Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

LEAVING OCTOBER!


Καθώς το ταξί διασχίζει την Πειραιώς και ο ουρανός ανοίγεται μουντός μπροστά, μου δίνει την αίσθηση μιας προ ετών επίσκεψης στη Μπρατισλάβα. Καλώς ή κακώς, η φωνή ενός ηλιθίου από το ραδιόφωνο που χαχανίζει μού υπενθυμίζει που πραγματικά βρίσκομαι...
γιατί οι Έλληνες ταξιτζήδες σε στραβοκοιτάνε όταν η κούρσα, λόγου χάριν, κοστίζει 9 ευρώ και ογδόντα λεπτά, τους δίνεις δεκάρικο και περιμένεις το εικοσάλεπτο; από τη συμπεριφορά τους και μόνο, σε κάνουν να μοιάζεις γερο- λαδάς. Στην αρχή ντρεπόμουν, μα τώρα τους κοιτάω μεσ' στα μάτια και απαιτώ τα ρέστα ως το τελευταίο σέντ. Κρίση! μου είπε ο σημερινός ταρίφας, που μάλλον προσβλήθηκε. Παντού κρίση, μεγάλε! του απάντησα κι εγώ και βγαίνοντας από το όχημα του, τον απάλλαξα από την παρουσία μου...
μόλις πριν λίγες ώρες συνειδητοποίησα ότι μένουμε με τον Στέλιο Ελληνιάδη στον ίδιο δρόμο, στο 5 αυτός, στο 9 εγώ. Με ενημέρωσε ο περιπτεράς που χαίρεται- λέει- να πουλάει στους δυο μας τις σαββατιάτικες εφημερίδες με τις προσφορές...
έχουμε και λέμε πάλι: τα Νέα δίνουν το Topaz του Χίτσκοκ, η Ημερησία τον Αποχαιρετισμό στα όπλα και σονάτες του Scarlatti, η Ελευθεροτυπία το εξαιρετικό M' Bemba του Αφρικανού Salif Keita...
κατέφτασε και το, πολυδιαφημισμένο στο διαδίκτυο, νέο άλμπουμ της Τάνιας Τσανακλίδου. Από Δευτέρα θα το' χω στα χέρια μου, μια και ήδη μου ανατέθηκε συνέντευξη μαζί της. Τόσοι δίσκοι βγαίνουν κάθε μέρα, τη στιγμή που από παντού ακούγεται η φράση Δεν πουλάει τίποτα! Μαθαίνω μάλιστα ότι τα μόνα δισκογραφικά προϊόντα του Ομίλου Modern Times που πούλησαν κι εξακολουθούν να πουλάνε είναι το Ζωντανό Κύτταρο της Ελένης Βιτάλη και τα ρεμπέτικα του Νταλάρα από το Μέγαρο...
ίσως είχε πολύ δίκιο η Αρλέτα όταν μίλησε για καθαρή κλοπή μέσω του internet: Πώς θα αποσβέσει ένα cd τα λεφτά του, πώς θα πληρωθούν οι μουσικοί που έπαιξαν μέσα, όταν ο καθένας κατεβάζει υπό μορφή κλοπής τη μουσική;...

με ενημερώνει ο Γιώργος Χατζιδάκις ότι εξασφάλισε πλήρως το συναυλιακό δικαίωμα της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι. Κανείς στο εξής δεν θα μπορεί να τραγουδάει, πόσω μάλλον να διασκευάζει, Μάνο Χατζιδάκι δίχως την έγκριση του. Αυτά κάνει η Βίσση και ο Δήμος Ξάνθης. Μου μιλάει για ενεργοποίηση του Σείριου μέσα στο 2010 και έκδοση του The Martlet's Tale και του Heroes! Επιτέλους! Υπάρχει η σκέψη να κυκλοφορήσει ακόμη συλλεκτικό πακέτο με την ταινία μου για τον Κούνδουρο, που σε λίγες μέρες θα παραλάβουμε την πρώτη τελική κόπια, της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι για τον Δράκο (ακυκλοφόρητη από το 1956!) και της μουσικής που έγραψε ο Λιούγκος για το ντοκιμαντέρ! Μακάρι! Οικογενειακή υπόθεσις η ταινία σου, απεφάνθη ο υιός Χατζιδάκις κι εμένα μεγάλη μου τιμή αν βγει στη διανομή του dvd από τον Σείριο! Εκτός αυτού δηλαδή, θα πληρωθεί το στούντιο και οι μουσικοί του soundtrack που θα υπογράψει ο Λιούγκος! Υπάρχουν κι άλλοι, λοιπόν, σαν αυτόν τον τύπο της Inner- Ear που ουσιαστικά επιμένουν ως σύγχρονοι χορηγοί της μουσικής τέχνης...

