ΕΤΣΙ
Βρίσκω άρτιο το τραγούδι με ολοκληρωμένες ιδέες. Στιχουργικά, ο άνθρωπος θέλει να ξεφύγει και δεν έχει εμπιστοσύνη ούτε στα φάρμακα. Μόνο η μουσική επιδρά λυτρωτικά πάνω του.
ΑΝΤΕ ΝΑ’ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ
Η παραίνεση του στιχουργού είναι να βγούμε στον κήπο να μαζέψουμε λουλούδια, σατανάδες και αγγέλους προκειμένου να γίνουν τραγούδια. Σ’ αυτό το track ο Στέλιος ομολογεί πως η διέξοδος του είναι η τέχνη της τραγουδοποιίας. Κατέχει άριστα το μουσικό ιδίωμα με το οποίο μας μιλάει. Σημαντικό το εγχείρημα μίξης του blues με τους ρεμπέτικους δρόμους.
ΜΕ ΕΙΔΑ ΣΤΗ ΒΟΛΤΑ
Σύμφωνα με τον στιχουργό, ο Στέλιος είναι συμφιλιωμένος με το Καλό και με το Κακό στους ανθρώπους και βγαίνει σε εξαίσιο περίπατο μαζί τους, έτοιμος και για τη σύγκρουση και για τη συμφιλίωση. Η φωνή του, ακατέργαστη όπως είναι, φανερώνει γενναιοδωρία. Η μουσική και η ενορχήστρωση κινούνται σε αξιολογότατα επίπεδα με αναπάντεχες ψυχεδελικές ανάπαυλες.
ΤΟ ΚΟΥΠΙ
Αν και δείχνει να παραπονιέται που άλλοι πηγαίνουν με χίλια μίλια κι αυτός με κουπί, η μουσική του, αυτό το ρεμπετοσουίνγκ, βγάζει μια εσωτερική ικανοποίηση και μάλλον παιχνιδιάρικα στέκεται απέναντι στο πρόβλημα, έτσι όπως το θέτει η Λίνα Νικολακοπούλου. Η ερμηνεία της Εβελίνας Αγγέλου φανερώνει αυτοπεποίθηση.
ΕΝΑ ΦΩΣ ΑΝΑΖΗΤΩ
Αυτό το τραγούδι πιστεύω ότι προέκυψε από την ευχέρεια του στη στιχουργική. Η μαυρίλα δεν τον αγγίζει ολοκληρωτικά. Η φωνή του στεντόρεια και η μουσική βασισμένη σ’ ένα στέρεο ηλεκτρικό blues με σολάκια που ξεπετάγονται ηρωικά μέσα από τον απελπισμένο λόγο.
Βρίσκω άρτιο το τραγούδι με ολοκληρωμένες ιδέες. Στιχουργικά, ο άνθρωπος θέλει να ξεφύγει και δεν έχει εμπιστοσύνη ούτε στα φάρμακα. Μόνο η μουσική επιδρά λυτρωτικά πάνω του.
ΑΝΤΕ ΝΑ’ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ
Η παραίνεση του στιχουργού είναι να βγούμε στον κήπο να μαζέψουμε λουλούδια, σατανάδες και αγγέλους προκειμένου να γίνουν τραγούδια. Σ’ αυτό το track ο Στέλιος ομολογεί πως η διέξοδος του είναι η τέχνη της τραγουδοποιίας. Κατέχει άριστα το μουσικό ιδίωμα με το οποίο μας μιλάει. Σημαντικό το εγχείρημα μίξης του blues με τους ρεμπέτικους δρόμους.
ΜΕ ΕΙΔΑ ΣΤΗ ΒΟΛΤΑ
Σύμφωνα με τον στιχουργό, ο Στέλιος είναι συμφιλιωμένος με το Καλό και με το Κακό στους ανθρώπους και βγαίνει σε εξαίσιο περίπατο μαζί τους, έτοιμος και για τη σύγκρουση και για τη συμφιλίωση. Η φωνή του, ακατέργαστη όπως είναι, φανερώνει γενναιοδωρία. Η μουσική και η ενορχήστρωση κινούνται σε αξιολογότατα επίπεδα με αναπάντεχες ψυχεδελικές ανάπαυλες.
