίμακα της απελπισίας. Η ποίηση δεν είναι παρά ένας μικρός ζεστός χώρος για ν' απλώσεις το κορμί σου όταν σε τυραννάει η ανία, ένα απαλό προσκέφαλο να πέσεις και να ονειρευτείς όταν η καύλα γίνεται αβάσταχτη και το σπέρμα βράζει και καίει. Καλά που δε γίναμε πρεζάκια! Δε θα οφελούσαν σε τίποτα τα προσκέφαλα και τα αισθητικά δεκανίκια. Μονάχα ένα φιξάκι θα έδινε ίαση, θα έσπαγε το κύμα που χυμάει να συνθλίψει το στέρνο και να ξεσχίσει το μυαλό. Ένα μυαλό γεμάτο τρύπες, στενωπούς αρκετές για να περάσει ολόκληρος ο Αχέροντας της έξαψης και να μπει η λήθη στην καρδιά για να φάει τον πυρετό της. Κάτω από αστρικές συγκρούσεις, τίμια χέρια και άσπρα σεντόνια γίναμε ηχητικές κούκλες κινέζικης φθηνής πατέντας. Έξοδος από το όχημα του τενεκέ με το φαρδύ κεφάλι, το γεμάτο με ισολογισμούς, που από συνήθεια μασουλάει μ' ανοιχτό στόμα. Αρχίζει η γιορτή. Τις πρώτες πρωινές ώρες, κάτω από τον τυφλωτικό ήλιο που δαγκώνει με λύσσα τη ζωή, περαστικοί με είδαν με τρόμο να αιωρούμαι διαγώνια μεσ' στον αέρα σαν τον ελέφαντα του Σλάβομιρ Μρόζεκ, αβαρής, άυλος, όμοιος με φουσκωμένο μπαλόνι που η άνωση του ισούται με τη βαρύτητα της γης κι ισορροπεί χωρίς να τον παρασέρνουν τα ρεύματα, να στέκομαι στο κενό σε διαγώνια θέση ακίνητος σαν άγαλμα και γύρω μου να πεταρίζουν σμήνοι από ζωύφια, που άλλοι τά'λεγαν μύγες και άλλοι κουνούπια. Με τις ώρες κάθονταν εκεί οι περίεργοι περίοικοι κι έρχονταν κι άλλοι και το πλήθος αύξαινε, χαζεύοντας το αλλόκοτο θέαμα με τα στόματα ορθάνοιχτα. Παρ' όλα αυτά κανένας δεν τόλμησε να στηθεί στην προβολή του σώματος μου στο έδαφος. Ήξεραν πως όπου νά'ναι θα πέσει, ήξεραν την εύθραυστη ύλη που το κρατούσε, ένιωθαν καλά όλοι τους την ασταθή ισορροπία της ανθρώπινης ύπαρξης. Γενικώς και αορίστως.

* στο βίντεο, το τραγούδι Rook των Τεξανών Shearwater από το ομότιτλο άλμπουμ του 2008.