χθες το απόγευμα με προσπέρασε στο δρόμο μία κυρία γύρω στα εβδομήντα με παντελόνι πιέτα και...μωβ κοντά μαλλιά! Ωραίο look, της φώναξα κι αυτή ούτε καν γύρισε να δει ποιος της έκανε κομπλιμέντο. Έφυγα από τη Β΄ Πειραιά- σκέφτομαι- κι έπαψα να βλέπω γριές με μαύρα ρούχα και τσεμπέρια στο κεφάλι...

σέρνεται μεγάλη γρίπη αυτές τις μέρες, πονούν οι αρθρώσεις μου, καίει ο λαιμός μου, μα το παλεύω με ντεπόν και ασπιρίνες. Έχω χρόνια να πέσω με πυρετό. Δεν είναι καλό αυτό, λένε οι ψυχίατροι, ούτε να αρρωστήσεις σα φυσιολογικός άνθρωπος δε σε αφήνει το στρες. Σαν τους φαντάρους που είναι μια χαρά μεσ' στα χιόνια και το κρύο και μόλις έρχονται αδειούχοι στα σπίτια τους πέφτουν με 40 πυρετό όπως τα κοτόπουλα...

αύριο έρχεται ο Παντελής από Θεσσαλονίκη. Βραδινή πρόβα με τον Μιχάλη για το τραγούδι του Καβάφη και τη Δευτέρα η ηχογράφηση στο στούντιο. Προστέθηκε ήδη και ένα τσέλο. Την Τρίτη φωτογράφηση με τον Ηλία, τον Παντελή και τη Λίνα για το τραγούδι του Κούνδουρου και Τετάρτη η βραδιά στον Ιανό για τη Δανάη και τον Αλέξανδρο. Ακόμη δεν έχω γράψει τίποτα και πρέπει να παρουσιάσω σωστά αυτά τα δύο ταλαντούχα παιδιά. Καλά που θα είναι ακόμη η Μποφίλιου, η Βλαχογιάννη και ο Χρονάς ως ομιλητές, οπότε ας μην αγχώνομαι περισσότερο...
ο Lolek μού παίζει από το τηλέφωνο τη μελοποίηση του στα καβαφικά Κεριά! Κλείνουμε κι ακούω μονοκοπανιά το Northern sky του Drake! Είναι τεράστιο ταλέντο ο τύπος και χαίρομαι που τον στηρίζω με όλες μου τις μικρές δυνάμεις...
ο δίσκος δημοφιλούς ερμηνεύτριας που το γύρισε στο hip hop, συνεργαζόμενη με νέους καλλιτέχνες, δυστυχώς δεν ακούγεται! Πήραμε με τη Λένα γρήγορες γεύσεις απ' όλα τα tracks, μιζεριάσαμε κι είπαμε καλύτερα ν' ασχοληθούμε με τον Γονίδη να γελάσει και τ' αχείλι μας κιόλας! Τελικά, στις δύο το πρωί καταλήξαμε στα γνωστά ασυνάρτητα ποιήματα μας και σε στρατιωτικά παραγγέλματα που έδινε ο ένας στον άλλον! Η χακί στολή μας έλειπε...
μου τηλεφώνησε πρόσφατα ένας μυστήριος κύριος και μου ζήτησε ένα τραγούδι της Πλάτωνος για τα κύματα του Αιγαίου. Είστε σίγουρος; τον ρώτησα. Η Λένα είχε πιο πολύ χιούμορ, θα με πέρασε για τη Μαρίζα σκέφτηκε! Ποιος ξέρει, σου λέει bosko, Μαρίζα, Λένα, κάποια άκρη θα βγάλω μ' αυτό το περίεργο τραγούδι. Εκτός κι αν εννοούσε τη Θάλασσα από τα Ημερολόγια...
Εκκρεμούν αρκετά βιβλία για διάβασμα, τα περισσότερα δώρα της χρονιάς που φεύγει. Ξαπλώνω τα βράδια και με το που διαβάζω τρεις- τέσσερις σελίδες τους, κλείνουν τα μάτια μου, σα να έγινα ξαφνικά εξήντα ετών. Φαντάζομαι, θα ροχαλίζω και πολύ, τόσο που θα ήταν αδύνατο να σταθεί δίπλα μου άλλο ανθρώπινο ον. Το πρωί βρίσκω το πήλινο τασάκι στο κομοδίνο γεμάτο αποτσίγαρα, την τηλεόραση ανοιχτή και το δισκάκι mp3 να παίζει ακόμη στα βουβά...
ας υποδεχτούμε όλοι τον προτελευταίο μήνα του 09 και μετά τον τελευταίο και μετά το νέο έτος και μετά μια από τα ίδια...

κοντά είναι το ένα με τ' άλλο, δε χρειάζεται κι ιδιαίτερη δυσκολία να μάθεις το ποίημα...

13 σχόλια:

μαριάννα είπε...

Χείμαρρος είσαι μάτια μου! Ο λόγος δεν ρέει απλά, ξεχύνεται ορμητικά.