ΤΟ ΚΟΥΠΙ
Αν και δείχνει να παραπονιέται που άλλοι πηγαίνουν με χίλια μίλια κι αυτός με κουπί, η μουσική του, αυτό το ρεμπετοσουίνγκ, βγάζει μια εσωτερική ικανοποίηση και μάλλον παιχνιδιάρικα στέκεται απέναντι στο πρόβλημα, έτσι όπως το θέτει η Λίνα Νικολακοπούλου. Η ερμηνεία της Εβελίνας Αγγέλου φανερώνει αυτοπεποίθηση.
ΕΝΑ ΦΩΣ ΑΝΑΖΗΤΩ
Αυτό το τραγούδι πιστεύω ότι προέκυψε από την ευχέρεια του στη στιχουργική. Η μαυρίλα δεν τον αγγίζει ολοκληρωτικά. Η φωνή του στεντόρεια και η μουσική βασισμένη σ’ ένα στέρεο ηλεκτρικό blues με σολάκια που ξεπετάγονται ηρωικά μέσα από τον απελπισμένο λόγο.
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΟΥ
Χειμαρρώδης ρωμαλέα εισαγωγή. Όσο όμως το τραγούδι προχωράει, η μουσική αναχαιτίζεται από τον στίχο του Σωτήρη Κακίση, ο οποίος δε διακρίνεται για την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει τον αντίστοιχο στίχο του ίδιου του δημιουργού.
ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΤΟΝ ΕΙΔΑΜΕ
Πόσο δικιά του ειν’ η μουσική που φτιάχνει! Τέλειο στιχουργικά, τέλειο μουσικά! Μέχρι στιγμής το ωραιότερο τραγούδι του δίσκου! Με εντυπωσιάζει η διαύγεια του όταν αναφέρεται σ’ έναν ναυαγισμένο συνάνθρωπο του.
ΕΙΝ’ ΑΠ’ ΕΞΩ ΚΙ ΕΙΜΑΙ ΜΕΣΑ
Παρ’ ότι η στιχουργική θεματική της φυλακής υπερπροβάλλεται στο ελληνικό τραγούδι, εδώ έχουμε μια περίπτωση διαφορετική, αφού περιέχεται στη μουσική ένα έντονο θεατρικό στοιχείο. Στακάτη και ρωμαλέα η ερμηνεία της τραγουδίστριας, όπως και η μουσική συνοδεία.
Χειμαρρώδης ρωμαλέα εισαγωγή. Όσο όμως το τραγούδι προχωράει, η μουσική αναχαιτίζεται από τον στίχο του Σωτήρη Κακίση, ο οποίος δε διακρίνεται για την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει τον αντίστοιχο στίχο του ίδιου του δημιουργού.
ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΤΟΝ ΕΙΔΑΜΕ
Πόσο δικιά του ειν’ η μουσική που φτιάχνει! Τέλειο στιχουργικά, τέλειο μουσικά! Μέχρι στιγμής το ωραιότερο τραγούδι του δίσκου! Με εντυπωσιάζει η διαύγεια του όταν αναφέρεται σ’ έναν ναυαγισμένο συνάνθρωπο του.
ΕΙΝ’ ΑΠ’ ΕΞΩ ΚΙ ΕΙΜΑΙ ΜΕΣΑ
Παρ’ ότι η στιχουργική θεματική της φυλακής υπερπροβάλλεται στο ελληνικό τραγούδι, εδώ έχουμε μια περίπτωση διαφορετική, αφού περιέχεται στη μουσική ένα έντονο θεατρικό στοιχείο. Στακάτη και ρωμαλέα η ερμηνεία της τραγουδίστριας, όπως και η μουσική συνοδεία.
ΜΕ ΛΕΝ ΤΡΕΛΟ
Κλασικός Στέλιος Βαμβακάρης! Είναι καλόψυχος και συγχωρεί! Την τρέλα βέβαια τη διανοείται εντελώς ανάλαφρα και επιφανειακά, μακάρι να ήταν μόνο έτσι η τρέλα, δηλαδή όπως λέει τον κόσμο να’ βλεπα αλλιώς/ να νόμιζα πως ήμουνα/ άρχοντας με πορφύρα.