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

πρωτογενής-δομή-δίχως-αυτοκαθορισμό



Οδηγήθηκε στον γιατρό του με κρίση γέλιου. Αυτός του ζήτησε να περιμένει στο σαλονάκι του προθάλαμου. Βρήκε σε βιβλίο τσέπης τα άπαντα του Κώστα Καρυωτάκη και έπεσε πάνω στον στίχο "Θεέ μου, το φριχτό γέλιο των ανθρώπων". Οι συνάρρωστοι στην αναμονή έκλαιγαν κατά πλειοψηφία. Μερικοί ήταν απαθείς. Ούτε καν ξεφύλλιζαν τα άλλα βιβλία στο σαλονάκι του γιατρού, τη Ναυτία του Σαρτρ, το Πανηγύρι της πίστης του Πιραντέλο, τέτοια βαθυστόχαστα πράγματα. Όταν μπήκε επιτέλους στο ιατρείο, δε θυμόταν πια. Τίποτα. Μόνο τα γεννητικά του όργανα αρδεύονταν και ο προμήκης μυελός πετούσε τις τάπες απ' τη διαστολή. Ένα ζόρισμα στον τράχηλο, μια υπογάστρια ροή και το σκοτάδι. Ζήτησε του γιατρού ν' ανοίξει το παράθυρο ν' ανασάνει άπληστα τον αέρα του Γενάρη που δε βρωμάει χνώτο και ιδρώτα. Ωστόσο, δεν κατόρθωσε να περιγράψει επαρκώς το πρόβλημα του και σχεδόν εκδιώχθηκε. Περίμεναν άλλοι σε σοβαρότερη κατάσταση. Έφταιγε η γλώσσα, αυτή η παλλακίδα της ανθρώπινης νόησης, πάντα δυσκίνητη στις μεταβολές που δεν μπόρεσε να επαναορίσει τα πράγματα με τη νέα τους οντότητα. Ωστόσο, ο γιατρός σε ένα ξέσπασμα ουμανισμού τού είπε πως η αντίληψη του αδυνατεί να νιώσει τον κόσμο κι η συνείδηση του αφήνεται άδεια, απληροφόρητη, έρμαιο εικόνων του παρελθόντος, εταίρα χαμένη σε ακατανόητο παρόν και άφταστο μέλλον. Ευχαριστώ, απάντησε, πλήρωσε με άχρηστη απόδειξη, έφυγε και πλέον δε μπορούσε ούτε να χαμογελάσει. Όση ώρα στην επιστροφή, προχωρούσε δαγκώνοντας τη μνήμη του, τον έζωναν ουράνια τόξα.

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

το-loop-festival-απόψε-στο-ClipArtRadio


Απόψε στο Clip Art Radio (www.clipartradio.gr) τα ραδιοφωνικά Άσματα και Μιάσματα θα φιλοξενήσουν το Loop Festival της Λευκωσίας: κομμάτια των Μπάμπη Παπαδόπουλου, Sancho 003, Elektronik Meditation, Αραμπάς, Αλκίνοου Ιωαννίδη, Luup, J.Kriste Master of Disguise, Stelafi, Bunty, Adam Bettie & The Consultans κ.α. Αυτά την πρώτη ώρα! Τη δεύτερη και για όσο μας...πάει, θα σας παίξω λόλεκ, Λένα Πλάτωνος, Κ. Βήτα, The Boy, Portishead, Ryan Adams κλπ. Συντονιστείτε στις 12 ακριβώς τα μεσάνυχτα, πάρτε κι ένα μπουκάλι κρασί, τα τσιγάρα σας και παλουκωθείτε να ακούσετε!

λευκωσία-loop-festival-2nd-day-review

Πάει κι αυτό, τελείωσε, ίσα - ίσα για νά'χω να λέω ότι μπήκε καλά η καινούργια χρονιά, ότι έκανα καινούργιους φίλους κι ότι αγάπησα περισσότερο αυτούς που είχα ήδη κάνει και βέβαια ότι γέμισα τις μπαταρίες μου με πολλή και καλή μουσική! Από δεξιά εικονίζονται ο Σάββας με τη Σοφία Ευκλείδου, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, ο Σωφρόνης (που αποκαλούσα συνέχεια Τιμόθεο!), ο Luup, ο Γιώργος Ιωάννου, ο Παύλος Μιχαηλίδης, ο Λευτεράκος ο Μουμτζής, ο Φωτάκος ο Σιώτας, η τρελο-αγγλίδα Bunty, ο bosko ύστερα από δώδεκα ποτήρια ζιβανίας, ο Κώστας Παντέλης (το καλλιτεχνικόν έτερον ήμισυ του Σιώτα στους Sancho 003) κι ένας φίλος από ξένη χώρα αγνώστων λοιπών στοιχείων. Εδώ ο Λευτέρης είναι ευτυχής που το Loop Festival έσκισε πραγματικά, ο bosko έχει κρεπάρει απ' το αλκοόλ και η Bunty μάλλον σκέφτεται πως θα με κουβαλήσει μέχρι την έξοδο του Θεάτρου Μελίνα Μερκούρη!



Πρωτύτερα, λίγο πριν την έναρξη της δεύτερης και τελευταίας μέρας του Loop Festival της Λευκωσίας, οι δύο κορυφαίοι βιολιστές τα είχαν βρει μεταξύ τους μέσω της τέχνης τους: ο Παύλος Μιχαηλίδης και ο Φώτης Σιώτας, οι οποίοι είχαν συμπράξει την προηγούμενη στην παράσταση του Αλκίνοου Ιωαννίδη.