Αν δεις τον Ελληνιάδη να μου τον φιλήσεις.

Να πεις καλή επιτυχία και καλή δύναμη στον Μιχάλη και στον Παντελή. Αναμένουμε με ανυπομονησία...

Ήθελα να είμαι από μια μεριά να σας βλέπω με τη Λένα να ακούτε Γονίδη!

Περαστικά κι ελπίζω να μη σε ρίξει κάτω.

Η μελοποίηση του Lolek στα κεριά καλή;

Όμορφος μήνας και πολύ γεμάτος ήταν ο Οκτώβρης!

Προσδοκώ σε έναν ακόμα καλύτερο Νοέμβρη! Να δικαιώσει το ερωτικό τεμπεραμέντο του. ;)

BOSKO είπε...

μαριάννα...
μπορεί να σου τηλεφωνήσω να έρθεις απ' το στούντιο όταν θα γράψουν ο Μιχάλης με τον Παντελή!
φιλιά πολλά,
καλό μήνα!

μαριάννα είπε...

Με μεγάλη μου χαρά, αν βολεύει η ώρα!

Καλό μήνα!

BOSKO είπε...

μαριάννα...
απ' ότι ξέρω, βράδυ θα' ναι, αργά!
θα σε ειδοποιήσω οπωσδήποτε να κάνεις και φωτογράφηση για το blog σου!

μαριάννα είπε...

Τέλεια! ;)

Μαρία Ντ' Αβαντ' Ούρι είπε...

Ωραίες σκέψεις Μπόσκο.

Καλό μήνα

BOSKO είπε...

Μαρία Ντ' Αβαντ' Ούρι...
αχαχαχαχαχα!
και για το nickname σου, και για τη photo σου!
είσαι θεά!
καλό μήνα να' χουμε!

Trashman είπε...

Έχεις ακούσει ποτέ τους θεότρελους Χατζηφραγκέτα; Θα σου φτιάξουν το κέφι. Ίσως περάσω Τετάρτη από τον Ιανό, έχω πάνω από 20 κιλά να σε δω. Κατά τα άλλα, περαστικά.

Αγνή Κάλτσα είπε...

Μποσκίτο μου, έμαθες ότι χέστηκε η φοράδα στ' αλώνι, που δε θα δει την Ψυχή βαθιά ο διαταραγμένος ταύρος;
Ωιμέεε και τι θα απογίνει ο Βούλγαρης τώρα; Εεεεεεεεε;

BOSKO είπε...

Trashman...
όχι είκοσι, είκοσι πέντε παρακαλώ!
ήμουν σχεδόν 100 και διατηρούμαι απ' τον περασμένο Απρίλιο στα 75! άντε, πέρνα να τα πούμε, θα χαρώ!

BOSKO είπε...

Αγνή Κάλτσα...
να σου πω, ούτε κι εγώ θα τη δω, έχω αλλεργία στα κινηματογραφοεμφυλιακά.
πάντως, ο Βούλγαρης μετά απ' την κατακραυγή του διαταραγμένου ταύρου (καλό!) θα καταστραφεί, ούτε που θα ξανακάνει ταινία!
χαχαχαχα

Θράσος είπε...

Εγώ έχω την μονομανία μου με τον Χατζιδάκι, αλλά πάλι δεν κατάλαβα τι και αν ποτέ θα βγάλει ο υιός Χατζιδάκις από κινηματογραφική μουσική.
Τέλος πάντων. Περιμένω πως και πως Θεοχαρίδη να τραγουδάει Καβάφη. Εμένα μου άρεσε και πολύ 'η δοκιμασία' Νικολόπουλου-Ρασούλη με τη φωνή του Παντελή.
Noμίζω ότι κατάλαβα για ποιά δημοφιλή τραγουδίστρια μιλάς, και αν όντως το γύρισε στο hip hop είναι ντροπή. Να μην σπεύσουμε δηλαδή να την στηρίξουμε.Kαι είχαμε ακούσει και για διασκευές περί Gustavo Santaolalla.

BOSKO είπε...

Θράσος...
σου λέω ότι θα βγουν και αυτό είναι σίγουρο νέο τα σάουντρακς από το Heroes (1969) και το The Martlet's Tale (1970). Ολοκληρώνεται η επεξεργασία τους τις μέρες αυτές.
τώρα γυρίζω απ' την πρόβα Τρανουδάκη- Θεοχαρίδη, ειλικρινά ειν' ένα πολύ όμορφο τραγούδι και ο Παντελής το υπηρετεί χαμηλόφωνα, εξαιρετικά με τη ζεστή φωνή του!
όχι, δεν ειν' αυτή η τραγουδίστρια που νομίζεις. Ακόμη δεν έχει κυκλοφορήσει ο δίσκος της, απ' ότι ξέρω. Γι' αυτή που τελικά δεν κάναμε κριτική έχω να σου πω μόνο ότι το cd της κυκλοφορεί εδώ και δύο μήνες περίπου.