ΠΑΝΤΙΕΡΑ
Εδώ εκφράζει την αναρχική πλευρά του ενάντια στις κατεστημένες εξουσίες, στις οποίες βγάζει τα ρούχα του ο Μανωλιός και τα βάζει αλλιώς. Η πόλη, όπως καταπληκτικά ονομάζει την πολιτεία, δεν αλλάζει. Η μουσική έχει ιδιαίτερη φαντασία και η ενορχήστρωση επίσης! Ωραίο το εύρημα που το τραγούδι ξεκινάει με τον ίδιο, σα μία φωνή μόνη κι έρημη που καταγγέλλει, αλλά γρήγορα μπαίνουν τα όργανα να πλαισιώσουν τη διαμαρτυρία του.
Κλασικός Στέλιος Βαμβακάρης! Είναι καλόψυχος και συγχωρεί! Την τρέλα βέβαια τη διανοείται εντελώς ανάλαφρα και επιφανειακά, μακάρι να ήταν μόνο έτσι η τρέλα, δηλαδή όπως λέει τον κόσμο να’ βλεπα αλλιώς/ να νόμιζα πως ήμουνα/ άρχοντας με πορφύρα.
ΠΑΝΤΙΕΡΑ
Εδώ εκφράζει την αναρχική πλευρά του ενάντια στις κατεστημένες εξουσίες, στις οποίες βγάζει τα ρούχα του ο Μανωλιός και τα βάζει αλλιώς. Η πόλη, όπως καταπληκτικά ονομάζει την πολιτεία, δεν αλλάζει. Η μουσική έχει ιδιαίτερη φαντασία και η ενορχήστρωση επίσης! Ωραίο το εύρημα που το τραγούδι ξεκινάει με τον ίδιο, σα μία φωνή μόνη κι έρημη που καταγγέλλει, αλλά γρήγορα μπαίνουν τα όργανα να πλαισιώσουν τη διαμαρτυρία του.
ΝΙΡΒΑΝΑ
Μουσικά εδώ ειν’ επηρεασμένος πολύ από τον πατέρα του, τον Μάρκο. Σούφικο ζεϊμπέκικο το ονομάζει ο ίδιος, απ’ ότι με ενημερώνεις. Στιχουργικά, η μυθολογία της φούντας στην αποθέωση της κι ας καλύπτεται τεχνηέντως με τη φράση το ποτήρι μου σηκώνω. Πρέπει να πω ότι ο δικός μου οργανισμός την απέρριψε από πολύ νωρίς. Βγάζουμε το συμπέρασμα, βέβαια, ότι μιλάει για τη φούντα, ενώ ο άνθρωπος μπορεί να εννοεί την οινοποσία.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Αχ! Ο Στέλιος αγαπάει τους ανθρώπους και δεν του φτάνουν τα τραγούδια από αριθμητικής άποψης για να εκφράσει τον κόσμο, τον οποίο αντιλαμβάνεται. Κι εδώ θυμίζει μουσικά τον πατέρα του, αλλά με πιο blues τεχνοτροπία. Πάντα στοιβαρή η ερμηνεία του! Το καλύτερο από τα τρία συνολικά τραγούδια που υπογράφει στιχουργικά ο Πάνος Ηλιόπουλος.
ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΧΑΡΛΕΪ
Ταξίδι δίχως γυρισμό, η αγάπη τον πηγαίνει κι όλο αυτό πάνω σε μία ευφάνταστη ροκιά. Ο μπαγλαμάς της ανάπαυλας του τέλους δεν σχετίζεται με το στίχο, απλώς διακόπτει πρόσκαιρα την ορμή του για να μαρσάρει πάλι και να κλείσει τον ωραιότατο αυτό δίσκο!