Κι εδώ, ο Luup - Στέλιος Ρωμαλιάδης που κάτι λέει με τον κιθαρίστα Μπάμπη Παπαδόπουλο, μα το κουτί της μπίρας δεν επέτρεψε να το ακούσουμε!




Τη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ άνοιξε ο πολιτογραφημένος Κύπριος Christopher Malapitan. Μισός Φιλιππινέζος, μισός Άγγλος, ο Christopher ζει στη Λευκωσία την τελευταία 15ετία, όπου γράφει τις μελωδικές μπαλάντες του, χωρίς να τις έχει ακόμη εκδώσει. Το project του λέγεται Raven's Arm, αποτελείται από κιθαριστικά κομμάτια με λουπαρισμένα όλα τα υπόλοιπα όργανα και αν δεν ήταν τόσο pop, κάλλιστα θα παρέπεμπε στον Matt Elliott! Μέχρι στιγμής στην ιστοσελίδα του Malapitan υπάρχει ανεβασμένο μόνο ένα τραγούδι του και ότι ακούσαμε στο Loop Festival ζωντανά θα ηχογραφηθεί οσονούπω για το ντεμπούτο άλμπουμ του!



Αντίθετα, ο Έλληνας Μπάμπης Παπαδόπουλος έχει τη δική του μεγάλη ιστορία στη rock σκηνή και, τελευταία, όχι μόνο! Κιθαρίστας των Τρύπες, συνθέτης μουσικής για κινηματογράφο και δημιουργός δύο εξαιρετικών άλμπουμ, ο Μπάμπης καθήλωσε πραγματικά το κοινό του φεστιβάλ.







Με την ηλεκτρική κιθάρα του και χρησιμοποιώντας επίσης λούπες, παρουσίασε ένα υλικό που εμπεριείχε όλες τις διαδρομές του - σύμφωνα με τον ίδιο - από τη rock, τα blues, τη jazz και την αυτοσχεδιαστική μουσική. Μη μιλήσεις για "fusion" - απάντησε σε σχετική ερώτηση μου πριν τον προλογίσω - γιατί θα πάει αλλού το πράγμα! Θεός ο Μπάμπης, μόνο που έπαιξε λίγη ώρα συγκριτικά με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του φεστιβάλ.

Οι Sancho 003 στη συνέχεια, δηλαδή ο Κώστας Παντέλης στις κιθάρες και ο Φώτης Σιώτας στο βιολί, τη βιόλα και τα πλήκτρα, μας χάρισαν ένα κανονικό trip που όμοιο του προσωπικά δεν είχα ξανανιώσει τουλάχιστον από Έλληνες μουσικούς. Προτίμησα αμέσως μετά την παρουσίαση τους να καθίσω στα σκαλιά της σκηνής με ένα μπουκάλι...ρακή της Κύπρου, και να χαθώ στα πελάγη της μουσικής τους.
Δεν είναι τυχαίο που ο δεύτερος δίσκος των Sancho 003 με τίτλο Muzga θα κυκλοφορήσει την άνοιξη από τη βελγική εταιρεία Conspiracy Records, στην οποία έχει υπογράψει παραγωγές ο μπασίστας των Tool.















Ανένταχτη μοιάζει η μουσική αυτή και αν προσπαθούσα τώρα να την περιγράψω, θα τη χαρακτήριζα αμιγώς ψυχεδελική με ηλεκτρονικά στοιχεία, πολύ διακριτική παρουσία της παράδοσης και συγκεκριμένες παρ' όλα αυτά συνθετικές ιδέες, οι οποίες κάθε φορά επί σκηνής παρουσιάζονται με διαφορετικούς τρόπους. Αναζητήστε τη μουσική των Sancho 003 κι εγώ χαίρομαι που θα μπορώ στο εξής να την παρουσιάζω από ραδιοφώνου!



Μετά απ' τους Sancho 003 τι να έλεγε κανείς για το show της αλληνής, εν προκειμένω της Bunty!






