Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

ΓΙΑ ΤΟΝ "ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ" ΤΟΥ ΛΑΡΣ ΦΟΝ ΤΡΙΕΡ!


Δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να μου αρέσει ο Αντίχριστος του Λαρς φον Τρίερ, που τελικά δεν μου άρεσε καθόλου. Για την πάλη- και καλά- των δύο φύλων που διαπραγματεύεται, συμφώνως και με τον κ. Μικελίδη; Τα' χει πει προ πολλού αυτά ο Στρίντμπεργκ! Για το σοκ της σκηνής όπου η Σαρλότ Γκένσμπουργκ ψαλιδίζει την κλειτορίδα της; Τα' χει δείξει αυτά ο Ερνστ στο Κορίτσι Λόνε από το 1970 ήδη. Για τη σκηνή, πάλι, όπου το πέος σε στύση ενός μισοπεθαμένου (!) Γουίλεμ Νταφόε πιτσιλάει αίμα; Το' χουμε ξαναδεί σε αλησμόνητα b.movies του ΄80, συνδυασμό πορνό και splatter! Για την υποτιθέμενη έλλειψη επαφής του ανθρώπου με τη φύση, τουτέστιν το οικολογικό μήνυμα; Υπάρχει και το Blair Witch Project, δίχως ίχνος κουλτουριάρικης επίφασης. Για το πλάνο- σοκ, μάλλον μόνο μέσα στο μυαλό του σκηνοθέτη, όπου η αλεπού μιλάει με ανθρώπινη φωνή; Ίσως από κει και πέρα αν το γυρνούσε στην κωμωδία ή στην παρωδία όλων όσων θέλησε να μας περιγράψει, να τα κατάφερνε καλύτερα! Για να ήταν δικαιολογημένο και το γέλιο που έπεσε στην αίθουσα χθες βράδυ από τους είκοσι θεατές! Αντ' αυτού επέλεξε να κλείσει τον Αντίχριστο του με το, ομολογουμένως, πανέμορφο ποιητικό πλάνο των αμέτρητων γυναικών που σκαρφαλώνουν μέσα στην Εδέμ (ή την Κόλαση;) και να αφιερώσει ανερυθρίαστα το πόνημα του στη μνήμη του Αντρέι Ταρκόφσκι. Αχ, βρε Λαρς, ο συχωρεμένος ο Ταρκόφσκι όταν έφτιαχνε τη Νοσταλγία στην Ιταλία, τον πήγαν να δει ταινία του Λούτσιο Φούλτσι κι έφυγε στο δεκάλεπτο, χαρακτηρίζοντας την αισχρή! Τι ήθελες να μας πεις; Ότι θα έμενε στην προβολή της δικής σου; Ή μήπως ήθελες να πεις σ' αυτόν και σε όλους εμάς ότι τώρα που ωρίμασες, έγινες κι εσύ χριστιανός;

33 σχόλια:

zarzuela είπε...

Μποσκίτο τι Τρίερ μου λες τώρα, να σου πω να πεθάνεις από τα γέλια, καινούργιο αυτό, με παίρνει ένας περίεργος που βαριανασαίνει και μου λέει κάτι ασυναρτησίες και καλά ότι μου απαγγέλει ποιήματα, την έχω κα-τα-βρεί! ξέρεις τι είναι να σε φαντασιώνεται ο άλλος να μη μπορεί να κοιμηθεί για πάρτη σου; άμα ξαναπάρει θα κάνω recording και θα σου στείλω την ανθολογία να βγάλουμε το ημερολόγιο του 2010, θα γίνει ανάρπαστο, θα βαρεθείς να υπογράφεις αντίγραφα. (εννοείται πως θα βάλουμε και τη φωτογράφηση ξέρεις ποια. λίγο kinky αλλά θα του τρέχουνε τα σάλια, απ’ ότι κατάλαβα έχει πολύ περίεργα γούστα το καημενούλι...)

Μουσικά Προάστια είπε...