Μουσικά εδώ ειν’ επηρεασμένος πολύ από τον πατέρα του, τον Μάρκο. Σούφικο ζεϊμπέκικο το ονομάζει ο ίδιος, απ’ ότι με ενημερώνεις. Στιχουργικά, η μυθολογία της φούντας στην αποθέωση της κι ας καλύπτεται τεχνηέντως με τη φράση το ποτήρι μου σηκώνω. Πρέπει να πω ότι ο δικός μου οργανισμός την απέρριψε από πολύ νωρίς. Βγάζουμε το συμπέρασμα, βέβαια, ότι μιλάει για τη φούντα, ενώ ο άνθρωπος μπορεί να εννοεί την οινοποσία.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Αχ! Ο Στέλιος αγαπάει τους ανθρώπους και δεν του φτάνουν τα τραγούδια από αριθμητικής άποψης για να εκφράσει τον κόσμο, τον οποίο αντιλαμβάνεται. Κι εδώ θυμίζει μουσικά τον πατέρα του, αλλά με πιο blues τεχνοτροπία. Πάντα στοιβαρή η ερμηνεία του! Το καλύτερο από τα τρία συνολικά τραγούδια που υπογράφει στιχουργικά ο Πάνος Ηλιόπουλος.
ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΧΑΡΛΕΪ
Ταξίδι δίχως γυρισμό, η αγάπη τον πηγαίνει κι όλο αυτό πάνω σε μία ευφάνταστη ροκιά. Ο μπαγλαμάς της ανάπαυλας του τέλους δεν σχετίζεται με το στίχο, απλώς διακόπτει πρόσκαιρα την ορμή του για να μαρσάρει πάλι και να κλείσει τον ωραιότατο αυτό δίσκο!
9 σχόλια:
Vamvakarhs, ee?
de tha borouse H lena na diaskevasei ta "matoklada sou laboun"?
VASILHS...
φαντάζεσαι;
τον Κ. Βήτα επί σκηνής να το τραγουδάει με τη Λένα στο πιάνο και τη rock μπάντα πίσω του;
γιατί όχι, θα μου πεις!
Λένα, είσαι απίστευτη!!!
Πρωτοφανής κριτική!
Εύγε!
Γιώργος
βόσκο πρώτη φορά απο τα λημέρια σου
Φίλε συγχαρητήρια για την επιλογή σου...
Είσαι 100% χρόνια μπροστά και θα σου προτείνω να φτιάξουμε μια blog εφημερίδα free press.
Στείλε κάποιο mail στο makrinos_syggenis@hotmail.com
Αν ψήνεσαι βέβαια, θα ήθελα μαζί σου να συννενοήθουμε
Και πάλι συγχαρητήρια
Viva la Revolution
VASILHS...
τα "Ματόκλαδα σου λάμπουν" αγγίζουν την τελειότητα!
δε βρίσκω λόγο διασκευής τους ούτε από μένα, ούτε από κανέναν!
σ' ευχαριστώ πολύ,
Λένα Πλάτωνος
Γιώργος...
Γιώργο μου, αν δεν έχεις τον δίσκο, παρ' τον! Ανεπιφύλακτα!
Λένα Πλάτωνος
Το παιδί της πλατείας...
πολύ ενθουσιασμένο σε βλέπω και με την πρώτη ευκαιρία θα σου γράψω.
Ζάκυνθο βρίσκεσαι;
θα τα πούμε,
σ' ευχαριστώ!
Πολύ ωραία η νέα ενότητα που ξεκινήσατε στο blog.
Ελπίζω να μη βαρεθείτε και να ξαπλώσετε πολλούς δίσκους για ανάλυση στο ντιβάνι σας.
:)
παραγγελιές δέχεστε;
A.F.Marx...
δε φαντάζεσαι πόσο ψυχοφθόρα διαδικασία είναι, αφού τ' ακούμε όλα με μεγάλη προσοχή, μουσικά και στιχουργικά, τις περισσότερες όμως φορές αλλάζουμε δίσκο μετά το δεύτερο track.
επομένως, καλοδεχούμενη η ιδέα σου για παραγγελιές!
σ' ευχαριστούμε,
Λένα- bosko
Δημοσίευση σχολίου