Ντυμένη κάτι μεταξύ κλόουν και Αγγλίδας χωριάτισσας, η Bunty τίμησε αυτό που μού'χε πει πριν μερικές ώρες από την παράσταση της, ότι δεν της αρέσουν οι καλλιτέχνες που παίρνουν στα σοβαρά τον εαυτό τους. Κατάφερε να ξεσηκώσει το κοινό με τα κομμάτια της, στα οποία άλλοτε ψιθύριζε και άλλοτε απήγγειλε, χρησιμοποιώντας κιθαρόνι ως επί το πλείστον



και λούπες με μελόντικες, παιδικά όργανα ή σφυρίχτρες. Η Bunty λειτούργησε ως κορίτσι - ορχήστρα που ζήτησε τη χορευτική εγρήγορση από το κοινό της και την κέρδισε εν μέσω αλαλαγμών και επευφημιών γι' αυτό το OneWomanShow που του πρόσφερε!



Εν κατακλείδι, τα συγχαρητήρια μου στον Λευτέρη Μουμτζή και στον Ανδρέα Τραχωνίτη της εταιρείας Λουβάνα για την άψογη διοργάνωση και τη φιλοξενία τους. Στη βοηθό τους, Μικαέλα, επίσης για τον τρομερό εργασιακό ζήλο και τον επαγγελματισμό της παρά το νεαρό της ηλικίας της. Όλοι μείναμε ευχαριστημένοι απ' το ολιγοήμερο ταξίδι μας στην Κύπρο και τη στιγμή αυτή που γράφω νιώθω ήδη αισθητή την απουσία των νέων φίλων μου. Δεν ξέρω πια αν τέτοια events μπορούν να στηθούν στην Ελλάδα και δεν ευθύνεται μόνο η διαβόητη κρίση, όσο η έλλειψη ενός πολιτιστικού φορέα ή θεσμού που θα αναλάμβανε την πραγμάτωση τους. Τέλος, για μένα, παρ' ότι ο Αλκίνοος με τη Φυρογένη με μάγεψαν την πρώτη μέρα με τη Φόνισσα τους, χωρίς επίσης να υποτιμώ καθόλου και τους άλλους εξαίρετους μουσικούς, Έλληνες, Κύπριους και ξένους, θεωρώ ότι τα δύο καλύτερα acts του Loop Festival της Λευκωσίας ήταν του Μπάμπη Παπαδόπουλου και των Sancho 003. Να μην ξεχάσω και το project που παρουσίασαν οι Αραμπάς, ο Σωφρόνης με τον Γιώργο, στο περιθώριο του επίσημου προγράμματος! Άντε και του χρόνου, νά'μαστε καλά, και όσοι ήταν στην Κύπρο και δεν κατάφεραν να έρθουν, μάλλον έχασαν κάτι πολύ καλό!

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

συνέντευξη-με-την-αγγλίδα-bounty-λίγο-πριν-την-αποψινή-εμφάνιση-της-στο-loop-festival