Πες τα!!! Η μεγαλύτερη πατάτα της χρονιάς. Για σένα ως κινηματογραφιστή, θα είναι πραγματικά εξοργιστικό να διαβάζεις τέτοιου είδους "κριτικές" - λιβανίσματα στον τύπο. Πραγματικά εξοργιστικά όλα αυτά τα υμνητικά που γράφτηκαν για την ταινία, λες και αυτοί που τα γράψανε ήταν σε άλλη αίθουσα. Τελικά, ο μεταμοντερνισμός δεν θα αφήσει τίποτε όρθιο, σε λίγο κανείς δεν θα ασχολείται με το νόημα ενός έργου τέχνης, παρά μόνο με τον φτηνό εντυπωσιασμό.

BOSKO είπε...

zarzuela...
χαχαχαχα, δώσε zarzuela, δώσε!

Νίτσα Μάτσα είπε...

Μάζεψε τη zarzuela καμάρι μου σας έχουμε πάρει χαμπάρι.

BOSKO είπε...

Μουσικά Προάστια...
όχι, εξοργιστικό δεν είναι, μπορώ να καταλάβω αυτήν τη λογική με ολίγη από ραγιαδισμό, των κριτικών, απέναντι σε οτιδήποτε έρχεται απ' έξω και κυρίως ευρωπαϊκό. Αφού είναι παπαριά η ταινία, κύριοι, τι να κάνουμε δηλαδή; Επειδή είναι Δανός κι όχι Αμερικανός; Κι ο Τζάρμους, ο Μπάρτον, ο Κρόνενμπεργκ; Για πέταμα είναι; Το "Δαμάζοντας τα κύματα" το' χα λατρέψει στον καιρό του, με το "Dogville" δεν τρελάθηκα, στο "Χορεύοντας το σκοτάδι" μου άρεσε πολύ η Μπιόρκ- ως ήτο αναμενόμενον- αλλά με τούτο δω μας έστειλε ο Δανός. Και δεν έχει να κάνει καν με μεταμοντερνισμό, όπως λες. Φθηνός εντυπωσιασμός είναι η σωστότερη έκφραση. Παραλίγο να σκοτωθώ χθες με έναν έξω απ' τα "Τιτάνια", που υποστήριζε ότι ήταν μια ωδή στην κατάθλιψη, καθώς κι ο ίδιος ο Τρίερ βγήκε προσφάτως απ' τη συγκεκριμένη αρρώστια! Τι να του έλεγα; ε;

BOSKO είπε...

Νίτσα Μάτσα...
καλώς τη Νίτσα μου Νίτσα μου!
κι εδώ σε βρίσκω πάλι;
τι εννοείς "μας πήρατε χαμπάρι";
αα, όλα κι όλα, τώρα θα' ρθει η zarzuela αυτοπροσώπως να σε περιλάβει!
εγώ δεν αναλαμβάνω!

Φως Κωλος Τιντορετο είπε...

Η Γητεύτρια δεν θα έρθει να μας πει τη γνώμη της περί Ταρκόφσκι σαν και του λόγου σου;

zarzuela είπε...

Απαπά! ποια είναι πάλι αυτή η κυρία Νίτσα που σου λέει να με μαζέψεις Μπόσκο; με ξέρετε κυρία μου; έχουμε συναντηθεί πουθενά; σε καμία δεξίωση της κυρίας Μαριάννας; (τη Λάτση εννοώ). κι από τι να με μαζέψει παρακαλώ; θα μου πείτε να μου φύγει η αγωνία;

BOSKO είπε...

Φως Κωλος Τιντορετο...
έλεος, ρε συ, με την καψούρα σου!
θα πάθεις κάνα έμφραγμα στο τέλος, πρόσεξε γιατί είσαι σε επικίνδυνη ηλικία!

BOSKO είπε...

zarzuela...
ως κι εσύ πήρες γραμμή την καψούρα που τραβάει!
ε, ρε γλέντια πάλι απόψε!
γουσταααάρωωω!

