Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

ΤΑ ΦΩΤΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ/ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


Αν είναι να 'ρθεις
θα 'ρθεις απ' τη θάλασσα
όχι γιατί καήκανε τα μονοπάτια
ούτε γιατί εξάντλησες τα δάση
και οι καρδιές των ελαφιών
και οι εικόνες που δεν έζησες
πάνω στο καύκαλο της γριάς χελώνας,
αλλά γιατί θα κόψεις
την κλωστή του ορίζοντα
με βάρκα που δεν έχει βαφτιστεί
και με λωρίδες από το σταρένιο δέρμα σου
θα δέσεις
τις φλέβες που έχουνε τριφτεί
στις ξύλινες προβλήτες των δακρύων

Ποίημα του Χρήστου Αγγελάκου
από τη συλλογή Τα φώτα απέναντι
Εκδόσεις Ίκαρος, 2008

Ο ταξιδιώτης γύρισε με άδεια τα μάτια.
«Δεν είσαι συ!» έκλαψε ο εγκαταλελειμμένος φίλος.
«Μου έταξες τη φωτιά που δεν σώνεται κι αυτό που μου φέρνεις δεν μπορεί παρά να 'ναι το τέλος».
Ο ταξιδιώτης κοίταξε τα άδεια του χέρια και είπε:
«Σου δίνω πράματα που δεν μπορείς να δεις˙ Τους θησαυρούς της γης πέρα από κάθε γη, τα μυστικά της θάλασσας πέρα από κάθε θάλασσα. Οι ψυχές μας έχουν σύνορα κι η αγάπη μας αναπόφευκτα θα προσαράξει εκεί που όλα αρχίζουν. Η σιωπηλή άκρη είναι γεμάτη ναυάγια. Την ψυχή μου την γύρισαν πνιγμένη μιας και τ' όνειρό της αψήφησε τον ανθρώπινο νόμο.
Με βλέπεις εδώ, αλλά δεν έχω επιστρέψει. Όσα δεν υπάρχουν είναι προορισμένα να ανατρέπουν τα όσα υπάρχουν, τα πλούτη που αποκτήσαμε.
Όταν θα 'ναι πια όλα χαμένα θα βρούμε το Άπειρο».
Ποίημα του Δημήτρη Καπετανάκη
Μυθολογία του Ωραίου, Ποίηση & Δοκίμια
Μετάφραση: Νάνος Βαλαωρίτης, Μανώλης Μαρκάκης
Εκδόσεις Χάρβεϋ, 1988

2 σχόλια:

Αθανασία είπε...

Γειάσου καλό μου!...άιντε άιντεεεε και που να σφίξουν κι άλλο,οι ζέστες!δε πάμε καλάααααα....μα πόσο μαλάκας μπορεί,να ήταν ο τύπος γιανά κάνει κάτι τέτοιο;; μάλλον είχε πάθει,ζημιά το μυαλό του από την...α.......μία εμ,δεν εξηγήται αλλιώς αυτό...έπρεπε όμως να του τραβήξουν μιά ωραία μηνησάρα για 'προσβολή δημοσίας αιδούς'να δεί μετά...κάνεις ό,τι κάνεις ρε μαλάκα αλλά κλείσε τις γμμένες τις κουρτίνες σου στη τελική....μη γίνεσαι ρεζίλι σε όολη τη γειτονειά!......πάντως τα ποιήματα πολύ ωραία...πάντως προτιμώ να βλέπω τους μετανάστες παρά να βλέπω το....μόριο του καθενός....(και υπόψιν,δεν είμαι ούτε παλεών αρχών,ούτε..'σεμνότυφη) οκ;;;...φιλάκια....

BOSKO είπε...

Αθανασία...
εεπ, παρεκτρέπεσαι, Αθανασία μου!
που τη θυμήθηκες τη λέξη "μόριο"; έχεις πολύ πλάκα!
αμ, το άλλο, που τα χώνεις κανονικά και μετά κλείνεις με τα "φιλάκια" σου;