Πριν από λίγη ώρα, η Αγγλίδα visual artist και τραγουδίστρια Bunty μου παραχώρησε μία αποκλειστική συνέντευξη για τα Άσματα και Μιάσματα, η οποία ήδη κανόνισα να δημοσιευθεί σε κάποιο ελληνικό μουσικό περιοδικό. Διαλέξαμε λοιπόν το υπέροχο καφέ Τα Καλά Καθούμενα στο κέντρο της παλιάς Λευκωσίας και μάλλον γίναμε ρεντίκολο στα μάτια των υπόλοιπων θαμώνων και των περαστικών!
Ετοιμάσου να τρομάξεις, μου είπε σε μια φάση η Bunty και αίφνης μεταμορφώθηκε στη Linda Blair του Εξορκιστή, ενώ εγώ για να την απωθήσω της έκανα με τα δάχτυλα το σημείο του Εσταυρωμένου! Καλά τό'λεγα απ' το πρωί ότι θα τα πάμε πολύ καλά οι δυο μας με την Bunty και με τα πολλά κιλά τρέλας που κουβαλάει! Όταν μάλιστα μου πρότεινε να παρατήσω τις δραστηριότητες μου στην Ελλάδα και να μετοικήσω στο Μπράιτον, όπου διαμένει σε ένα μεγάλο άνετο σπίτι, μαζί με άλλα έντεκα άτομα, όλοι τους καλλιτέχνες της περίφημης Beatabet Collective, λογικό ήταν ν' αρχίσω να το σκέφτομαι! Πέρα απ' την πλάκα, η Bunty είναι μία εξαιρετική performer που δε γουστάρει να κατατάσσεται πουθενά ως καλλιτέχνιδα, αφήνοντας πάντα τον εαυτό της ελεύθερο στις διαθέσεις του κοινού και των αυτοσχεδιασμών της. Όποτε βρίσκομαι στη σκηνή - μου έλεγε - ξεχνάω ή προσπαθώ να ξεχάσω ποια είμαι και τι ζητάει ο κόσμος από μένα. Ομολογουμένως πρωτότυπη άποψη συγκριτικά με το πως θέλει να πλασάρεται ένας καλλιτέχνης! Η Bunty δηλώνει ενοχλημένη επίσης με τους συναδέλφους της διεθνώς που παίρνουν στα πολύ σοβαρά αυτό που κάνουν. Ωστόσο, λατρεύει τη Bjork και τη Laurie Anderson σαν καλλιτέχνιδες διανοούμενες και ούτε κατά διάνοια επιφανειακές. Δεν την ενδιαφέρει η πολιτικοποίηση στη μουσική, πολύ δε περισσότερο να υποδεικνύει στους ανθρώπους πως να σκέφτονται. Πιστεύει, όμως, ότι και η τέχνη του αυτοσχεδιασμού είναι πολιτική πράξη κατά βάθος.
Δεν έχει έρθει ποτέ στην Ελλάδα και πολύ θα το ήθελε, ειδικά τώρα - λέει - που η χώρα ταλανίζεται από ανέχεια και έντονο εργασιακό πρόβλημα. Τα ίδια άλλωστε συμβαίνουν και στην Αγγλία, έστω και σε μικρότερη έκταση. Η Bunty, τέλος, έδειξε ενδιαφέρον για το ιστορικό της απαράδεκτης τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, ενώ ομολόγησε πως παραδόξως είναι ιδιαίτερα αγχωμένη για το live της σε λίγες ώρες από τώρα! Με βοήθησε αρκετά για να την προλογίσω απόψε στο κοινό του Loop Festival και την ευχαριστώ γι' αυτό! Τα υπόλοιπα θα τα πούμε, όπως υποσχεθήκαμε, μέσω emails και facebook. Καλή επιτυχία, Bunty, να σκίσεις! Το κοινό της Λευκωσίας αδημονεί για το show σου, όσο κι αν αυτό σε στρεσάρει!

λευκωσία-loop-festival-1st-day-review

Ο Λευτέρης Μουμτζής συνομιλεί με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη χθες το βράδυ, πίσω απ' τη σκηνή, στα καμαρίνια του Θεάτρου Μελίνα Μερκούρη της Λευκωσίας, λίγο πριν την εμφάνιση του δημοφιλούς τραγουδοποιού. Ήταν μαγική η πρώτη βραδυά του Loop Festival και δεν αναφέρομαι τόσο στο καλλιτεχνικό μέρος, όσο στις αντιδράσεις του κοινού, που παρακολούθησε με τον δέοντα σεβασμό όλους τους καλλιτέχνες. Πραγματικό μάθημα αποτέλεσε για μένα η συγκεκριμένη συμπεριφορά των Κυπρίων απέναντι στους δημιουργούς που βρίσκονται επί σκηνής και καταθέτουν την ψυχή τους. Όχι σαν κάτι δικά μας βόδια που πας στον Ιανό ή αλλού κι όση ώρα γίνεται η συναυλία, αυτά μουγκανίζουν από κάτω, χασκογελάνε ή προσπαθούν να λύσουν τα υπαρξιακά τους προβλήματα. Σίγουρα το χθεσινό κοινό, κυρίως νεολαιίστικο, θα το χαιρόταν πολύ ο Μάνος Χατζιδάκις, όπως και κάθε μουσικός που σέβεται τον εαυτό του και τη δουλειά του.

Στη σκηνή ανέβηκε πρώτος ο ταλαντούχος Γιάννης Αναστασάκης Μαρίνος με το project Elektronik Meditation. Μας "έστειλε" νωρίς-νωρίς με τη μουσική του που ήταν ένα πλέγμα από πολλές άλλες μουσικές: Brian Eno, Hawkwind, Tangerine Dream, ambient κ.α. Στο τέλος, μάλιστα, έπαιξε και μία εξαιρετική διασκευή, φυσικά δίχως λόγια, στην Αγρύπνια του Θανάση Παπακωνσταντίνου, χρησιμοποιώντας την ίδια λούπα με τη φωνή του Άραβα από την πρωτότυπη ηχογράφηση του τραγουδιού!