Μητέρα Τερέζα είπε...

Φουκαράδες όλοι, σας λυπάμαι...
τόσο ερωτικό και επαγγελματικό ανικανοποίητο, πόσο λυπάμαι γι' αυτή τη δόλια τη Μαριάννα!

BOSKO είπε...

Μητέρα Τερέζα...
εσύ κοίτα να ψήσεις το νέο βιβλίο σου στο φούρνο μικροκειμένων...συγνώμη, μικροκυμάτων, ήθελα να πω, και μη λυπάσαι για τη μαριάννα! Μεγάλο κορίτσι είναι, ξέρει να προστατεύει τον εαυτό της!
πώς όμως σ' αρέσει να φορτώνεις τα δικά σου αδιέξοδα στους άλλους!

Γούντυ Ντράγιερ είπε...

Καλά, άμα καταφέρεις και στείλεις τη Ζαρζουέλα για σιλικόνη στο βυζί θα σε παραδεχθώ.
Εκεί στη παρέα από το να θαυμάζετε το ωραίο, το μεγάλο και τ'αληθινό (λέμε τώρα), δεν έχετε ρε άλλη δουλειά να κάνετε;
Τι συνήθειο και αυτό στο Ελλάντα να κρίνουνε οι τελευταίοι τροχοί τις κούρσες εισαγωγής.

"Αισθηματική ηλικία" είπε...

Να σημειώσω θέλω ότι την ταινία τη...μισησε το σύνολο σχεδον των κινηματογραφιστών, τη λάτρεψαν οι γυναίκες ηθοποιοι, εχουν γραφτεί εξαιρετικές κοινωνιολογικές αναλύσεις απο συγγραφείς, οι ψυχοθεραπευτές & ψυχίατροι την θεωρούν κινηματογραφική επιτομή της νεας "συστημικής" ψυχιατρικής και θεραπείας. πολλές φορές μια ταινία τυχαίνει να είναι πολύ πιο πέρα απο απλός κινηματογράφος. Ειτε μας αρέσει ειτε όχι.
Ευχαριστώ για την φιλοξενεία.

BOSKO είπε...

Γούντυ Ντράγιερ...
καταιγίδα είσαι, ποιητή μου, δε σε προλαβαίνω!
κι αν είμαστε οι τελευταίοι τροχοί, δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε αυτό που είδαμε;
όσο για το βυζί, την έχεις δει τη zarzuela πως είναι; αυτή είναι γυναίκα, όχι σαν κάτι άλλες- αποσπάσματα απ' το θέατρο της Δευτέρας!

Αγνή Μπάτσα είπε...

Καλησπέρα σας
με κάλυψες Μποσκίτο. Είπες αυτά που πιστεύω κι εγώ. Αναμενόμενο όμως. Αφού είσαι ο καλύτερος σύγχρονος Έλληνας σκηνοθέτης και η ματιά σου ανατρεπτική, επαναστατική και έμπειρη δίνει στην κριτική μια άλλη διάσταση.
Σ' ευχαριστούμε.

BOSKO είπε...

"Αισθηματική ηλικία"...
πολλές φορές μια ταινία τυχαίνει να είναι πολύ πιο πέρα απο απλός κινηματογράφος. Ειτε μας αρέσει ειτε όχι.

μου αρέσει εμένα αυτό που λες και συμφωνώ, απλώς δε νομίζω ότι ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση. Πάντως, τον σκοπό της από εμπορική άποψη, νομίζω, τον πέτυχε, οπότε μένει να καθόμαστε τώρα εμείς εδώ και να συζητάμε, να συμφωνούμε και να διαφωνούμε. Απόλυτα θεμιτό!

BOSKO είπε...

Αγνή Μπάτσα...
χαχαχαχα
εδώ, δε λέω, respect!
έχεις και χιούμορ, τρομάρα σου!
πες τα, Αγνούλα μου, έτσι ακριβώς είναι!

Μπόλεκ είπε...