Τον Γιάννη-Elektronik Meditation συνόδευσε στο ψυχεδελικό show του η visual artist Ντενίζ Αγγελάκη, ζωγραφίζοντας και προβάλλοντας επί τόπου σε video-wall τα σχέδια της! Μεθαύριο, Παρασκευή, συντονιστείτε τα μεσάνυχτα στο clipartradio! Λέω να σας γνωρίσω τη μουσική του Elektronik Meditation, μια και ο δημιουργός είχε την ευγενή καλωσύνη να μου χαρίσει ένα αδισκογράφητο ακόμη demo του!

Κατά τη διάρκεια του opening του φεστιβάλ, ήρθαν και με βρήκαν στα καμαρίνια οι Αραμπάς, δηλαδή ο Σωφρόνης Σωφρονίου και ο Γιώργος Ιωάννου. Ο Σωφρόνης επιμελείται το ηχητικό κολάζ και ο Γιώργος το οπτικό μέρος αυτού που παρουσιάζουν και που οι ίδιοι χαρακτηρίζουν παιχνίδι με τους συνειρμούς και τη μνήμη. Έπαθα πλάκα με την περίπτωση τους και θα δούμε παρακάτω τι ακριβώς έκαναν χθες βράδυ!


Να και ο κιθαρίστας Μπάμπης Παπαδόπουλος, που μόλις είχε φτάσει από τη Θεσσαλονίκη στην Κύπρο κι ήρθε κατ' ευθείαν στο θέατρο για ν' ακούσει μουσική. Κι όταν λέω "ν' ακούσει" κυριολεκτώ, εφόσον όλη την ώρα την άραξε σε μία γωνιά παρακολουθώντας προσηλωμένος τα live των συναδέλφων του! Μόνο που έκοψε τα μαλλιά του κι αυτός κι η αλήθεια είναι πως τρομάξαμε να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον μέσα στο πλήθος!



Ως μέλη της ίδιας οικογένειας των μουσικών, εδώ ο Μπάμπης συνομιλεί με την τσελίστρια Σοφία Ευκλείδου.







Κι εδώ στήνεται στο φακό μου μαζί με τον Λευτέρη Μουμτζή και τον βιολιστή Φώτη Σιώτα. Αυτός ο Σιώτας, πάλι, δε μπορώ να μην πω ότι πέραν της τέχνης του είναι κι ένας από τους πιο θετικούς ανθρώπους που έχω συναντήσει. Απόλαυσα πραγματικά τη συζήτηση που είχαμε στα καμαρίνια.


Οι Αραμπάς ανέλαβαν ήδη δράση! Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Ιωάννου συντονίζει - προφανώς - το ηχητικό με το οπτικό υλικό του project τους!







Το οποίο project έλαβε χώρα στη δεξιά άκρη της σκηνής. Στις όψεις ενός κύβου που υπήρχε προβάλλονταν κινηματογραφικά επίκαιρα και πλάνα από στιγμές του βωβού και του σύγχρονου κινηματογράφου,




ενώ παράλληλα ακούγαμε λουπαρισμένες συνθέσεις του Bach, του Beethoven, του Chopin, του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι και της Πλάτωνος.






Δεν ξέρω αν όντως επρόκειτο για ένα παιχνίδι με τις μνήμες, εγώ πάντως το εξέλαβα σαν ένα καλειδοσκόπιο της νεότερης σύγχρονης ιστορίας και σαν μια μηδενιστική ματιά πάνω στην αναπόφευκτη κατάρρευση των παγκόσμιων πολιτιστικών αξιών. Γι' αυτό και ανατρίχιασα σύγκορμος, δηλώνοντας φαν τους και πρόθυμος να βοηθήσω ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και στην Ελλάδα! Το ιδεώδες θα ήταν οι Αραμπάς να ανοίξουν τις επερχόμενες συναυλίες της Λένας Πλάτωνος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών κα μακάρι να γινόταν εφικτό κάτι τέτοιο!



Αμέσως μετά την παρέμβαση των Αραμπάς στο πρόγραμμα του φεστιβάλ, δεύτερος "επίσημος" καλλιτέχνης μετά τον Elektronik Meditation, ήταν ο Luup - κατά κόσμον Στέλιος Ρωμαλιάδης.