Θα τα πω του Λόλεκ τι κουμάσι είσαι κι εσύ κι η Ζαρζού κι η Μαριάννα!

BOSKO είπε...

Μπόλεκ...
ζουλιάρη ασχημάντρα!
άσε κάτω τα κορίτσια μου!
ούτε να σ' ακούσει δε θέλει ο Lolek, τόσα χρόνια μετά! Πάει πια, αυτός έφυγε απ' την Πολωνία, Ελλάδα είναι τώρα!

μαριάννα είπε...

Τς τς τς! Πότε έγραψες την κριτική και πότε μπήκαν τόσα σχόλια! και πότε πρόλαβαν να με αναζητήσουν!

Δυστυχώς δεν την είδα την ταινία ακόμα κι έτσι θα περιοριστώ να πω ότι ενώ ο Τρίερ μου αρέσει πολύ, όχι βέβαια όσο ο Στρίντμπεργκ και ο Ταρκόφσκι, είμαι περίεργη να δω την ταινία που προκάλεσε τις προκλητικότατες και αλαζονικές δηλώσεις του Δανού στην περιβόητη συνέντευξη τύπου.

Ταυτίζει όντως τη Γυναίκα με το κακό; Με την Εύα;

Αγνή Φάτσα είπε...

Γεια σου Μπόσκο τεράστιε. Είμαι πρωτη εξαδέλφη της Αγνής Μπάτσα. Μου τηλεφωνησε και ειπε ότι εγραψες μια απιθανη κριτική για τον Αντίχριστο και έτρεξα να σε διαβάσω.Με ενθουσίασες.

μαριάννα είπε...

Συγγνώμη Αντώνη αλλά μόλις είδα το σχόλιο της μικρής Τερέζας. Για ρίξτης λίγο τέζα να μη μας ζαλίζει τον έρωτα. :Ρ

zarzuela είπε...

Μπόσκο θα τρελαθώ (απ' τη χαρά μου, εννοείται! ξέρεις τι κοινωνική που είμαι) τι συνωστισμός είναι πάλι αυτός απόψε; όλο νέες περσόνες βλέπω γύρω μέχρι και με το βυζί μου ασχολούνται, θα τις περιλάβω μια-μια. και πρώτα απ' όλα τον κύριο Ντράγερ. ποιός είσαι συ ματάκια μου που θα πιάσεις το δικό μου το βυζί στο στόμα σου; θα τό 'χεις καημό βέβαια αλλά με τη σιλικόνη στο χέρι θα μείνεις. έχε χάρη κακομοίρη μου που λυπάμαι τους πεινασμένους και συγκινούμαι με τους loosers ειδεμή θα τ' άκουγες. και μη νομίσεις ότι αποφεύγω να απαντήσω στα άλλα απλώς απαξιώ διότι αγοράκι μου όταν εσύ πήγαινες (ή μάλλον προσπαθούσες να πας) εμείς γυρνάγαμε απ' το ωραίο το μεγάλο και τ' αληθινό. τώρα η παράσταση τέλειωσε, τα φώτα που άξιζαν έσβησαν, τό 'χασες αυτό οριστικά πάρ' το απόφαση. όσο για την παρέα πολύ θά 'θελες αλλά δεν σε παίζουνε τ' άλλα παιδάκια γιατί είσαι το αντιπαθητικό του σχολείου...χαχαχαχα! μήτσο κοίτα να μάθεις τη δουλειά γιατί μια ζωή με το κατσαβίδι θα τη βγάλεις.
πάμε τώρα στο φωτεινό κώλο της μητέρας Τερέζας που θέλει να τον ζωγραφίσει ο Τιντορέτο (σου-ρε-άλ, Μπόσκο θέμα για ταινία-homage στους Μπουνιουέλ-Νταλί) τι να σου πω βρε δύστυχε που θα σηκώσεις εσύ τα πρεσβυωπικά ματάκια σου στη Γητεύτρια, μια βεριτάμπλ κυρία που ούτε για πτυελοδοχείο δεν της κάνεις. μ' αρέσει που περιμένεις να σου απαντήσει και στις κρυάδες που γράφεις κατακαημένη Αράχωβα.
Μπόσκο πάω να κάνω ένα λουτρό με κάτι αρωματικά άλατα που έχω να καλμάρει λίγο και το φτωχούλι το βυζί μου που μου το στενοχωρέσανε νυχτιάτικα. αν χρειαστεί θα απαντήσω μέσα από την μπανιέρα.

mahler76 είπε...

well said!!!

jb είπε...