Με τη Σοφία Ευκλείδου στο τσέλο και τον Λευτέρη Μουμτζή στα αγγλόφωνα τραγούδια, στην κιθάρα και στο κοντραμπάσο, ο Luup αυτοπροσώπως έπαιξε φλάουτο και μας πήγε ένα τριπαριστό ταξίδι στη βρετανική επαρχία του Μεσαίωνα!



Ο Ρωμαλιάδης είναι ένας τζίνιους καλλιτέχνης, σχετικά άγνωστος στην Ελλάδα, αλλά με δύο δίσκους που έχουν κυκλοφορήσει από γαλλική και αμερικανική εταιρεία αντίστοιχα, κερδίζοντας airplay σε πολλούς underground ραδιοφωνικούς σταθμούς του εξωτερικού. Υπ' όψιν ότι την Παρασκευή αυτή θα παίξω στο clipartradio και συνθέσεις του Luup, αφού ναι μεν ο ίδιος μου χάρισε το δεύτερο άλμπουμ του, εγώ όμως αισθάνθηκα την ανάγκη να το αγοράσω και σε συλλεκτικό βινύλιο!




Το όνομα του συγκροτήματος Van Der Graaf Generator δε λέει και πολλά πράγματα στον πολύ κόσμο, μου εξομολογήθηκε λίγο απογοητευμένος - και με το δίκιο του - ο Luup. Εμένα, πάλι, οι τρεις πρώτοι τους δίσκοι κοσμούν τη δισκοθήκη μου εδώ και πολλά χρόνια, δε θα φανταζόμουν όμως ότι ο Βρετανός κ. David Jackson που παίζει σαξόφωνο στα άλμπουμς του Luup είναι το ιδρυτικό μέλος του θρυλικού progressive-rock συγκροτήματος μαζί με τον Peter Hammill μια φορά κι ένα καιρό! Κοίτα να δεις τι γίνεται στον κόσμο!



Μόλις έφτασε από τη θεατρική πρόβα της και η κυρία Στέλα Φυρογένη για να συμπράξει με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη στην ανάγνωση των τριών τελευταίων κεφαλαίων της Φόνισσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη!




Μην πεις πολλά πράγματα για μένα στον πρόλογο σου, μου ζήτησε ο πάντα σεμνός Αλκίνοος, τονίζοντας ότι κανονικά θα έπρεπε να μιλήσω με τις ώρες γι' αυτά πού'χει κάνει η Φυρογένη στο τραγούδι και στο θέατρο!




Δεν είχα δει τη σύμπραξη του Αλκίνοου με τη Μαρία Φαραντούρη στη Φόνισσα, πέρσι το καλοκαίρι, στο αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, αυτό που παρακολούθησα πάντως χθες με τη Φυρογένη, με εντυπωσίασε πάρα πολύ!
























Η Στέλα ζωντάνεψε κυριολεκτικά μπροστά μας με την ερμηνεία της τη Φραγκογιαννού, όση ώρα κεντούσαν, τόσο ο Παύλος Μιχαηλίδης και ο Φώτης Σιώτας με τα έγχορδα τους, όσο και ο Αλκίνοος με τις λούπες και τα φωνητικά του! Ένα αριστούργημα ήταν το κομμάτι αυτό της συμμετοχής του Αλκίνοου στο Loop Festival!








Στο δεύτερο σύντομο μέρος του προγράμματος του, ο Αλκίνοος τραγούδησε - πάντα με την τεχνική του looping - πέντε τραγούδια: δύο δικά του, από ένα της Λένας Πλάτωνος και του Ορφέα Περίδη και ένα κυπριακό παραδοσιακό.



Τελικά πανταχού παρούσα είναι η Λένα μεταξύ των νέων προοδευτικών μουσικών κι εδώ δεν αναφέρομαι στον Αλκίνοο που κοντεύει να συμπληρώσει 20ετία στο ελληνικό τραγούδι! Ο Αλκίνοος, πάντως, παρουσίασε χθες βράδυ το πιο ψυχεδελικό καρυωτακικό Βράδυ που έχω ακούσει, λουπάροντας όλα τα μέρη του τραγουδιού για ηλεκτρική κιθάρα και όχι μόνο!