Ένα μικρό σχόλιο επί άλλου σχολίου: Αγαπητή "Αισθηματική Ηλικία" μην λησμονάτε ότι οι μεγάλοι καλλιτέχνες στην Ιστορία δεν είναι εκείνοι που αγάπησαν οι επιστήμονες και οι αναλυτές, αλλά αυτοί που είχαν κάτι σημαντικό να πουν στο κοινό. Άρα ο περί την ταινία ζήλος συγγραφέων, κοινωνιολόγων, ψυχοθεραπευτών και ψυχιάτρων δεν της προσδίδει κατ' ανάγκην καλλιτεχνική αξία. Εξ άλλου το ασφαλέστερο μέσον διατύπωσης νέων επιστημονικών θεωριών σίγουρα δεν είναι η Τέχνη.

jb

λουκια μιχαλοπουλου είπε...

αντωνη μου ειδα για δευτερη φορα τη ταινια ....πιο συγκεντρςμενα κυριως για την εξαιρετικη αυτη ηθοποιο...εχει θαρρος η ταινια αντωνη δεν τον ενδιεφερε αν θα μασ αρεσει..παρουσιασε τις εμμονες του τις φοβιες του την αλαζονικη του φυση ...αυθορμητα σχεδον παιδικα ..μασ τα ξερασε και ειπε καντε οτι θελετε..γελαστε,κλαψτε,κλαστε ,φυγετε.σημαντικοσ γινεσαι μονο οταν δε φοβασαι να ρισκαρεις να αποτυχεις...αυτος τωρα πια θα κοιμαται ησυχος...εγω οχι

BOSKO είπε...

λουκια μιχαλοπουλου...
κατ' αρχάς, σε καλωσορίζω στη μπλογκόσφαιρα και σε τούτο το blog συγκεκριμένα!
επί του θέματος τώρα: ο οποιοσδήποτε κάνει τέχνη, καλός, κακός, μεγάλος, σημαντικός, ασήμαντος κλπ., απ' τη στιγμή που εκθέτει το έργο του είναι αυτονόητο πως δε φοβάται να ρισκάρει. Διαφορετικά, ο συγγραφέας ή ο σκηνοθέτης ή ο μουσικός θα μοίραζαν τα βιβλία, τις ταινίες και τα cd τους σε φίλους που συνήθως θα τους χάιδευαν τ' αυτιά και τη ματαιοδοξία.
που την είδες, ρε συ Λουκία, την παιδικότητα όμως; αυτή ήταν μία ωδή στο αίμα και στη φρίκη, δοσμένη με τρόπο παιδαριώδη και δραματουργικά λάθη. Αυτό που λέγαμε: θες να κάνεις αλληγορία, ποίηση- τάχα μου; καν' το απ' το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό. Όχι ν' ακολουθείς μια φυσιολογική ροή φιλμικού χρόνου, δείχνοντας έναν τύπο να επιζεί, ακόμη κι αφού έχει θαφτεί, με ένα τέτοιο τραύμα στο πόδι. Εγώ τις προάλλες μια κουτουλιά έριξα κατά λάθος και φοβήθηκα πως θα πεθάνω από αιμορραγία. Ο Νταφόε, όμως, έτσι όπως τον ήθελε ο Τρίερ, με λίγο αιματάκι την έβγαλε μια χαρά!
τέλος πάντων, αναγνωρίζω ότι σου αρέσει πολύ ο Τρίερ και δε μιλάω άλλο- άλλωστε, όπως είπε και ο "Αισθηματική ηλικία", κάνει θραύση στις ελληνίδες ηθοποιούς.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε, καλά τα λες, μιλάμε για ΤΗΝ μαλακία! Τα λεφτά μας πίσω!

BOSKO είπε...

Ανώνυμος...
εδώ και τώρα, μεγάλε!

μαριάννα είπε...

Μπόλεκ το 'πες του Λόλεκ; Τι κουμάσια είμαστε. Είχα αγωνία και δεν έκλεισα πόδι πάλι απόψε! :Ρ

μαριάννα είπε...

zarzuela μου! Νομίζω ότι έχω αρχίσει να σ' ερωτεύομαι... ως περσόνα! :) Το γράψιμό σου διαπνέεται από ένα ακριβό άρωμα παριζιάνικης φινέτσας!
Τέτοια προφίλ σπανίζουν στο δίκτυο και... γενικώς. ;)

μαριάννα είπε...

Βρε παιδιά, Αντώνη και Ηρακλή, μόλις είδα την ταινία και οι πρώτοι που σκέφτηκα ήσασταν εσείς οι δύο και ο Μήτσης.

Τελικά, τόσο διαφορετική είναι η οπτική ανδρών και γυναικών; Ή να είναι θέμα διαφοράς ηλικίας; Εμπειριών και βιωμάτων; Κουλτούρας κινηματογραφικής του καθενός;

Εγώ λοιπόν, την «πατάτα της χρονιάς» κατά Ηρακλή και Αντώνη, τη βρήκα

Συγκλονιστική!

Αριστούργημα! Κινηματογραφικό κομψοτέχνημα, με φωτογραφία πραγματικά ασύλληπτης τέχνης! Στα σκοτεινά πλάνα ο φωτισμός είναι εκπληκτικός, και αν και ο Ταρκόφσκι δεν επαναλαμβάνεται σαφώς, δίκαια του αφιέρωσε ο Τρίερ την ταινία. Είχε κάθε λόγο να το κάνει.

Συμφωνώ λοιπόν απόλυτα με τις διθυραμβικές κριτικές και επαυξάνω. Χρόνια είχε να με συγκλονίσει έτσι ταινία και ο Δανός δικαιώνει πανηγυρικά το ξεκίνημά του. Την θεωρώ πιο ώριμη από το Δαμάζοντας τα κύματα.

Οι ήρωες, άντρας - γυναίκα, μέσα από τον πόνο, πέρασαν από την εδέμ τους στην κόλαση που τους οδήγησαν οι σκοτεινές πλευρές του υποσυνείδητου.

Καθόλου και πουθενά δεν είδα ματιά μισογύνη, αντίθετα η εξαίρετη ερμηνεία της Γκένσμπουργκ έδειξε ότι η ηρωίδα-γυναίκα, μαθημένη έτσι, φορτώθηκε τις ενοχές του κόσμου όλου.

Κι επίσης καταδεικνύει τα βασανιστικά ερωτήματα των ηρώων, όπου εκτός από τον αριστουργηματικό τρόπο που τα έχει θίξει ο Ταρκόφσκι, ο Στρίντμπεργκ, ο Μπέργκμαν, ο Ίψεν, μόνο στην αρχαία τραγωδία έχουν καταδειχτεί.

Η απόλυτη εξάρτηση του θηλυκού από το αρσενικό, όπου καταλήγει σε παρανοϊκή ανασφάλεια και προσωπική κόλαση και που δίκαια το αρσενικό την εισπράττει ως τον απόλυτο Εφιάλτη.

Τα ασπρόμαυρα πλάνα της αρχής με το χιόνι και η σκηνή του φινάλε με τις αμέτρητες γυναίκες να τον κυκλώνουν στο βουνό, δείχνοντάς του ότι η κόλαση είναι ακόμα εκεί, είναι στ' αλήθεια ποίηση.