Ο Αλκίνοος είναι ένας ορίτζιναλ σταρ, όχι με την έννοια της αμερικανιάς, την εμπορική και ισοπεδωτική, αλλά μ' αυτήν του αστεριού, ενός αστεριού αυτόφωτου και ολόφωτου που η λάμψη του διαχέεται παντού, ακόμη κι αν o ίδιος κάθεται κρυμμένος στην άκρη του stage!



Πίσω στα καμαρίνια ήταν απαραίτητη μία φωτογραφία με το συγκρότημα Stelafi σε απαρτία, δηλαδή με τον Λευτέρη Μουμτζή, τη Στέλα Φυρογένη και τον Ανδρέα Τραχωνίτη.



Και λίγο αργότερα, η Σοφία με τον Λευτέρη λικνίζονταν στους ρυθμούς ενός ψυχεδελίζοντος συγκοπτόμενου τσιφτετελιού, καθώς ο Αλκίνοος τραγουδούσε τους Τρεις καλογήρους Κρητικούς (και τρεις απ' τ' Άγιον Όρος)!



Η κυρία που βλέπετε στη photo με τον Αλκίνοο είναι η δασκάλα του από το...νηπιαγωγείο! Συγκινητικό, αν σκεφτεί κανείς πως όποτε δίνει συναυλίες ο τραγουδοποιός στη γενέτειρα του, εκείνη πάντα πηγαίνει για να τον καμαρώσει!



Και μία photo bosko - Αλκίνοου, αμέσως μετά το τέλος του προγράμματος του.








Είχα μιαν ανησυχία για το κλείσιμο της πρώτης βραδυάς του Loop Festival, αφού θεωρούσα κάπως δύσκολο να "μπει" το κοινό στον κόσμο των Soundspecies μετά τον Παπαδιαμάντη, τον Καρυωτάκη και την παράδοση του λουπαδόρου Αλκίνοου.



Εδώ ο Oliver, ο ένας εκ των Λονδρέζων αδερφών Keene, παίζει ηλεκτρική κιθάρα, γνωστοποιώντας μας πως η μουσική των Soundspecies δεν είναι αμιγώς ηλεκτρονική!











Τελικά το κοινό όχι μόνο εντάχθηκε στο ηχητικό σύμπαν των Soundspecies, αλλά είχαν φύγει όσοι είχαν έρθει αποκλειστικά για τον Αλκίνοο και τους άλλους συμμετέχοντες του φεστιβάλ, με αποτέλεσμα όλοι οι υπόλοιποι θεατές να ξεσαλώσουν με τη χορευτική μουσική των Άγγλων. Κάποια στιγμή μάλιστα ανέβηκαν κι έπαιξαν μαζί τους ο βιολιστής Παύλος Μιχαηλίδης και ο φλαουτίστας Luup-Στέλιος Ρωμαλιάδης!














Τα συγχαρητήρια μου για τη στάση σας να ακούτε πραγματικά μουσική, ένιωσα την ανάγκη να πω στο κυπριακό κοινό από μικροφώνου και το ίδιο έκανε αμέσως μετά και ο Μουμτζής!





Και φτάνουμε στη σημερινή μέρα, όπου πριν λίγες ώρες έσκασε μύτη και η τρομερή Αγγλίδα καλλιτέχνιδα Bunty, η οποία εμφανίζεται απόψε στο Loop Festival. Μουρλοκομείο και νομίζω θα κολλήσουμε άψογα οι δυο μας! Αλλά κάτι πρέπει να κάνω πια μ' αυτά τα μαλλιά μου που ξαναμακραίνουν και μοιάζω με μπάτσο από σήριαλ του Φώσκολου...Fuck, που θά'λεγε και η Bunty!



Η οποία Bunty είναι μοναδική, καταπληκτική performer, κάτι μεταξύ Bjork, Kate Bush και Joni Mitchell! Θα τη δω απόψε επί σκηνής και θα μεταφέρω τις εντυπώσεις μου, όπως και απ' όλη τη δεύτερη και τελευταία βραδυά του Loop Festival. Τώρα σας αφήνω, η Bunty κοιμάται μέσα, δεδομένου ότι πέταξε νύχτα από την Αγγλία για Κύπρο, ενώ έξω στήνεται τρελό μπάρμπεκιου με άπαντες τους συμμετέχοντες του φεστιβάλ! Τα ξαναλέμε αργότερα!